AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #1 Skrevet 5. august 2023 Før jeg ble gravid fastet jeg 16 timer og hadde et spisevindu på 8 timer. Hvordan stiller det seg når man ammer? Så fremt jeg får i meg nok kalorier og næringsrik mat selvsagt! Anonymkode: 779da...892
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #2 Skrevet 5. august 2023 Det frarådes når man ammer Anonymkode: b8682...cb1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #3 Skrevet 5. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det frarådes når man ammer Anonymkode: b8682...cb1 Begrunnelse? Anonymkode: f47cd...4d7
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #4 Skrevet 5. august 2023 Mi er 7 mnd. Eg har hatt delvis periodisk faste dei siste 3 mnd, litt dårlegare rutiner i ferien. Men har ete ca 2 måltid, men store måltid for å unngå å gå i kalori-underskot, og et rein og næringsrik mat. Har byrja med dette for å unngå snacking, og etter kvart for større vektnedgang. Anonymkode: 7396e...a4d
anon01 Skrevet 5. august 2023 #5 Skrevet 5. august 2023 Når du ammer så forbrenner du MYE. barnet får trossalt næring via deg. Hold deg unna fasting mens du anmer. Om du på død og liv skal gjøre det, skal det være i samråd med lege som følger deg opp. IKKE BRUK KVINNEGUIDEN. 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #6 Skrevet 8. august 2023 Det er helt ok. Og ja, det vet jeg etter samråd med lege, og etter å ha lest meg opp på forskning selv (du kan google). Så lenge du får i deg nok næring iløpet av dagen til at du ikke går raskt ned i vekt (man bør ikke gå ned mer enn 0.5 kg i uken når man ammer, pga miljøgifter frigis til blodet når man forbrenner kroppsfett, og kan gå over i melken), er det revnende likegyldig om du spiser to eller syv ganger om dagen, og nå rpå dagen. Anonymkode: eb645...097
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #7 Skrevet 8. august 2023 anon01 skrev (På 5.8.2023 den 22.19): Når du ammer så forbrenner du MYE. barnet får trossalt næring via deg. Hold deg unna fasting mens du anmer. Om du på død og liv skal gjøre det, skal det være i samråd med lege som følger deg opp. IKKE BRUK KVINNEGUIDEN. Om man fullammer, forbrenner man ca 500 kcal ekstra pr døgn i forhold til vanlig. Men det er jo akkruat det samme om man spiser 2500 kcal i løpet av 8 timer eller i løpet av 12... Å faste i 16 timer, er for de fleste ikke annet enn å hoppe over frokosten, noe veldig mange uansett gjør uten å kalle det "periodisk faste", og det er helt uproblematisk både i graviditet og amme-perioden. Anonymkode: eb645...097 1
Tjoheiii Skrevet 8. august 2023 #8 Skrevet 8. august 2023 Jeg driver ikke med periodisk faste for å slanke meg, men liker ikke å spise frokost eller sent på kvelden så mine måltider ligger naturlig innenfor 11-19 og har alltid gjort det. Med førstemann hadde jeg overproduksjon av melk og guttungen ble en skikkelig plugg 😂 nå ammer jeg jenta mi på 3 måneder og hun følger også en fin vekstkurve Sier ikke at du skal slanke deg når du ammer altså, men spis sunt og gjør det som passer for helsa til deg og barnet ditt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå