Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I dag morges gikk vannet 🥳 endelig skjer det noe - 39+6 i dag. MEN det er ikke begynt å komme noen rier, og fikk beskjed på føden om å komme inn på time i morgen om ikke riene begynner før.

Og nå holder jeg på å bli koko av å bare vente. Noen som har noen tips til hvordan jeg skal få tiden til å gå? Har prøvd å sove, det var vanskelig. Jeg er altfor gira og spent😅 prøvd å se serie, men klarer ikke følge med. Er ganske immobil pga bekkenet så aktivitet utgår også. 

Plis help a førstegangsfødene her! 

ps. Hvorfor er det ingen som har sagt at vannet «går» flere ganger? hver gang jeg reiser meg så føles det som en foss i trusen. Det var jeg definitivt ikke forberedt på 😂

Anonymkode: 23d6b...7fa

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fosteret produserer vann kontinuerlig til det er født så det kommer til å renne vann så lenge du ikke har født. :) Selv startet min første fødsel også med vannavgang uten rier. Var til sjekk på føden og skulle komme tilbake dagen etter og nøyaktig 24 timer etter at vannet gikk startet riene av seg selv. Skjønner at det er vanskelig å vente, men nå er det virkelig ikke lenge igjen. :jepp:

• Liker 1
Skrevet

Lag deg en varm kopp kaffe/te og nyyyyt siste stund med fred og ro på en god stund. Finnes det en film du har lyst til å se uten avbrytelser? Se den nå! 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Spis krydret mat, da kommer riene. Skjedde med meg da vannet hadde gått og jeg måtte vente.

Anonymkode: 79cc1...dc9

AnonymBruker
Skrevet

Lykke til 😊😊 det er ingenting å gjøre, går jo ikke an å få hodet bort fra noe slikt 😅 Sov og hvil hvis du får til, det trenger du!

Anonymkode: a4b73...070

AnonymBruker
Skrevet

Takk for tips alle!❤️ prøver å slappe av og nyte fred og ro, men er vanskelig når man er så spent 😅 kanskje litt krydret mat er det letteste tipset å følge, så må prøve det 😃

lurer på om jeg har begynt å få litt rier nå, men aner virkelig ikke. Skal rier kjennes ut som mensensmerter i mage og korsrygg?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk for tips alle!❤️ prøver å slappe av og nyte fred og ro, men er vanskelig når man er så spent 😅 kanskje litt krydret mat er det letteste tipset å følge, så må prøve det 😃

lurer på om jeg har begynt å få litt rier nå, men aner virkelig ikke. Skal rier kjennes ut som mensensmerter i mage og korsrygg?

Ja, i starten gjør de det. Så da er du i gang! Lykke til! ❤️

Skrevet

Hva du skal gjøre? Vet ikke, surfe på kvinneguiden kanskje? 😀

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

I dag morges gikk vannet 🥳 endelig skjer det noe - 39+6 i dag. MEN det er ikke begynt å komme noen rier, og fikk beskjed på føden om å komme inn på time i morgen om ikke riene begynner før.

Og nå holder jeg på å bli koko av å bare vente. Noen som har noen tips til hvordan jeg skal få tiden til å gå? Har prøvd å sove, det var vanskelig. Jeg er altfor gira og spent😅 prøvd å se serie, men klarer ikke følge med. Er ganske immobil pga bekkenet så aktivitet utgår også. 

Plis help a førstegangsfødene her! 

ps. Hvorfor er det ingen som har sagt at vannet «går» flere ganger? hver gang jeg reiser meg så føles det som en foss i trusen. Det var jeg definitivt ikke forberedt på 😂

Vannet går ikke flere ganger;)!! Skjedde hos meg i fjor og. Bare rant. Men gikk ikke flere ganger før det om. Det er helt vanlig. 

Anonymkode: c4075...155

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Veldig forskjellig fra person til person med rier. Men jeg har rier i korsrygg. Men murringer kan du oppleve litt i mage regionen. Jordmødrene sa til meg at når vannet først går så går det fort som regel, men ikke alltid! Lykke til og vær aktiv uansett bekken plager eller ei. Bevegelser setter i gang og hjelper deg i gang, og veldig bra for deg, og veldig bra for baby som hjelper baby ned o bekken pga tyngde kraft :)!! Bekken plager skulle du nok ha forebygget fra starten av. Hilsen ei som har født fire ganger, og snart femte. Og fire av fem ganger med heftige bekken smerter 🤣

Anonymkode: c4075...155

Skrevet

Åååå, herregud så spennende! 😍 Mine første rier etter vannavgang kjentes ut som menssmerter, så tipper egentlig ikke du trenger tips til hva du skal finne på i mellomtiden lenger 😉

For 11 måneder siden hadde jeg en lørdag akkurat som din, og livets vakreste søndag! Kjemp deg gjennom hver ri og gled deg til å møte det lille mennesket ditt! ❤️

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta deg en dusj med varmt vann rennende på korsryggen. Prøv å beveg deg littegranne. Sitt evt på en bouncy ball eller lignende. Legg deg på venstre side og forsøk å slappe litt av.

Anonymkode: c8336...b73

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ring fødeavdelingen. 

Anonymkode: a589a...e72

Skrevet

Jeg prøvde også å sove, sov litt på dagen. Spiste masse mat og slappet av bare. Så fort jeg la meg i senga for å legge meg for natta starta det rett på med rier uten pauser 😅 Her starta riene ca.9 timer etter vannet gikk.

AnonymBruker
Skrevet

Rart de ikke vil ha deg inn på sjekk. Jeg hadde dratt og forlangt sjekk. Min fødsel måtte settes i gang med kur og babyen kom til slutt med navlestrengen rundt halsen, blå i fjeset. 

Anonymkode: 5603e...215

Skrevet

Jeg ville absolutt prøvd å sove. Selv om det virker umulig. Sett på en lydbok, les en bok eller noe som kan gjøre deg trøtt. 
For snart blir det fort mange timer våken…

Greit å få i seg gode måltid også. Kroppen trenger energi nå. Og drikke godt med vann. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Anononyma skrev (5 timer siden):

Åååå, herregud så spennende! 😍 Mine første rier etter vannavgang kjentes ut som menssmerter, så tipper egentlig ikke du trenger tips til hva du skal finne på i mellomtiden lenger 😉

For 11 måneder siden hadde jeg en lørdag akkurat som din, og livets vakreste søndag! Kjemp deg gjennom hver ri og gled deg til å møte det lille mennesket ditt! ❤️

Så koselig melding! Håper jeg får en like fin søndag som du hadde for 11 mnd siden❤️

Status her er fortsatt milde mensensmerter, som ikke tar seg opp. Har nå lagt meg for kvelden og håper jeg enten får en god natts søvn sånn at jeg er klar for igangsetting i morgen eller at det blir litt ordentlige rier sånn at fødsel kommer i gang. Håper mest på det siste!

Dagen i dag har vært sååå lang😅 men har fått slappet av og spist godt, så nå håper jeg det er mulig å få sove litt også sånn at tiden går fortere. I morgen skjer det uansett, enten naturlig eller ved igangsettelse🤩 det er så sykt at jeg endelig skal få møte det lille mennesket inni meg ❤️

• Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet

Såå spennende ❤️

Det var mensmurring i ryggen det startet med hos meg med førstemann. Håoer du får hvilt deg godt i natt og er klar for action i morgen. Masse lykke til, for en herlig tid du har i møte

Anonymkode: 2a6a8...d49

AnonymBruker
Skrevet

Å stimulere brystvortene (oxytocin) er en god idè. Lykke til! 😊

Anonymkode: 309f2...9f2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ring fødeavdelingen. 

Anonymkode: a589a...e72

Les hi 

Anonymkode: d9c0d...9f1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...