miamiamia Skrevet 5. august 2023 #1 Skrevet 5. august 2023 Jeg har gjort min første bestilling hos dem nå. Hvordan leverer de? Jeg bor i bygård. Ringer de meg når de leverer selv om jeg har gitt dem kode til døren og bedt de sette varene rett innenfor? Mottar jeg beskjed når de har levert varene?
Frøkenfryden Skrevet 5. august 2023 #2 Skrevet 5. august 2023 miamiamia skrev (31 minutter siden): Jeg har gjort min første bestilling hos dem nå. Hvordan leverer de? Jeg bor i bygård. Ringer de meg når de leverer selv om jeg har gitt dem kode til døren og bedt de sette varene rett innenfor? Mottar jeg beskjed når de har levert varene? Du får beskjed ja, det står levert i appen. Og sms kommer noen minutter før de kommer. Jeg har aldri ikke vært hjemme så vet ikke hva de gjør ved kode. De ringer ikke her, bare ringer på. Ville hatt leveringsinstruksen på engelsk forresten, veldig mange av de snakker det☺️
Arkana Skrevet 5. august 2023 #3 Skrevet 5. august 2023 Vi bor ikke i bygård, men her ringer de alltid på når de leverer samt at man får sms når det nærmer seg. Hvis man bor i bolig med egen inngang (enebolig, tomannsbolig, rekkehus) kan man klikke av for at de setter fra seg varene ved døren uten å ringe på, men dette gjør de ikke i blokk eller bygård (det står på sidene deres) så jeg tror ikke det har noe å si at du har gitt dem kode, de kommer til å ringe på og vente til du har kommet og tatt i mot varene.
Akhenaton Skrevet 5. august 2023 #4 Skrevet 5. august 2023 (endret) Pass på at du mottar alt du har bestilt. Det har manglet varer to ganger vi har bestilt der. Dette skjedde riktignok for over et år siden, og vi har ikke hatt problemer siden, så kanskje de har forbedret rutinene sine - eller sparka han som slurva. Uansett greit å sjekke over, ble litt forbanna da jeg sto på kjøkkenet og lagde middag og oppdaget at en av ingrediensene jeg hadde kjøpt manglet. Endret 5. august 2023 av Akhenaton
Frøkenfryden Skrevet 5. august 2023 #5 Skrevet 5. august 2023 Akhenaton skrev (3 minutter siden): Pass på at du mottar alt du har bestilt. Det har manglet varer to ganger vi har bestilt der. Dette skjedde riktignok for over et år siden, og vi har ikke hatt problemer siden, så kanskje de har forbedret rutinene sine - eller sparka han som slurva. Uansett greit å sjekke overm ble litt forbanna da jeg sto på kjøkkenet og lagde middag og oppdaget at en av ingrediensene jeg hadde kjøpt manglet. Var litt sånn en periode men syns dette er blitt betydelig bedre siste år👍 1
Million Skrevet 5. august 2023 #6 Skrevet 5. august 2023 Akhenaton skrev (1 minutt siden): Pass på at du mottar alt du har bestilt. Det har manglet varer to ganger vi har bestilt der. Dette skjedde riktignok for over et år siden, og vi har ikke hatt problemer siden, så kanskje de har forbedret rutinene sine - eller sparka han som slurva. Uansett greit å sjekke overm ble litt forbanna da jeg sto på kjøkkenet og lagde middag og oppdaget at en av ingrediensene jeg hadde kjøpt manglet. Det har skjedd meg også tre-fire ganger de 5 årene jeg har brukt ODA, men det er forbausende lite feil egentlig. Men de skal ha ros for å alltid beklage og rette opp i feilen så fort som mulig. Man får penger tilbake (kreditert på kortet man brukte å betale med) samme dagen, uten spørsmål eller å være vanskelige. En gang hadde et pastasausglass knust i esken, for eksempel. Penger tilbake straks og en beklagelse. En annen gang hadde de levert feil type av en vare (hadde bestilt 4 av smak A, men fikk 4 av smak B liksom) og det beklaget de og krediterte meg for det, selv om jeg satt med 4 av smak B. Det var jo feil vare, men spiselig vare, men de krediterte. Synes Oda er bra, jeg. Men ja, man bør gå gjennom innholdet i leveransen punkt for punkt og sjekke at alt er med. 8 1
Arkana Skrevet 5. august 2023 #7 Skrevet 5. august 2023 (endret) Vi har bestilt fra Oda ukentlig i lang tid og aldri opplevd at det har manglet noe eller at det har vært feil på varene. Innimellom får vi gratis smaksprøver på nye varer, det synes jeg er gøy. To ganger har leveringen vært forsinket, men begge gangene var det midtvinters og det snødde veldig mye så det er forståelig (og begge gangene fikk vi en rabattkupong samt en gratis levering som kompensasjon). Veldig fornøyd med Oda på alle måter. Endret 5. august 2023 av Arkana 4
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #8 Skrevet 5. august 2023 Du får beskjed på sms. Du kan huke av at de bare skal levere og dra igjen ekker at du skal møte drm. Kjøper du Paracet eller alkohol krever de at du møter dem hvis ikke tar de med det med 18 års grense på. Da ringer de først har gjort hos oss da. Anonymkode: 89a14...d9c
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #9 Skrevet 5. august 2023 Akhenaton skrev (2 timer siden): Pass på at du mottar alt du har bestilt. Det har manglet varer to ganger vi har bestilt der. Dette skjedde riktignok for over et år siden, og vi har ikke hatt problemer siden, så kanskje de har forbedret rutinene sine - eller sparka han som slurva. Uansett greit å sjekke over, ble litt forbanna da jeg sto på kjøkkenet og lagde middag og oppdaget at en av ingrediensene jeg hadde kjøpt manglet. Noen ganger har de ikke på lager, men har da fått beskjed om at alt ikke er med. Anonymkode: 89a14...d9c
Akhenaton Skrevet 5. august 2023 #10 Skrevet 5. august 2023 34 minutter siden, AnonymBruker said: Noen ganger har de ikke på lager, men har da fått beskjed om at alt ikke er med. Anonymkode: 89a14...d9c Det er noe annet.
MarianneE Skrevet 7. august 2023 #11 Skrevet 7. august 2023 Jeg går alltid og sjekker opp mot bestillingsbekreftelsen når jeg pakker ut. Elsker Oda, men hva i alle dager gjør dere med pappeskene etterhvert? 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #12 Skrevet 7. august 2023 MarianneE skrev (Akkurat nå): Jeg går alltid og sjekker opp mot bestillingsbekreftelsen når jeg pakker ut. Elsker Oda, men hva i alle dager gjør dere med pappeskene etterhvert? Bretter sammen eskene oppi en eske og setter utenfor ved neste levering. De tar med seg eskene. Anonymkode: 3dd9c...17a 1 1
MarianneE Skrevet 7. august 2023 #13 Skrevet 7. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bretter sammen eskene oppi en eske og setter utenfor ved neste levering. De tar med seg eskene. Anonymkode: 3dd9c...17a Men... de nye eskene er jo umulig å brette. 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #14 Skrevet 7. august 2023 Bor i blokk, her ringer de på hoveddør nede, jeg åpner, de tar heisen opp til 5. etasje og setter varene utenfor døren min der. Pleier å åpne og si takk, de må også se meg om det er alkohol, men hvis ikke så tror jeg de bare kan sette dem der? I instrukser har jeg skrevet etasje og hva som står på ringeklokke. Anonymkode: 6ab45...5ad
Arkana Skrevet 7. august 2023 #15 Skrevet 7. august 2023 Vi bretter også og stapper opp i en eske og når den esken er full setter vi den ut så de kan ta med. Det er ikke vanskelig å brette og måten man gjør det på står beskrevet på siden av eskene og også på hjemmesiden deres. Link 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #16 Skrevet 7. august 2023 Arkana skrev (5 minutter siden): Vi bretter også og stapper opp i en eske og når den esken er full setter vi den ut så de kan ta med. Det er ikke vanskelig å brette og måten man gjør det på står beskrevet på siden av eskene og også på hjemmesiden deres. Link Jeg synes det er vanskelig å brette de, får det bare ikke til... Anonymkode: 4f81a...9c9 2
Million Skrevet 7. august 2023 #17 Skrevet 7. august 2023 (endret) MarianneE skrev (1 time siden): Jeg går alltid og sjekker opp mot bestillingsbekreftelsen når jeg pakker ut. Elsker Oda, men hva i alle dager gjør dere med pappeskene etterhvert? Jeg bretter dem sammen (se anvisning for hvordan på undersiden av eskene) så de blir flate, og tar dem med ut og kaster dem i papp/papir-innsamlingscontaineren ute. Det gjør jeg samme dag som jeg fikk varene. Man kan eventuelt skyve dem under en seng e.l. og oppbevare dem flatpakket til man har turen forbi et slikt innsamlingspunkt for papp og papir, hvis det er langt dit. EDIT; ser du skriver at "de nye eskene" er umulige å brette? Hvor nye er dette du snakker om? Jeg har ikke bestilt hos Oda på noen uker nå, så lurte på om det er noe veldig nytt. Men jeg bestilte i begynnelsen av juli, fikk levering i pappesker, og da gikk det fint å brette eskene sammen som før? Endret 7. august 2023 av Million 1
MarianneE Skrevet 7. august 2023 #18 Skrevet 7. august 2023 @Million det er den samme ja. Sikkert bare jeg som ikke har prøvd nok
Frøkenfryden Skrevet 7. august 2023 #19 Skrevet 7. august 2023 MarianneE skrev (2 timer siden): Jeg går alltid og sjekker opp mot bestillingsbekreftelsen når jeg pakker ut. Elsker Oda, men hva i alle dager gjør dere med pappeskene etterhvert? Bretter flatt og kaster i papirsøppel👍 2
Frøkenfryden Skrevet 7. august 2023 #20 Skrevet 7. august 2023 MarianneE skrev (2 timer siden): Men... de nye eskene er jo umulig å brette. Det er litt verre ja. Derfor jeg har Mann😂👍
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå