AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #1 Skrevet 5. august 2023 De få gangene mannen finner på å vaske klær, som er sånn ca 4 ganger i året. Så forventer han at jeg skal brette det som jeg vasket tidligere og at jeg skal henge opp det som han har vasket. Men alle gangene jeg setter på en maskin forventer ikke jeg at han skal henge opp klær. Han spør heller ikke om jeg har tid til å brette eller henge opp klær, han tar det som en selvfølge. Er det ikke rett og rimlig at han selv henger opp klærne, når han alikevell vasker klær så skjeldent? Anonymkode: 2cb75...c56 4 1
Million Skrevet 5. august 2023 #2 Skrevet 5. august 2023 Jo, det er en selvfølge. Og det sier du selvfølgelig til han. "Fullfør det du har begynt, mann! Skal du vaske, må du henge opp!" Og så går du og gjør noe annet. 19
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #3 Skrevet 5. august 2023 Million skrev (2 minutter siden): Jo, det er en selvfølge. Og det sier du selvfølgelig til han. "Fullfør det du har begynt, mann! Skal du vaske, må du henge opp!" Og så går du og gjør noe annet. Det er prøvd, og da blir klærne liggende, og må vaskes på nytt av meg. Anonymkode: 2cb75...c56 1 2
Tiuren Skrevet 5. august 2023 #4 Skrevet 5. august 2023 Tror du det ville blitt bedre klima hjemme om dere prøvde å gjøre noe for hverandre. Være sammen om å gjøre ting? 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #5 Skrevet 5. august 2023 Tiuren skrev (Akkurat nå): Tror du det ville blitt bedre klima hjemme om dere prøvde å gjøre noe for hverandre. Være sammen om å gjøre ting? Vi gjør det. Leste du i det hele tatt hva jeg skrev? Men du er jo mann, så... Anonymkode: 2cb75...c56 1 2
Tiuren Skrevet 5. august 2023 #6 Skrevet 5. august 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Vi gjør det. Leste du i det hele tatt hva jeg skrev? Men du er jo mann, så... Anonymkode: 2cb75...c56 Hva har mitt kjønn å gjøre med min rett til å si min mening? Ja, jeg leste hva du skrev, det virket for meg ganske passivt-aggressivt. "De få gangene mannen finner på å vaske klær, som er sånn ca 4 ganger i året. Så forventer han" høres ikke ut som oppskriften på et godt samarbeid for meg.... 4 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #7 Skrevet 5. august 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Det er prøvd, og da blir klærne liggende, og må vaskes på nytt av meg. Anonymkode: 2cb75...c56 Legg de våte på hans side av sengen.. Anonymkode: e2479...868 2 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #8 Skrevet 5. august 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): De få gangene mannen finner på å vaske klær, som er sånn ca 4 ganger i året. Så forventer han at jeg skal brette det som jeg vasket tidligere og at jeg skal henge opp det som han har vasket. Men alle gangene jeg setter på en maskin forventer ikke jeg at han skal henge opp klær. Han spør heller ikke om jeg har tid til å brette eller henge opp klær, han tar det som en selvfølge. Er det ikke rett og rimlig at han selv henger opp klærne, når han alikevell vasker klær så skjeldent? Anonymkode: 2cb75...c56 Og du setter deg i bilen å bare kjører, og parkerer bilen etter bruk, og forventer vel din mann tar seg av dekkskift, lyspæreskift etc. ? Anonymkode: e977c...c20 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #9 Skrevet 5. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og du setter deg i bilen å bare kjører, og parkerer bilen etter bruk, og forventer vel din mann tar seg av dekkskift, lyspæreskift etc. ? Anonymkode: e977c...c20 Hvor mye flere-ganger-i-uka-stell krever en bil egentlig? Her må det vaskes tøy(håndklær, sengetøy, og vanlige klær) minst tre ganger i uka for å unngå at det hoper seg alt for mye opp. Og da har jeg ikke tatt med i beregningen gardiner, sesong-klær som ull og vinter-yttertøy, og sånne ting som kommer utenom. Dekkskifte er to ganger i året, lyspærer skiftes når de ryker, oljeskift er hver 10 000 km eller noe sånt. Rydding gjøres fortløpende. Anonymkode: 3194e...461 14 5
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #10 Skrevet 5. august 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Og du setter deg i bilen å bare kjører, og parkerer bilen etter bruk, og forventer vel din mann tar seg av dekkskift, lyspæreskift etc. ? Anonymkode: e977c...c20 Er vil bedre å dra inn fylling av spylevæske, drivstoff, rydde opp etter seg? Og de fleste gjør vel dette, uavhengig av kjønn? Bytte av dekk er vel mer å sammenligne med å tømme filteret og vask/rens av maskinen? Anonymkode: 4e03f...961 3 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #11 Skrevet 5. august 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Og du setter deg i bilen å bare kjører, og parkerer bilen etter bruk, og forventer vel din mann tar seg av dekkskift, lyspæreskift etc. ? Anonymkode: e977c...c20 Dette var noe av det dummeste jeg har lest. Dette kan ikke sammenlignes og uansett gjør jeg disse tingene. Anonymkode: 2cb75...c56 6 4
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #12 Skrevet 5. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er prøvd, og da blir klærne liggende, og må vaskes på nytt av meg. Anonymkode: 2cb75...c56 Nei, da lar du klærne hans bli liggende. Hvis noen av de klærne er dine, vasker du de på nytt og henger opp kun dine egne. Så legger du de våte klærne hans i en bøtte og så får de ligge der å mugne. Anonymkode: 99b6e...ede 3 1 3
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #13 Skrevet 5. august 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Og du setter deg i bilen å bare kjører, og parkerer bilen etter bruk, og forventer vel din mann tar seg av dekkskift, lyspæreskift etc. ? Anonymkode: e977c...c20 Du må være særdeles treg hvis du bruker like lang tid på de tingene ila et år som på vasking og bretting av klær (evt gjør du ikke sistnevnte slik at du ikke forstår hvor mye tid det tar) og jeg synes det er komisk at noen menn tror vedlikehold av bil tar like lang tid som husarbeid. Jeg la om til sommerhjul på både min og mannen min sin bil, og det tok meg vel en time på begge bilene inkl vask av vinterhjulene etc. Jeg kunne aldri funnet på å spørre mannen om å skifte lyspære på min bil, fordi vaginaen min gjør meg ikke mindre egnet til å gjøre den jobben. Hvis jeg har lite spylevæske, fyller jeg like gjerne på begge bilene samtidig. Så i følge din logikk må da mannen min vaske, henge opp og brette klærne våre for et helt år siden jeg gjør de tingene 😅. Men nei, husarbeidet blir delt 50/50, selv om jeg også faktisk jobber mer også. Anonymkode: 99b6e...ede 4 3
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #14 Skrevet 5. august 2023 Bli enig om en ansvarsfordeling, så slipper du å irritere deg. Uansett, det tar ikke mange minuttene å henge opp tøyet når du uansett er der. Anonymkode: 32a9c...138
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #15 Skrevet 5. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bli enig om en ansvarsfordeling, så slipper du å irritere deg. Uansett, det tar ikke mange minuttene å henge opp tøyet når du uansett er der. Anonymkode: 32a9c...138 Det er ikke det som er poenget. Tror du han henger opp klær eller tar ut av oppvaskmaskinen om jeg setter den på? Nei. Anonymkode: 2cb75...c56 4 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #16 Skrevet 5. august 2023 Heng opp det som er ditt og la resten ligge da. Anonymkode: 49915...0da 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #17 Skrevet 5. august 2023 Hva er problemet? Kona gjør dette hele tiden. Både med vaskemaskin og oppvaskmaskin. Jeg gjør det også. Det heter å drive hjem sammen. Anonymkode: 9f3d6...3dd 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #18 Skrevet 5. august 2023 Har han nylig begynt med dette, eller har du med viten og vilje valgt deg en mann som ikke gidder å tømme maskinen? Anonymkode: ddb6a...7ef
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #19 Skrevet 5. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva er problemet? Kona gjør dette hele tiden. Både med vaskemaskin og oppvaskmaskin. Jeg gjør det også. Det heter å drive hjem sammen. Anonymkode: 9f3d6...3dd Jeg forventer ikke at han skal ta å henge opp klær eller ta ut av vaskemaskinen som jeg har satt på. Men han forventer at jeg skal. Ser du forskjellen? Anonymkode: 2cb75...c56 3 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #20 Skrevet 5. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har han nylig begynt med dette, eller har du med viten og vilje valgt deg en mann som ikke gidder å tømme maskinen? Anonymkode: ddb6a...7ef Nylig. Anonymkode: 2cb75...c56 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå