AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #1 Skrevet 5. august 2023 Hei! Har kjøpt katteluke til min 6 år gamle katt, men han nekter å bruke den. Noen her som har gode tips? Har prøvd å lokke med forskjellige godbiter, prøvd å skubbe han forsiktig ut og inn. Prøvd å holde luken oppe til han. Ser litt mørkt på det akkurat nå, har jeg brukt 1500,- på katteluke og ødelagt døren for ingenting 😧 Anonymkode: 31bb6...895
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #2 Skrevet 5. august 2023 Har hatt katteluke og aldri mer. Den katten dro med seg så mye rart og ekkelt inn i hus at jeg måtte stenge den av. Du skal være glad at katten din ikke vil bruke den Anonymkode: 4c94d...8c3
Fame Skrevet 5. august 2023 #3 Skrevet 5. august 2023 Er det med chip leser? Våre var livredd for luka i starten, men vi fant etter hvert ut at de var redd for lyden av chip leseren når den scannet de. Så vi endte opp med å skru av den funksjonen, og da tok det ikke lange tida før de brukte den 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #4 Skrevet 5. august 2023 Vi satt på hver vår side og skubbet han igjennom noen ganger først. Tapet den så den stod åpen på dagtid i starten, satt god mat så han gikk inn. Så begynte han å bruke den fast:) Anonymkode: 67866...4a4 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #5 Skrevet 5. august 2023 Det går seg til. Sett luka åpen med noe å støtte flappen på når katten er ute og lokk den inn med noe godt gjennom hullet. La den gjerne stå åpen så katten kan gå ut både fra innsiden og utsiden. etter hvert lukker du luka og katten forstår nok tegninga. Den ene katten vår var livredd, men etter noen dager med åpen luke og våtfor gikk hun inn og ut som vanlig Den andre katten vår tok det med en gang. Måtte stappe den redde katten gjennom et par ganger. Viktig at du ikke slipper katten inn den vanlige husdøra, da bare utsetter du læringen. Lykke til! Anonymkode: da069...a72 1
Tvist Skrevet 5. august 2023 #6 Skrevet 5. august 2023 Du må beregne ei stund med opplæring der luka står åpen hele tida. Katteluke er gull, selv om jeg fant ei levende mus på gulvet i dag. Den hadde ikke kommet inn uten hjelp stakkar.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #7 Skrevet 5. august 2023 Tusen takk for svar alle sammen❤️. Nå har jeg tapet luken opp, og da har han turt og gå ut og inn noen ganger. Har tenkt på dette med mus og fugler, skrekk og gru om han kommer inn med det. Han er ikke den store jakteren, så håper jeg slipper unna overraskelser. Anonymkode: 31bb6...895
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #8 Skrevet 5. august 2023 Vi dyttet de bare gjennom. Etter 1 måned brukte begge to luka. De har aldri tatt med noe som helst inn(utenom løv og alt mulig dritt da). Anonymkode: ca357...f60
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå