Gå til innhold

Ved mistenkt tidlig SA ved egentlig IKM, må man til legen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk hva jeg trodde var mensen i går, men på veldig uvanlig vis. Bruker å ha 2-3 dager med spotting før det blir mer ordentlig, men nå har det vært mye fra første toalettbesøk. I tillegg har jeg ganske vonde mensensmerter, jeg pleier ikke å ha smerter omtrent - kanskje litt murring.

Hadde en svak positiv test 9-10 dpo, men etter det ble de negative. 

Om det er en SA, så er det bare sånn det er. Men må jeg oppsøke legen hvis det er det jeg mistenker? Eller er det uansett så tidlig at alt som skal ut, blir med ut?

Anonymkode: 2ba8c...88d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I slike tilfeller kalles det ikke SA - pg du trenger ikke oppsøke lege med mindre du opplever høy feber etc. 

Anonymkode: cccea...15e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er nok en kjemisk graviditet, egget har sneiet men ikke festet seg. Veldig vanlig, ikke nødvendig å oppsøke lege med mindre du skulle blø såpass mye at su er bekymret for helsa. Hatt noen sånne selv

Anonymkode: 34eb0...71f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Er nok en kjemisk graviditet, egget har sneiet men ikke festet seg. Veldig vanlig, ikke nødvendig å oppsøke lege med mindre du skulle blø såpass mye at su er bekymret for helsa. Hatt noen sånne selv

Anonymkode: 34eb0...71f

Nei, det er mye blod men ikke så mye. Men det er helt j@vlig vondt😅 

takk for svar!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

I slike tilfeller kalles det ikke SA - pg du trenger ikke oppsøke lege med mindre du opplever høy feber etc. 

Anonymkode: cccea...15e

Okei, takk😄

AnonymBruker
Skrevet

En kjemisk graviditet er også en form for SA - men en så tidlig en at de aller fleste ikke merker det.   En graviditet er i praksis kjemisk frem til passert uke 5. 

Men nei, du trenger ikke oppsøke lege om du har en SA/kjemisk graviditet som Avsluttes kun få dager før eller etter IKM. 

Anonymkode: db28c...f92

AnonymBruker
Skrevet

Kroppen ordner vanligvis opp selv i sånne tilfeller, men jeg ville fortsatt å teste hvis jeg var deg. Ville kontaktet lege ved feber, sterke smerter eller hvis du får krøll i syklus som vedvarer mer enn 2 måneder. 

Anonymkode: 69178...ed3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...