AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #1 Skrevet 5. august 2023 Er inntektsgrensen regnet utifra din faste inntekt eller fast inntekt + første barnetillegg? Jeg havner et sted midt i mellom pga avkortning av barnetillegg for ett barn, men under grensen for to om ikke det første barnetillegget teller med i inntektsgrensen. Dere som vet/ har erfaring vil jeg ha svar fra. Dere som synser, men egentlig ikke vet skaper bare mer forvirring. Anonymkode: 9644e...64c
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #2 Skrevet 5. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er inntektsgrensen regnet utifra din faste inntekt eller fast inntekt + første barnetillegg? Jeg havner et sted midt i mellom pga avkortning av barnetillegg for ett barn, men under grensen for to om ikke det første barnetillegget teller med i inntektsgrensen. Dere som vet/ har erfaring vil jeg ha svar fra. Dere som synser, men egentlig ikke vet skaper bare mer forvirring. Anonymkode: 9644e...64c Inntektsgrensen regnes fra din inntekt, barnetillegg er ikke inntekt, det er inntekt man får utfra grensen. Du snakker om barnetillegg i uføretrygden nå? Anonymkode: e805d...499
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #3 Skrevet 5. august 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Inntektsgrensen regnes fra din inntekt, barnetillegg er ikke inntekt, det er inntekt man får utfra grensen. Du snakker om barnetillegg i uføretrygden nå? Anonymkode: e805d...499 Ja, jeg snakker om barnetillegg man får ved uføretrygd. Barnetillegg skattes, jeg var derfor usikker på om det regnes som inntekt når man går fra ett til to barn. Anonymkode: 9644e...64c
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #4 Skrevet 5. august 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Ja, jeg snakker om barnetillegg man får ved uføretrygd. Barnetillegg skattes, jeg var derfor usikker på om det regnes som inntekt når man går fra ett til to barn. Anonymkode: 9644e...64c Jeg har ikke erfaring den veien, men andre veien, altså at man går fra 3 til 2 til 1 til 0 pga alder. Det er alltid sånn at man regner det ut fra uføretrygden, altså uten barnetillegg man har fra før. Du må kanskje søke om økning, usikker på om det går automatisk. Anonymkode: e805d...499
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #5 Skrevet 5. august 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg har ikke erfaring den veien, men andre veien, altså at man går fra 3 til 2 til 1 til 0 pga alder. Det er alltid sånn at man regner det ut fra uføretrygden, altså uten barnetillegg man har fra før. Du må kanskje søke om økning, usikker på om det går automatisk. Anonymkode: e805d...499 Tusen takk ☺️ Anonymkode: 9644e...64c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå