Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

-

Endret av Pingleton
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Pingleton skrev (2 minutter siden):

Jeg lurer derfor på om jeg skal spørre om hun likevel kan overføre de pengene. 

Nei, bare nei. 

Om du lærer av dette må gudene vite. Kanskje, kanskje ikke. 

Anonymkode: 1cbc4...afd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare si ifra du så slipper hun å føle at hun står i gjeld til deg. Har det sånn når jeg får andre til å passe katten min. Like greit å ta imot penger eller det som tilbys. Da er det mye lettere å spørre andre om hjelp seinere. 

Anonymkode: 033ef...3d9

AnonymBruker
Skrevet

Rart hvis du nå skal ta kontakt for  å spørre etter penger du har takket nei til, følg heller opp så du får middag spandert en dag dere skal ut å spise! Neste gang takker du ja til pengene eller spør i forkant (eller sier hva du vil ha for hjelpen).

Du er ikke til bry for å ta imot penger som blir tilbydd når du har hjulpet til med noe! 

Anonymkode: 3a8dd...962

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er slik jeg også har vert. Ta med deg denne lærdommen videre i livet. Jeg har passet ulike hunder i den tiden jeg ønsket meg hund frem til jeg fikk min egen. Ene hunden passet jeg en helg. Eier var datter av en venninne til min mor dvs svært perifer. Søndagen ringte hun og ville jeg skulle levere hunden hos henne pga de var så slitne etter hjemreisen. Jeg kjørte tre mil en vei for det. Fikk en boks med cola...etter det skjønte jeg at jeg måtte bli litt mere ego mtp hvem jeg skulle hjelpe.

Anonymkode: 7a5ac...2ce

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Bare si ifra du så slipper hun å føle at hun står i gjeld til deg. Har det sånn når jeg får andre til å passe katten min. Like greit å ta imot penger eller det som tilbys. Da er det mye lettere å spørre andre om hjelp seinere. 

Anonymkode: 033ef...3d9

De har en muntlig avtale seg imellom. Ganske rart/kleint/snodig/tullete å komme i ettertid å si, "du, jeg ønsker penger likevel". 

Jeg tar det for gitt at når jeg tilbyr noe for en tjeneste som vedkommende takker nei, og kommer med et annet forslag som vi blir enige om - så forholder jeg meg til den avtalen. 

Å komme i ettertid å si at du, jeg angrer sånn på den avtalen vi gjorde - altså hennes eget forslag da hadde jeg humret godt inni meg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nei, bare nei. 

Om du lærer av dette må gudene vite. Kanskje, kanskje ikke. 

Helt enig, du kan faktisk ikke komme i etterkant når du har sagt nei gjentatte ganger. Man lærer mest av egne tabber

Anonymkode: 46144...98e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du heller skal jobbe med deg selv og be.om hjelp når du trenger det. Det å hjelpe noen gjør for de fleste at de føler seg nyttige. Et samfunn der vi hjelper hverandre er et bedre samfunn.

Og nei, du kan ikke komme i ettertid og be om lønn.

Anonymkode: 34605...ce5

Skrevet

Nei, med mindre du virkelig trenger de pengene, hadde jeg latt det være.

Og siden det er en venninne, hadde jeg ikke tenkt på å ta betaling i det hele tatt, med mindre jeg av en eller annen grunn hadde fått en del utgifter i forbindelse med passet.

Er det ikke sånt som dette som regnes som en vennetjeneste? Vanligvis går sånt opp i opp, kanskje hun tar inn posten for deg eller vanner blomster når du er på ferie eller neo.

Hvis du ikke vil bli utnyttet, er det bedre å være mer selektiv til hva du sier ja til, og heller be om tjenester tilbake når du trenger det. Å begynne å kreve betaling for vennetjenester vil nok bare føre til at forholdet til vennene dine får en ripe i lakken. Da er det bedre å si nei de gangene det ikke passer.

Skrevet (endret)

.

Endret av Pingleton

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...