Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mitt Whirlpool kjøleskap fra ca 2012 kjøler ikke lenger. 16 grader i midten, 13 nederst, skulle vært under 5. Romtemp er 21.

Det durer hele tiden, lyden er normal bare at det aldri tar pauser lenger. Lyset fungerer som normalt. Det har også en frysedel i bunn som ser ut til å fungere som før, minus 21 der. Pakningen i døren til kjøleskapet er som før, og er ren nok, så tror ikke den er skadet.

Hva kan dette skyldes? Hva mer bør jeg sjekke og gjøre?

Et kjøleskap skal vel vare mye lenger enn ti år.

(å spørre elkjøp som det kom fra blir vel å spørre bukken om havresekken?)

Anonymkode: fb410...773

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det trenger bare vare i 5 år. Reparasjon vil nok fort bli prisen av ev et nytt.

Anonymkode: abd2c...056

Skrevet

Defekt kompressor, tomt for kjølemrdie.

AnonymBruker
Skrevet

Ring produsenten sin servicetelefon. De kan svare på om det er fornuftig å forsøke service, nye deler etc, eller om det har tatt kvelden Vårt kombiskap fra ca samme årstall røyk også nylig på tilsvarende måte. Kjøledelen var altfor varm selv som frysern var bra. Ikke mulig å skifte kompressor, kan visstnok ikke nødvendigvis regne med at de varer særlig lengre enn 10-15 år

Anonymkode: 568ff...a03

Skrevet

Tomt for kjølemedium ? 

AnonymBruker
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Mitt Whirlpool kjøleskap fra ca 2012 kjøler ikke lenger. 16 grader i midten, 13 nederst, skulle vært under 5. Romtemp er 21.

Det durer hele tiden, lyden er normal bare at det aldri tar pauser lenger. Lyset fungerer som normalt. Det har også en frysedel i bunn som ser ut til å fungere som før, minus 21 der. Pakningen i døren til kjøleskapet er som før, og er ren nok, så tror ikke den er skadet.

Hva kan dette skyldes? Hva mer bør jeg sjekke og gjøre?

Et kjøleskap skal vel vare mye lenger enn ti år.

(å spørre elkjøp som det kom fra blir vel å spørre bukken om havresekken?)

Anonymkode: fb410...773

10 år er ikke så lite for et kjøleskap det

Anonymkode: cb72c...387

AnonymBruker
Skrevet
On 8/5/2023 at 9:59 PM, Maskinfører said:

Tomt for kjølemedium ? 

Hva er det? Kan det fylles/kjøpes nytt?

Anonymkode: 122a8...24d

AnonymBruker
Skrevet

10 år gammelt betyr nok at det har nådd enden av levetiden sin. 

Vi har få eller ingen hvitevarer (av nyere dato) som har holdt så mye mer enn 10 år. Flyttet inn i nytt hus, og kjøpte det meste samtidig. Kjøleskapet holdt 14 år, det var det som levde lengst. 

Arvet kjøleskap fra 80/90 tallet, derimot, det står og går som ei klokke ennå. 

Anonymkode: 878c5...35d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

10 år gammelt betyr nok at det har nådd enden av levetiden sin. 

Vi har få eller ingen hvitevarer (av nyere dato) som har holdt så mye mer enn 10 år. Flyttet inn i nytt hus, og kjøpte det meste samtidig. Kjøleskapet holdt 14 år, det var det som levde lengst. 

Arvet kjøleskap fra 80/90 tallet, derimot, det står og går som ei klokke ennå. 

Anonymkode: 878c5...35d

Virker litt tilfeldig hvilke hvitevarer som holder lengst. 
Jeg kjøpte vaskemaskin og tørketrommel i 2009 som fremdeles er i bruk og fungerer bra.

Men kombiskapet jeg kjøpte i 2013 sluttet å fungerer i januar i år. Kjøledelen sluttet å kjøle, mens frysedelen holdt en temperatur på -34 grader.

Mamma fortalte meg at kjøleskapet vi hadde i min oppvekst holdt i 30 år….Tror at de bevisst lager ting som skal ha kortere levetid nå. Ganske stygt gjort, det er og veldig lite miljøvennlig. 

Anonymkode: 944ac...829

AnonymBruker
Skrevet

I ett kombiskap er det som regel fryseren som gjør at kjøleskapet blir kaldt. Har nok blitt is i luftkanalene fra fryseren og opp til kjøleskapet. Prøv og ta ut kontakta og la begge dørene stå opp i en dag eller to. Det må jeg gjøre med mitt 1 gang i året

Anonymkode: 71945...feb

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...