Gå til innhold

Hva spiser jeg når jeg har fått matforgiftning av kylling?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Spiste ferdigstekt kjøpt kylling som luktet surt når jeg åpnet pakken, men tenkte det var pakkegass.

Stekte den for sikkerhets skyld og den luktet fortsatt litt syrlig/sur men siden jeg ikke har moral luktesans etter covid tenkte jeg at det går fint å spise den.

Blandet kyllingen men ris og grønnsaker og syntes det smakte surt men var sulten og spiste alt.

Jeg fikk magesmerter etterpå og har nå smerter, kvalme og slapp

Har kun spist surdeigsbrød av spelt med blåbær på etter at dette inntraff.

Skal i stor bursdag i kveld og er helt vrak men får kreke meg avgårde.

Hva er bra for magen å spise nå ?

Regner med alkohol ikke er bra🙁

Anonymkode: ada94...839

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde holdt meg hjemme med cola, en pakke med Ritz-kjeks og en god film under pleddet på sofaen.

God bedring :)

Anonymkode: 2141a...650

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

"Behandling

Vanligvis går sykdommen over av seg selv i løpet av 12-24 timer. Det finnes ingen spesifikk behandling mot matforgiftning. Det anbefales å drikke rikelig vann eller saft mens sykdommen pågår. I alvorlige tilfeller, særlig hos små barn og eldre personer, kan sykehusinnleggelse med væske- og næringstilførsel bli nødvendig for å unngå uttørking. Unntaksvis behandles alvorlige tilfeller med antibiotika."

https://nhi.no/sykdommer/magetarm/diverse/matforgiftning/?page=5

Anonymkode: 84f0e...496

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

"Behandling

Vanligvis går sykdommen over av seg selv i løpet av 12-24 timer. Det finnes ingen spesifikk behandling mot matforgiftning. Det anbefales å drikke rikelig vann eller saft mens sykdommen pågår. I alvorlige tilfeller, særlig hos små barn og eldre personer, kan sykehusinnleggelse med væske- og næringstilførsel bli nødvendig for å unngå uttørking. Unntaksvis behandles alvorlige tilfeller med antibiotika."

https://nhi.no/sykdommer/magetarm/diverse/matforgiftning/?page=5

Glemte å spørre: har du kastet opp og/eller hatt diaré?
Du skriver ikke noe om det. Men da er det uansett viktig å få i seg væske, slik at man ikke blir helt dehydrert.

AnonymBruker
Skrevet

Man kan bruke medisinsk kull. 

Anonymkode: 9a1b2...053

AnonymBruker
Skrevet

Bare å vente på at det går over. Drikk mye, gjerne farris. Eller få i deg noe salt potetgull.

Anonymkode: db533...da8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Glemte å spørre: har du kastet opp og/eller hatt diaré?
Du skriver ikke noe om det. Men da er det uansett viktig å få i seg væske, slik at man ikke blir helt dehydrert.

Nei har ikke det, heller ikke luft i magen, kun smerter.

Har irritabel tarm med matintoleranse som gjør at jeg er sensitiv på mat som har litt mer bakterier enn vanlig, og har hatt matforgiftning tidligere som har satt meg ut i månedsvis med smerter og halsbrann.

Ts

Anonymkode: ada94...839

AnonymBruker
Skrevet

Kull, cola og riskjeks.

Anonymkode: 498b9...5e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...