Viste Skrevet 5. august 2023 #1 Skrevet 5. august 2023 Hei! Førstegangsfødende her. Hadde termin og var på kontroll i går. Siste uka har jeg hatt mye mer hevelser i føtter, hender og ansikt hver fag. Fikk utslag på protein i urin (2+) og en lett økning i blodtrykket. Fortsatt normalt blodtrykk, men mest sannsynlig ikke nok til bekymring som de sa. De mistenkte preeklampsi, men fikk jo ikke diagnosen. Lege diskuterte med føden at de tar meg inn tidlig på overtidskontroll om jeg kommer dit. Føler meg generelt veldig sliten og trøtt, skulle gjerne sovet et døgn. Føler meg tung i hode, men ikke vondt. Tenkte mye og leste enda mer på dette i går. Blir jo småparanoid og prøver å være ekstra oppmerksom på alle symptomer, bevegelser etc. Tar det lang tid før det blir farlig for meg eller babyen? Er det nok med en tidlig overtidskontroll eller det å satse på at fødsel går i gang før den?
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #2 Skrevet 5. august 2023 Ville bedt om å få komme til jordmor og ta målinger på nytt om ikke annet for å roe egne nerver Anonymkode: c3b52...edc 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #3 Skrevet 6. august 2023 Synes det er rart du ikke fikk ekstra sjekk hos sykehuset med en gang siden termin har passert? Jeg gikk sånn hele siste måned bare at jeg hadde alt fra lett forhøyet blodtrykk til høyt blodtrykk. Var på kontroll hele tiden en stund til de bestemt sa nei jeg hadde ikke svangerskapsforgiftning. Så på termin ble jeg lagt inn fordi jeg hadde høyt blodtrykk og mye utslag på protein. De sa med så mye symptomer så hadde jeg svangerskapsforgiftning selv om blodprøver aldri ga noe utslag. Babyen hadde gått ned på vekstkurven også, så åpenbart ikke alt fungerte som det skulle... Ville krevd å fått en undersøkelse til om jeg var deg. Anonymkode: 29331...d40 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå