Gå til innhold

Hva skjer her egentlig. Spill eller psykose?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Mann på 25 her og har for en stund, kanskje tre måneder blitt kjent med ei Tyrkisk jente på 21 som har startet her hvor jeg jobber. Hun er utrolig vakker og har en super personlighet, hun er faktisk en dame jeg ser etter, men problemet er som følgende.

Jeg fant ut navnet og addet hun på Facebook. Hun godtok kanskje en uke etter selvom vi prater og spiser sammen på lunsj, hun slik jeg tolker det virker gira. Når jeg skriver til henne, får jeg korte svar etter 6-7 timer. Følger hun på Instagram, men følger meg ikke tilbake. Likte alle bildene hennes, men hun likte ingen av mine.

Samtidig har hun begynt å følge en annen kollega som ble kjent med hun etter meg og selvfølgelig er han også utenlandsk. Nå begynner jeg å tro at jeg ikke har noe sjans på henne så lenge jeg er Norsk og kanskje heller ikke på kvinner derifra selvom jeg er meget interessert.

Eller kanskje liker hun meg og bare tester meg ut, hun blir av og på.

Anonymkode: a5873...b85

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Psykose? Virkelig?

Anonymkode: 04641...763

• Liker 17
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det handler om deg personlig, men jeg vet om mange venninner som er fra midtøsten som er skeptiske til Norske menn og en av grunnene er at de vokste opp separat. De hadde liksom null kontakt med etniske norsk selv om de satt i samme klasserom og i flere år holdt seg til sånne innvander gjenger.

Det er akkurat det samme for oss Norsk kvinner som er i den alderen hun er i. Kommer det en Tyrkisk mann som er litt eldre blir jeg fort defensiv. Ikke fordi jeg hater han, men har null kjennskap om dem og de virker som de lever på en annen klode.

Jeg tror du skal gi det tid og så for du se. Starte litt som en venn og ta det derifra. Tre måneder er litt for lite..

Anonymkode: 83e3c...8ba

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tror ikke det handler om deg personlig, men jeg vet om mange venninner som er fra midtøsten som er skeptiske til Norske menn og en av grunnene er at de vokste opp separat. De hadde liksom null kontakt med etniske norsk selv om de satt i samme klasserom og i flere år holdt seg til sånne innvander gjenger.

Det er akkurat det samme for oss Norsk kvinner som er i den alderen hun er i. Kommer det en Tyrkisk mann som er litt eldre blir jeg fort defensiv. Ikke fordi jeg hater han, men har null kjennskap om dem og de virker som de lever på en annen klode.

Jeg tror du skal gi det tid og så for du se. Starte litt som en venn og ta det derifra. Tre måneder er litt for lite..

Anonymkode: 83e3c...8ba

Ja det stemmer nok. Var sånn selv, da jeg var yngre, men nå som 34 åring er jeg faktisk lite redd av menn enn det jeg var og kan faktisk slå av en prat med en vilt fremmed mann. Muslimske menn var de som mest skremte meg, nå synes jeg det er latterlig

Anonymkode: f171e...1e2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Grunnen til at hun holder avstand til deg og ikke han utlendingen på jobb er nok noe i det den brukeren over meg skriver, men du kan ikke helt utelukke at hun kanskje ikke er interessert i deg, det kan da være måten hun oppfører seg på SoMe skal signalisere deg at du kanskje er for på. Hold avstand

Anonymkode: 9d7ef...b15

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor kommer psykose inn i bildet her?

Anonymkode: cbbd0...d0f

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Psykose? 😅 skjønner ikke hvor det kommer inn i bildet 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du overdriver sterkt og drar en helt merkelig slutning om at hun ikke vil ha deg fordi du er norsk. Dette gir ikke mening.

Hvis det er sånn du pleier å tenke så er det vel heller derfor hun ikke er interessert, du virkelig nok litt rar og uvanlig på en mindre heldig måte.

Anonymkode: d5794...3a4

AnonymBruker
Skrevet

Hvis hun er normal når dere er sammen, må du ikke henge deg opp i sosiale medier. Jeg kan også svare på meldinger sent. Haster ting, må folk ringe meg. Jeg trykker likes vilkårlig på ting på instagram. Er der én gang i måneden ca. Aner ikke hva typen min poster der. Er en million nye innlegg der hver gang jeg sjekker, og skroller ned 20-30 innlegg før jeg lukker appen.

Hvis hun bevisst ikke liker dine ting, KAN det hende at hun har fordomsfulle venner, og at hun ikke vil de skal se at hun er med en nordmann.

Anonymkode: 9cca1...d54

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg fant ut navnet og addet hun på Facebook. Hun godtok kanskje en uke etter selvom vi prater og spiser sammen på lunsj, hun slik jeg tolker det virker gira. Når jeg skriver til henne, får jeg korte svar etter 6-7 timer. Følger hun på Instagram, men følger meg ikke tilbake. Likte alle bildene hennes, men hun likte ingen av mine.

Anonymkode: a5873...b85

Jeg syntes det sto spypose og ikke psykose, og det første passet kanskje best 😅

Hva lurer du egentlig på her? Dette er jo typiske tegn på at hun er høflig distansert og ikke interessert i noe mer. Kan du forklare det med psykosen? Mener du hos deg selv, siden du lever i den villfarelse at hun vil noe mer og har plikt til å like alt du legger ut/følge deg på instagram? 

Anonymkode: e87be...cc9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har svart deg over her, men ser jeg leste feil. Trodde dere var kjærester, men ser at du skriver at du "fant ut av navnet hennes". Om hun ikke har presentert seg selv til deg, så tenker jeg at hun ikke er så veldig interessert i deg. Men uansett om hun er interessert eller ikke, så er det ikke alle som viser kjærlighet ved å svare på meldinger etter 2 sekunder eller trykke likes på alt du legger ut. Jeg tror jeg hadde blitt ganske creeped out hvis noen på jobb på samme lunchbord, plutselig hadde lagt meg til og sendt meg meldinger og likt halve instagramkontoen min. Og i tillegg hadde trodd at jeg hadde psykose fordi jeg ikke likte innlegg tilbake...

• Liker 3
Gjest Elooon
Skrevet

Hun leker «hard to get» ;) 

Ikke bland inn psykose i noe slikt. Da vet du ikke hva psykose virkelig er og det er ikke noe å kødde med/om. 

AnonymBruker
Skrevet

She's not that into you.

Anonymkode: 3da91...49d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Elooon skrev (14 minutter siden):

Hun leker «hard to get» ;) 

Ikke bland inn psykose i noe slikt. Da vet du ikke hva psykose virkelig er og det er ikke noe å kødde med/om. 

Nei, hun leker ingenting. Hun er ikke interessert. 

Anonymkode: fbca7...274

• Liker 4
Gjest Elooon
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, hun leker ingenting. Hun er ikke interessert. 

Anonymkode: fbca7...274

Kan gått være hun ikke er interessert også, men det vet kun hun. Ikke jeg og ikke du.

Det er bare det første jeg tenker at hun leker hard to get, fordi det er veldig mange som leker hard to get en stund før de snur og vil ha mer. Menn leker også hard to get, men flest kvinner.

AnonymBruker
Skrevet

Instagram er egentlig ganske bra til å vise om den ene legger mer i et vennskap enn den andre. På facebook er man enten venner eller ikke, mens på instagram kan man godta en forespørsel men samtidig vise at man ikke har noen interesse av å følge tilbake. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Instagram er egentlig ganske bra til å vise om den ene legger mer i et vennskap enn den andre. På facebook er man enten venner eller ikke, mens på instagram kan man godta en forespørsel men samtidig vise at man ikke har noen interesse av å følge tilbake. 

Noen lever livet sitt i den virkelige verden og ikke på sosiale medier. Må være slitsomt å tolke ihjel hver likes og ikke-likes man får, og gå rundt å tro at man er mislikt pga at noen trykket like på Trine sitt bilde og ikke ditt 😥

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Noen lever livet sitt i den virkelige verden og ikke på sosiale medier. Må være slitsomt å tolke ihjel hver likes og ikke-likes man får, og gå rundt å tro at man er mislikt pga at noen trykket like på Trine sitt bilde og ikke ditt 😥

Ja, men i TS sin verden er det tydeligvis tegn på psykose om man ikke trykker liker. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva har Norsk, Svensk Tyrkisk eller Gresk noe med saken å gjøre? så hvis du ikke hadde vært norsk så hadde hun automatisk likt deg? eller hvis du var norsk så hadde du automatisk IKKE likt deg?. Tror du det er sånn kvinner oppstarter sine interesser for romanse?

Og nei hun leker ingenting med deg, hun viser at hun ikke vil noe annet enn overfladiske jobb samtaler og dessuten tenk på hvordan du gjør ting da? har man i det heletatt sjans til å få følelser med den tempoen du drar ting?. Dersom jeg startet på en ny jobb og en fremmed mannlige kollega finner navnet mitt uten at vi har presentert for hverandre, adder meg på alle sosiale medier som finner, liker halve innleggene mine og ikke minst er den første som sjekker historiene mine også få stygge blikk dagen etter fordi jeg ikke likte hele innleggene hans. Vettu hva? jeg hadde løpt!!!!

Anonymkode: a36f3...b13

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Fra det du skriver så er hun kun interessert i å bevare freden på arbeidsplassen. Hadde hun sagt nei til å spise lunsj sammen kunne det forsure hennes kollegiale relasjon til deg. 

Anonymkode: 5002f...802

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...