AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #1 Skrevet 5. august 2023 De fleste klesbutikker har jo poser i papir, så hvorfor følger ikke andre etter? Eller sånne de har på normal? Anonymkode: fd40f...bad
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #2 Skrevet 5. august 2023 De tåler ikke spesielt godt regn da. Anonymkode: d1ee2...ace 12 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #3 Skrevet 5. august 2023 Papirposer er ubrukelige. De går alltid i søpla når jeg prakkes på en sånn. Bedre at alle skaffer seg det de foretrekker av poser og handlenett og tar med selv. Anonymkode: 4b8f2...bc9 11 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #4 Skrevet 5. august 2023 Har du forsøkt å fylle papirposen med 3 x 1,5 liters appelsinjuice, og se hvordan det går ...? Anonymkode: 4bb77...b5b 8 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #5 Skrevet 5. august 2023 Se Folkeopplysningen Kort fortalt: Plastposer (2018-sesongen). 6 minutters god forklaring på hvordan det hele holder sammen. Anonymkode: 87f02...6f8 6 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #6 Skrevet 5. august 2023 Jeg kjøper alltid papirposer der de har. Føler de tåler like mye. Bruker de til papp og papiravfall senere. Anonymkode: c5d69...b78 1
Muskath Skrevet 5. august 2023 #7 Skrevet 5. august 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: De fleste klesbutikker har jo poser i papir, så hvorfor følger ikke andre etter? Eller sånne de har på normal? Anonymkode: fd40f...bad De har papirposer både på Meny og Kiwi ihvertfall
A-hunter Skrevet 5. august 2023 #8 Skrevet 5. august 2023 Det er allment kjent at papirposer gir de aller største påkjenningene for miljø (og klima) av alle posetyper. Det går med fryktelig mye energi for å lage de. Ikke gjenbrukes de i særlig grad heller. 16 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #9 Skrevet 5. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du forsøkt å fylle papirposen med 3 x 1,5 liters appelsinjuice, og se hvordan det går ...? Anonymkode: 4bb77...b5b Ja. Ofte. Kjøper alltid 4 x brus. Har skjedd 1 gang håndtaket røk. Det har også skjedd på plastikk. Anonymkode: c5d69...b78
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #10 Skrevet 5. august 2023 A-hunter skrev (Akkurat nå): Det er allment kjent at papirposer gir de aller største påkjenningene for miljø (og klima) av alle posetyper. Det går med fryktelig mye energi for å lage de. Ikke gjenbrukes de i særlig grad heller. Papir og papp gjenvinnes da. Anonymkode: c5d69...b78
Muskath Skrevet 5. august 2023 #11 Skrevet 5. august 2023 Just now, A-hunter said: Det er allment kjent at papirposer gir de aller største påkjenningene for miljø (og klima) av alle posetyper. Det går med fryktelig mye energi for å lage de. Ikke gjenbrukes de i særlig grad heller. Ja, men de blir borte i naturen hvis folk kaster dem
Kokeplate Skrevet 5. august 2023 #12 Skrevet 5. august 2023 Muskath skrev (2 minutter siden): Ja, men de blir borte i naturen hvis folk kaster dem Nå er ikke bæreposer som blir kastet i naturen noe voldsomt stort problem i Norge anno 2023.
Muskath Skrevet 5. august 2023 #13 Skrevet 5. august 2023 Og de løser seg opp i vann, ender ikke i magen på hval eller fisk
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #14 Skrevet 5. august 2023 Syns det er skummelt. Var en dag det regnet og det ble hull i bånn. Hadde kjøpt noe sminke og det ramlet ut. Godt jeg lot merke til det. Anonymkode: f6fdf...f43
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #15 Skrevet 5. august 2023 Jeg hater papirposer. De kan umulig være mer miljøvennlig enn plastposene, for de tåler nesten ingenting. Selv om det ikke regner på veien hjem, så ryker alltid posen eller håndtaket når jeg forsøker å bruke posen om igjen. Uansett hvor lite jeg har oppi. Det er ren bruk og kast. Skulle gjerne ha sett vurderingene som ligger bak innføring av disse drittposene. Jeg sier i hvert fall nei takk, og har med ryggsekk eller handlenett. Anonymkode: 33b23...89c 6
Muskath Skrevet 5. august 2023 #16 Skrevet 5. august 2023 Just now, Kokeplate said: Nå er ikke bæreposer som blir kastet i naturen noe voldsomt stort problem i Norge anno 2023. Nei, men havet er fullt av plast
Muskath Skrevet 5. august 2023 #17 Skrevet 5. august 2023 Just now, AnonymBruker said: Jeg hater papirposer. De kan umulig være mer miljøvennlig enn plastposene, for de tåler nesten ingenting. Selv om det ikke regner på veien hjem, så ryker alltid posen eller håndtaket når jeg forsøker å bruke posen om igjen. Uansett hvor lite jeg har oppi. Det er ren bruk og kast. Skulle gjerne ha sett vurderingene som ligger bak innføring av disse drittposene. Jeg sier i hvert fall nei takk, og har med ryggsekk eller handlenett. Anonymkode: 33b23...89c Selvsagt er handlenett best, men som alternativ når folk ikke har med nett
Kokeplate Skrevet 5. august 2023 #18 Skrevet 5. august 2023 Muskath skrev (1 minutt siden): Nei, men havet er fullt av plast Det er det, men ikke grunnet bæreposer i norsk handel.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #19 Skrevet 5. august 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg hater papirposer. De kan umulig være mer miljøvennlig enn plastposene, for de tåler nesten ingenting. Selv om det ikke regner på veien hjem, så ryker alltid posen eller håndtaket når jeg forsøker å bruke posen om igjen. Uansett hvor lite jeg har oppi. Det er ren bruk og kast. Skulle gjerne ha sett vurderingene som ligger bak innføring av disse drittposene. Jeg sier i hvert fall nei takk, og har med ryggsekk eller handlenett. Anonymkode: 33b23...89c Jepp, og posene egner seg ikke i det hele tatt hvis man feks er på reise og ønsker å pakke det man har kjøpt. Så de går alltid rett i søpla. Anonymkode: 4b8f2...bc9 2
Muskath Skrevet 5. august 2023 #20 Skrevet 5. august 2023 Just now, Kokeplate said: Det er det, men ikke grunnet bæreposer i norsk handel. Nei, du har rett i det, håper jeg i alle fall. Men vi trenger egentlig ikke enda mer plast i omløp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå