Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Pleier ikke skrive her inne for og få råd, men blir ikke noe klokere av prat med venninner.

Jeg møtte en fyr for snart 3 måneder siden.

Til og begynne med snappet vi en del, så begynte vi å treffes. Og har egentlig nå de siste ukene omgås hverandre utrolig mye. Vi har ikke pratet om «oss», så jeg er på en måte litt clueless om hva han vil. 

Jeg syns vi omgås mye sånn om dette kun er vennskapelig, vi snakker mer enn hva jeg gjør med noen av mine andre venner, ingen av oss har på en måte snakket om at vi er interessert i mer enn vennskap, vi har egentlig aldri pratet om «oss». Jeg klarer liksom ikke få opp tema😅.

Jeg vet han har snakket om meg til sine venner, jeg har snakket om han til mine nærmeste. Da jeg helt klart er betatt av fyren og skulle ønske vi kunne utforsket litt mer for å se om det er noe der. Jeg har kun hørt positive tilbakemeldinger fra hans venner, og jeg tenker det er positivt at han har snakket om meg. Vennene hans omtaler meg som en god, empatisk, snill, kul dame, da er også fyren «min» til stedet, det har kommet kommentarer som «så bra dame du har», dette har ingen av oss avkreftet eller bekreftet. Han husker små detaljer om hva jeg liker feks og kan gjerne ta med noe når vi møtes, helt random hva han «gir» meg. Så jeg blir som et stort spørsmålstegn😅, hva er greia.

Jeg vet veldig godt at kommunikasjon er viktig, men jeg vet ikke hvordan jeg skal finne ut av hva vi vil, kun vennskap, ønsker man noe mer?

Og jeg merker at jeg blir litt «lei», ikke av fyren, men av det og ikke vite. Og jeg «gir» snart opp da jeg er redd jeg skal få mye følelser også er det ikke gjensidig og jeg blir såret. 
Vi snakker daglig, møtes ofte, ikke skjedd noe intimt, ingen har prøvd å kysse heller😅, er hei/hade klem, melding fra han feks «kommet deg trygt hjem😊?», natta/god morgen melding, mm. Jeg  har sagt jeg setter pris på en så enkel melding som «kommet deg trygt hjem», for å vise at jeg setter pris på det.
Men nå har de meldingene stoppet fra hans side😅, så jeg sendte natta her om dagen selvom han ikke gjorde det og etter det har det ikke vært god morgen/natta/hvordan går det. Det virker egentlig som han plutselig bare trakk seg litt unna, selvom vi snakker jevnt hver dag enda. 

Mulig jeg overtenker situasjonen, men jeg føler det er litt uklart her. Jeg kunne sikkert fått noe svar på «oss» men vet som sagt ikke hvordan.

Jeg trakk meg også noe tilbake da jeg merket det på han, jeg ønsker ikke og være for på. Så selv sender jeg ikke god morgen/natta/sovet godt lengre, fordi jeg får ikke det samme i retur lengre😅. Så da føler jeg det bare er teit av meg og fortsette. Jeg prøvde og holde samme «tråden» som vi hadde i 2 dager før jeg trakk meg litt tilbake.

Anonymkode: dab58...66c

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Pleier ikke skrive her inne for og få råd, men blir ikke noe klokere av prat med venninner.

Jeg møtte en fyr for snart 3 måneder siden.

Til og begynne med snappet vi en del, så begynte vi å treffes. Og har egentlig nå de siste ukene omgås hverandre utrolig mye. Vi har ikke pratet om «oss», så jeg er på en måte litt clueless om hva han vil. 

Jeg syns vi omgås mye sånn om dette kun er vennskapelig, vi snakker mer enn hva jeg gjør med noen av mine andre venner, ingen av oss har på en måte snakket om at vi er interessert i mer enn vennskap, vi har egentlig aldri pratet om «oss». Jeg klarer liksom ikke få opp tema😅.

Jeg vet han har snakket om meg til sine venner, jeg har snakket om han til mine nærmeste. Da jeg helt klart er betatt av fyren og skulle ønske vi kunne utforsket litt mer for å se om det er noe der. Jeg har kun hørt positive tilbakemeldinger fra hans venner, og jeg tenker det er positivt at han har snakket om meg. Vennene hans omtaler meg som en god, empatisk, snill, kul dame, da er også fyren «min» til stedet, det har kommet kommentarer som «så bra dame du har», dette har ingen av oss avkreftet eller bekreftet. Han husker små detaljer om hva jeg liker feks og kan gjerne ta med noe når vi møtes, helt random hva han «gir» meg. Så jeg blir som et stort spørsmålstegn😅, hva er greia.

Jeg vet veldig godt at kommunikasjon er viktig, men jeg vet ikke hvordan jeg skal finne ut av hva vi vil, kun vennskap, ønsker man noe mer?

Og jeg merker at jeg blir litt «lei», ikke av fyren, men av det og ikke vite. Og jeg «gir» snart opp da jeg er redd jeg skal få mye følelser også er det ikke gjensidig og jeg blir såret. 
Vi snakker daglig, møtes ofte, ikke skjedd noe intimt, ingen har prøvd å kysse heller😅, er hei/hade klem, melding fra han feks «kommet deg trygt hjem😊?», natta/god morgen melding, mm. Jeg  har sagt jeg setter pris på en så enkel melding som «kommet deg trygt hjem», for å vise at jeg setter pris på det.
Men nå har de meldingene stoppet fra hans side😅, så jeg sendte natta her om dagen selvom han ikke gjorde det og etter det har det ikke vært god morgen/natta/hvordan går det. Det virker egentlig som han plutselig bare trakk seg litt unna, selvom vi snakker jevnt hver dag enda. 

Mulig jeg overtenker situasjonen, men jeg føler det er litt uklart her. Jeg kunne sikkert fått noe svar på «oss» men vet som sagt ikke hvordan.

Jeg trakk meg også noe tilbake da jeg merket det på han, jeg ønsker ikke og være for på. Så selv sender jeg ikke god morgen/natta/sovet godt lengre, fordi jeg får ikke det samme i retur lengre😅. Så da føler jeg det bare er teit av meg og fortsette. Jeg prøvde og holde samme «tråden» som vi hadde i 2 dager før jeg trakk meg litt tilbake.

Det du bør gjøre er vel først å vurdere "kostnaden" ved å prøve og feile. Har dere felles venner? Må dere omgås i fremtiden? Blir det kleint i ettertid på noen måte om han avviser?

Hvis "kostnaden" er til å leve med er neste spørsmål om du er interessert nok til å være villig til å prøve (og risikere å feile).

Og hvis du i tillegg også er interessert nok… gå for gull!

Nøyaktig hva du bør gjøre kommer an på tonen dere imellom, og hvor grensen går for det som faller seg naturlig. Men det er uansett denne grensen du bør pushe, og samtidig følge med på hvordan han reagerer. Reagerer han negativt stopper du. Reagerer han positivt pusher du enda lengre. Og enda lengre. Og enda lengre.

Da er vi fremme ved helt ordinær sjekke-teori: Skal du pushe grensen i aggressive steg eller mer rolig og forsiktig? Det kommer an på hva du selv er bekvem med, og hvor trygg du er på at han er interessert.

Legg på "plausible deniability", altså at måten du pusher grensen ikke fjerner enhver tvil, men får ham til å lure – at det både kan tolkes som interesse og som mer uskyldig. Da har du oppskriften på flørting i et nøtteskall.

Flørting er en dans med den andres fantasi.

Og fortsetter han å respondere positivt på flørtingen etterhvert som du eskalerer kan du til slutt gå for kysset. Enkleste er gode gamle "invadere intimsone":

Beveg deg rolig litt tettere inntil ham enn det som er naturlig, mens du ser ham i øynene. Hvis han trekker seg unna er han ikke interessert. Hvis han ikke flytter seg beveger du deg litt nærmere og gjentar eksperimentet. Hvis han svarer ved å bevege seg nærmere deg har du grønt lys.

Poenger er å rolig fremprovosere at han enten trekker mot deg eller bort fra deg.

Sånn, der har du standardoppskriften i grove trekk. Dette har fungert i et utall av generasjoner.

You go, girl! 😎👍

Endret av ClausSaus
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tråden blir snart stengt. Grunnet manglende trådtittel.

Anonymkode: f067c...579

• Liker 1
Skrevet

Høres ut som dere begge er interesserte, men ikke vet hvordan dere kommer videre. Prøv å vær mer fysisk når dere møtes. Ta på ham når det føles naturlig, sitt så nær at du kommer borti ham når dere sitter i sofaen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Mulig jeg overtenker situasjonen...

For å fjerne all tvil. du overtenker - noe enormt. Utvilsomt. 

Anonymkode: 1c30a...29f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at dere har hatt over fra date til vennemodus.   
Når dere ikke har hatt noen intense øyeblikk med spenning i lufta og kropp mot kropp så er dette ikke starten på en forelskelse. 
Det er meningen at en skal føle magasug og sommerfugler 

Anonymkode: a0591...1f0

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som friendzone.. dere har ikke vært fysisk eller bygget opp spenningen og utforsket hverandre. 

Du må ta ansvar selv for å gire opp og teste vannet om du vil noe mer med han her.

Damer som vet hva de vil og kommuniserer egne ranker, ønsker og behov er sexy og tiltrekkende. 

Som jeg sa krystallklart til min nye kjæreste. Vil dubha noe, ta det. Liker du det, si det. Uken etterpå var vi kjærester ❤️ 

Anonymkode: ade25...5cb

AnonymBruker
Skrevet

Er dere 17?

Anonymkode: 16ef9...c90

Skrevet

Tråden stenges grunnet manglende trådtittel.

.Safiye, mod

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...