AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #1 Skrevet 5. august 2023 Vil bare høre hva dere andre mener. Jeg var på besøk hos en venninne og hadde med hunden min. Hjemme er hunden vant til å ligge i sofaen, og jeg tok det som en selvfølge at hunden skulle få ligge i sofaen her også. Den hadde jo blitt fryktelig forvirret hvis den skulle forholdt seg til ulike regler på ulike steder, hunder er ikke så tilpasningsdyktige som mennesker på det området der. Hunden la seg i sofaen sammen med meg, og venninne min sa på en veldig brysk måte at den måtte være på gulvet. Jeg prøvde å forklare på en hyggelig måte at det ville skape mye problemer for oss, og gjøre hunden usikker, men hun nektet å høre på meg. Tilslutt ble diskusjonen så opphetet at vi måtte dra. Nå er jeg usikker på om jeg kan fortsette vennskapet med denne personen, hun viser jo ingen vilje til å høre på mine argumenter og bryr seg ikke om at dette er viktig for meg. Hva tenker dere? Anonymkode: 0a44e...211 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 Populært innlegg #2 Skrevet 5. august 2023 Tenker at dette er en trolletråd. Anonymkode: f974f...9d9 53 1 41
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #3 Skrevet 5. august 2023 Tenker at dette er tull. Anonymkode: 31a81...e3a 12 3
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #5 Skrevet 5. august 2023 Stakkar ble du krenket? Anonymkode: cda69...0e7 5
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #6 Skrevet 5. august 2023 Eier av hus bestemmer om dyr skal opp i sofaen. Hvis du tar med deg et dyr til en annen så må du rette deg etter deres husregler i så måte. Hunden min får aldri gå opp i seng eller sofa og derfor slipper vi dette problemet når vi er hos andre. Det er nok av andre problemer å ta tak i. Anonymkode: e94d8...030 13 5
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #7 Skrevet 5. august 2023 Hvis dette er sant, så har du sviktet i oppdragelsen av hunden din…. Anonymkode: fc6d0...52e 27
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #8 Skrevet 5. august 2023 Her hadde ikke hunden fått komme inn engang. Anonymkode: 01738...126 15 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #9 Skrevet 5. august 2023 Var for dårlig rett og slett. For en på 10 år tar ikke med hunden til venninnen. Anonymkode: 5d1cb...9a4
Topsi Skrevet 5. august 2023 #11 Skrevet 5. august 2023 Du vurderer å avslutte et vennskap fordi hunden din ikke får være i sofaen? Jaja, du tenker ikke over at denne veinninna di kan ha familie eller andre venner med allergi? 5
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #12 Skrevet 5. august 2023 Dere som tenker at dette er en trolletråd, har tydeligvis ikke hund selv. Noen har et veldig distansert forhold til hunden sin og andre har et veldig nært forhold. Jeg er i den siste kategorien. Dessverre har jeg ikke barn (ufrivillig) og hunden er livet mitt. Den er ren og pen og røyter ikke mye. Jeg skjønner ikke hvorfor alle er så negative? Anonymkode: 0a44e...211
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #13 Skrevet 5. august 2023 Din venninne har all mulig rett til å nekte hunder i sofaen. Skulle bare mangle, det er hennes sofa. Det er bare å rette seg etter det, men dere kan jo fortsatt være venner. Må ikke la dette ødelegge vennskapet. Vi har har ikke hund, men vi har familie med hund. Her i huset får ikke deres hun lov til å komme innenfor døra, den må holde seg ute, og det fungerer fint. De lar den enten være igjen hjemme mens de er på besøk, eller de binder den utendørs hos oss. Anonymkode: fcc49...7d5 6
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #14 Skrevet 5. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dere som tenker at dette er en trolletråd, har tydeligvis ikke hund selv. Noen har et veldig distansert forhold til hunden sin og andre har et veldig nært forhold. Jeg er i den siste kategorien. Dessverre har jeg ikke barn (ufrivillig) og hunden er livet mitt. Den er ren og pen og røyter ikke mye. Jeg skjønner ikke hvorfor alle er så negative? Anonymkode: 0a44e...211 Har hund. Den har egen seng hjemme. Borte ligger den på gulvet. Anonymkode: 5d1cb...9a4 8
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #15 Skrevet 5. august 2023 Min hund har ingenting i sofaer å gjøre. Den ligger på teppe på gulvet. Anonymkode: 303d0...939 6 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #16 Skrevet 5. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dere som tenker at dette er en trolletråd, har tydeligvis ikke hund selv. Noen har et veldig distansert forhold til hunden sin og andre har et veldig nært forhold. Jeg er i den siste kategorien. Dessverre har jeg ikke barn (ufrivillig) og hunden er livet mitt. Den er ren og pen og røyter ikke mye. Jeg skjønner ikke hvorfor alle er så negative? Anonymkode: 0a44e...211 Folk kan ha allergi. Eller de kan være redd hunder, noe ganske mange faktisk er. Eller de liker ikke hund, rett og slett. Anonymkode: 47d5b...fa6 5
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #17 Skrevet 5. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dere som tenker at dette er en trolletråd, har tydeligvis ikke hund selv. Noen har et veldig distansert forhold til hunden sin og andre har et veldig nært forhold. Jeg er i den siste kategorien. Dessverre har jeg ikke barn (ufrivillig) og hunden er livet mitt. Den er ren og pen og røyter ikke mye. Jeg skjønner ikke hvorfor alle er så negative? Anonymkode: 0a44e...211 Jeg tenker at dette er en trolletråd, og har hatt hund selv. Har venner med den tankegangen, de har ikke barn, (hunden kan være veloppdragen selv om man ikke har barn altså..) og de er lite sjarmerende å være sammen med for å si det sånn. Hunder som får lov til å være høyt og lavt, ligge i sofaen, mase på folk, løpe rundt om kring.. Jeg har barn, og de har aldri fått lov til å herje sånn når vi har hatt besøk eller vært på besøk. Anonymkode: f974f...9d9 7
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #18 Skrevet 5. august 2023 Har hund og den får ikke være i sofa eller seng, den har selvsagt hundeseng hjemme, men borte ligger den på gulvet. Hadde aldri forventet at bikkja skulle være i sofaen til noen andre selv om den hadde fått lov til det hjemme. Hunder vet oftest hva de får lov til i forskjellige hus, min er veldig god på det. Anonymkode: 04bb6...b4c 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #19 Skrevet 5. august 2023 Vår hund får ikke være i sofaen. Det får heller ikke hunder på besøk være. Men har faktisk opplevd hunder på besøk som har hoppet rett oppi sofaen og eierne sier ingenting. Da har jeg måtte jage de ned av sofaen. Anonymkode: e5ed7...40c 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #20 Skrevet 5. august 2023 Jeg tror ikke det er trolling, har opplevd det samme fra en annen hundeeier. Anonymkode: fbdf2...0c2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå