Gå til innhold

Erfaringer med å ta med katt på ferie?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har katt. Tar dere katten med på f.eks hytta? Hva med andre steder?

Jeg vet om noen som har med katten over alt. På hytta, i bobåt, til svigers osv. Er dette noe katten kan læres opp til, eller er det et spesialtilfelle?

Anonymkode: 811da...cdf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Var katt er med på bobiltur. Vært med siden den var kattunge. Lært den opp til å gå i bånd og den ligger med sele i bobilen. 

Vær katt er rimelig skeptisk til mennesker i førsten. Så vi kunne ikke tatt den med på besøk til andre. 

Vet om mange katter som er med på hytta. Man må lære de til å kjenne igjen hytta også, så holde inne og gå tur en god stund før de kan slippes løs.

Anonymkode: 213ad...1be

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har hatt med begge kattene på hytta. De har gått greit, de er ikke så glad i biltur men den ene har vent seg veldig til det og ligger rolig i buret hele veien (den andre mjauer mye). Den eldste har de siste par årene vært litt sur de første par dagene så usikker på om det er pga alder at det er litt verre for den å reise sånn, kanskje den ikke liker det lenger... Men ellers har det virket som de har syntes det var fint å være med. De har vært hjemme hos andre for pass og det likte de absolutt ikke, så det er nok veldig relevant at vi er tilstede. Vi har gps på dem og hytta ligger på en måte så det ikke er mye trafikk og ikke så lett å dra avgårde. De holder seg alltid nærme hytta da. 

Anonymkode: 18b67...128

AnonymBruker
Skrevet

Har med begge kattene på hytta ja. De er opplært til å gå i sele/bånd og sitter i baksetet i sele festet til setebelteholder. Da er de roligere enn om de sitter i bur hele veien, men samtidig sikret i tilfelle bråbrems e.l.
Hadde vi hatt bobil hadde jeg nok også kunnet ta dem med, men om vi skulle på ferie lengre unna med fly eller tog så hadde jeg nok heller ordnet kattepass.

Anonymkode: 716c3...08e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det går fint med våre, virker som de skjønner at vi bor et nytt sted med en gang. (Men bilturen er slitsom.)

Anonymkode: 010fc...600

AnonymBruker
Skrevet

Vi tar med katten på to ulike hytter, hun må gå i bånd ute der. Lærte seg bånd da hun var 2år så ikke vant med det fra tidlig, går fint. Hjemme er hun ute-inne katt og går fritt. 

Anonymkode: be804...1d4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.8.2023 den 13.26):

Dere som har katt. Tar dere katten med på f.eks hytta? Hva med andre steder?

Jeg vet om noen som har med katten over alt. På hytta, i bobåt, til svigers osv. Er dette noe katten kan læres opp til, eller er det et spesialtilfelle?

Anonymkode: 811da...cdf

Best å lære de da de er små. Ene katten min var med på bilturer stadig vekk. Men flyttet endel med den katten. Alle de andre takler ikke bilkjøring. Den som var med overalt, satt på skuldra mi

Anonymkode: 46c97...159

AnonymBruker
Skrevet

De er med. Den første tiden så var det sele og bånd, men nå trenger de stort sett ikke det. De går bare der vi går, er bare om de skal ha tissepause under bilturen de har bånd på nå stort sett.

De legger seg til å sove i burene sine under bilturen. 

Anonymkode: 99980...710

AnonymBruker
Skrevet

Har tatt med katt på ferie. Slipper den aldri løs dersom vi ikke er på kjent område. Har fungert å ha den med på hytta, da kommer den inn når vi roper den inn, og holder seg i nærheten. En katt vil sjelden gå langt fra sin eier, men den kan bli skremt og ikke tørre å komme tilbake. Ville satt på den en gps og navnebånd. 

Anonymkode: 6f66e...c04

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...