Gå til innhold

Avlivning av katt. Hva skjer etterpå?

Pusapalooza

Anbefalte innlegg

Jeg må med tungt hjerte avlive min høyt elskede pus på mandag. Ser det er ulike muligheter etter avlivning. Hva har du/dere valgt? Og hva er pris? Jeg vet avlivningen kommer på 2500 kr, men blir sikkert mer også da jeg ikke kan ta henne med hjem og begrave henne i hagen, noe jeg veldig gjerne skulle gjort.💔

• Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg fikk valget mellom tre alternativer: ta med katten hjem etterpå og begrave den hjemme, levere den inn til felleskremering (sammen med andre smådyr) til ca 1000,- eller levere den inn til kremering alene og få asken levert i urne (husker ikke hva det koster, men var noen tusenlapper).
Jeg vurderte å begrave den hjemme, men valgte å sende den til felleskremering. Minnene har jeg uansett, og veterinæren sendte et kondolansekort med avtrykk av kattens pote etterpå. Det var veldig fint ❤️

Anonymkode: 8295e...a15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har 2 ganger måttet avlive katt. Første gang tok jeg ikke katten med hjem. Andre gang tok vi den med hjem og hadde ‘begravelse’ i hagen. 
Føler med deg❤️ Var grusomt å måtte avlive. Men fikk begge gangene være sammen med katten helt til siste slutt. Det var fint. 
Klem til deg❤️

Anonymkode: 7bbd0...ff7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan velge kremasjon. Vi fikk to alternativer. Billigst er felleskremasjon sammen med andre dyr. Vi kunne også velge singelkremasjon hvor vi kunne få tilbake asken i etterkant om vi ville ha et minne. Ulempen er at tusenlappene flyr.....

Du kan også få med deg dyret og begrave det selv på ønsket sted, men da må du ha et sted som egner seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan få asken med deg hjem. Blir dyrere da med enslig kremering. 

Vi valgte å avlive pusen vår hjemme. Dyrlegen tok han med seg. Vi valgte felles kremering da det er billigere, men da er det ikke noe aske å få med seg hjem. 

Anonymkode: 14d04...9b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så trist! Har avlive en katt selv og det var fælt. Var med den hele veien, og den tomheten når jeg dro hjem med et tomt bur var helt grusomt. Jeg hadde felleskremering på min, men husker ikke prisen lengre.

Anonymkode: 456cd...67f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg måtte ta min i oktober i fjor. Han var godgutten min i 10 år, så det var helt grusomt. Vi valgte separat kremering og valgte en fin urne til han. Etter tre ukers tid fikk vi han tilbake og han står nå på en hylle hjemme hos oss :papirfly: absolutt verdt pengene. Kunne aldri kremert han felles med andre dyr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi måtte avlive valgte vi (dessverre) felleskremering.

Da broren døde hjemme flere år senere leverte vi han hos dyrlegen og fikk han kremert, og fikk urne tilbake. Skulle gjerne hatt urne til førstemann og, men det er ingenting å gjøre med nå.

Husker ikke priser.

Leit å høre om katten din ❤️‍🩹💔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Betalte 3500kr for avlivning og felleskremasjon.

Anonymkode: cb4fb...103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Du kan få asken med deg hjem. Blir dyrere da med enslig kremering. 

Vi valgte å avlive pusen vår hjemme. Dyrlegen tok han med seg. Vi valgte felles kremering da det er billigere, men da er det ikke noe aske å få med seg hjem. 

Anonymkode: 14d04...9b3

Du «får» vel ikke asken med deg hjem, jeg hentet hunden min på posten, jeg. 

Anonymkode: c7729...73b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fame skrev (13 minutter siden):

Jeg måtte ta min i oktober i fjor. Han var godgutten min i 10 år, så det var helt grusomt. Vi valgte separat kremering og valgte en fin urne til han. Etter tre ukers tid fikk vi han tilbake og han står nå på en hylle hjemme hos oss :papirfly: absolutt verdt pengene. Kunne aldri kremert han felles med andre dyr

Hva i all verden er det som får dere til å ha urna på hylla hjemme? 

Anonymkode: 6ee78...19b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mener jeg betalte 6500 for avlivning + kremering alene + urne. 

Gravla hunden på den plassen vi ofte gikk til for å ta en prat 😂

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har også min på en hylle hjemme. Det har jo vært meningen at vi skulle begrave ham, men det var på en måte så godt å få ham i hus igjen også har den bare blitt stående der. Greier ikke helt å forklare det 😆 Men jeg føler også at det er litt snålt, ja. Kommer sikkert til å grave den ned en gang. Har stått der i 5 år nå 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg betalte 1800 for enkel blodprøve og avlivning, begravde katten hjemme. For hunden betalte jeg 2300 inkl kremasjon. Det var i fjor sommer.

Anonymkode: 67ed0...85f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Vi vil? :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg har også min på en hylle hjemme. Det har jo vært meningen at vi skulle begrave ham, men det var på en måte så godt å få ham i hus igjen også har den bare blitt stående der. Greier ikke helt å forklare det 😆 Men jeg føler også at det er litt snålt, ja. Kommer sikkert til å grave den ned en gang. Har stått der i 5 år nå 😅

Vår urne er laget for å ha inne. Den er ikke laget for å graves ned. Synes absolutt ikke det er rart med urne hjemme  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Du kan velge mellom å ta katten med deg hjem igjen. Ha felles kremering eller separat kremering.

Den blir kremert sammen med andre smådyr-  katter, fugler, marsvin osv med felles kremering. 

Ved separat kremering får du velge urne og etter noen uker får du en telefon fra dyreklinikker om at urnen er klar til henting. Kan være asken ligger i en pose som du selv må tømme i urnen, men er forskjellig praksis ute og går. Koster rundt 2500 for separat kremering. krematorium vil sende deg regning på dette. denne kommer nogenlunde samtidig som urnen er klar til henting. avlivning kommer utenom. Det betaler du på klinikken.

Anonymkode: 4b010...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde valgt separat kremasjon for å kunne få asken hjem.

trist å høre om pusen din, TS ❤️

Anonymkode: 38f84...58e

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Felleskremering, har ikke noe behov for å ha en grav på tomta eller urne i hylla.

Anonymkode: c959e...d87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalte kun for avlivning. De fikk han for obduksjon og undervisning før han ble sendt til felles kremering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...