Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg gir bort en vin som skal serveres avkjølt i vertinnegave, bør jeg da avkjøle sen på forhånd?
Jeg har aldri gjort det da jeg alltid har gått ut fra at vinen havner i vinskapet deres el og ikke blir åpnet den dagen. Jeg vet jo heller ikke alltid hva som blir servert og da ikke om vinen passer til det. 
Jeg hadde en episode i går som indikerer at jeg burde avkjølt vinen på forhånd men lurer litt på hva flere tenker om den saken? 

Anonymkode: 4609d...403

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dersom jeg gir vin som skal serveres avkjølt, kjøler jeg den alltid ned før jeg gir den. Just in case.

Anonymkode: 777cb...5c2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er du bedt om å ta vin med til maten må du sørge for rett temperatur, men i så fall er det ikke en vertinnegave. Har du noe med som ikke er 'etterspurt' er det ikke ditt ansvar.   

Anonymkode: efce5...791

Skrevet

Jeg forventer ikke at vertinnen skal servere vertinnegaven i løpet av besøket så jeg kan fint gi bort en flaske som ikke er avkjølt. Hvis det er et spleiseopplegg hvor alle har med litt drikke vil jeg ta med avkjølt vin. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, absolutt ikke. Vin er en gave til vertskapet.

Anonymkode: 99fbf...596

Skrevet

Vin til bordet og vin til vertene er to ulike ting for meg. Kjøler ikke ned gave.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dersom jeg gir vin som skal serveres avkjølt, kjøler jeg den alltid ned før jeg gir den. Just in case.

Anonymkode: 777cb...5c2

Jeg kjøpte vinen på veien så det hadde jeg ikke rukket. Tar jeg en fra kjøla hjemme så er den naturligvis avkjølt. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er du bedt om å ta vin med til maten må du sørge for rett temperatur, men i så fall er det ikke en vertinnegave. Har du noe med som ikke er 'etterspurt' er det ikke ditt ansvar.   

Anonymkode: efce5...791

Det var ikke etterspurt. Vi hadde med egen drikke samt mat-på-fat (kurvfest). Jeg synes det er hyggelig å ha med noe til verten utenom. Denne gangen en vin som overaskende ble åpnet kort tid etter jeg ankom.

Kristin70 skrev (1 time siden):

Jeg forventer ikke at vertinnen skal servere vertinnegaven i løpet av besøket så jeg kan fint gi bort en flaske som ikke er avkjølt. Hvis det er et spleiseopplegg hvor alle har med litt drikke vil jeg ta med avkjølt vin. 

Ja, tenker jeg også.

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Nei, absolutt ikke. Vin er en gave til vertskapet.

Anonymkode: 99fbf...596

Det er det jeg tenker jeg også.

Rotemor skrev (55 minutter siden):

Vin til bordet og vin til vertene er to ulike ting for meg. Kjøler ikke ned gave.

Helt enig!! 

Takk for svar. TS

Anonymkode: 4609d...403

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis vertskapet skulle få en avkjølt vin, så er det en tilfeldighet. Feks at vi har hatt den i vinskapet hjemme eller jeg var ute etter en spesiell vin som stod på kjølelageret hos polet (det siste har skjedd). 

Men jeg tenker at den vinen de får av meg, skal de kose seg med siden, så avkjøling får de også selv ta seg av 😅

Anonymkode: 3b9a1...73c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Rotemor skrev (12 timer siden):

Signerer denne

Anonymkode: 3a4af...b2a

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...