Gå til innhold

Noen som har gått ned 10-15 kg med keto?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

For 15 år siden gikk jeg ned 25 kg med keto, men da var jeg veldig overvektig, 170 cm høy og ca 95 kg. 

Siden den gang har jeg ligget rundt 72-75kg, og har justert meg ved lavkalori og eventuelt 5:2 etter behov, fordi jeg i perioder går opp i vekt når jeg ikke orker å være bevisst på hvor mye jeg spiser og drikker. 

Nå har jeg det siste året hatt en del problemer med oppblåst mage, og magesår som har gjort at jeg har spist det jeg vil, og føler meg ikke vel i egen kropp. Da jeg spiste ketogent var magen fin, og jeg følte meg generelt vel. Men, den gangen hadde jeg større motivasjon fordi jeg var mer overvektig, og hadde småbarn, så det sosiale livet eksisterte ikke, altså var det ikke vanskelig å avstå fra alkohol og karbohydrater i sosiale settinger. Nå ser jeg for meg at det blir verre fordi vi oftere er ute i ulike settinger.

Blir ikke enig med meg selv om jeg skal ta grep og spise lavkalori en periode, eller om jeg skal ta en runde med keto for å gå ned 10-15 kg.
Er det noen som har erfart å gå lett og kjapt ned i vekt på keto når man ikke er SÅ langt unna normalvekt?

Jeg synes det er altoppslukende å være sulten som jeg blir på lavkalori, og lettere å skeie ut, selv om jeg klarer det når jeg bare går i gang.
Samtidig krever keto mer ifm matlaging og tilpasning. Men sist erfarte jeg at kiloene rant svært fort av og jeg kunne spise meg mett på god mat. 

(Ja, det enkleste hadde vært å holde stabil vekt, men jeg har tydeligvis et problem med mat, og orker ikke å leve så strengt som jeg må for å holde normalvekt hele tiden.)

Anonymkode: 77f8a...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...