AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #1 Skrevet 5. august 2023 Vi har kommet inn i en dum tralt. Vi fikk barn for snart 1 år siden, sexlivet har vært dårlig etter det. Det var mye jeg i starten som trengte tid til å bli klar etter en traumatisk fødsel og det var akkurat som jeg måtte bli kjent med underlivet mitt på nytt. Samboer har ikke klaget selvom jeg har merket på han at han synes det var kjipt. Så har vi begynt nå og ha sex av og til igjen. Han fokuserer da kun på å komme selv og legge seg med ryggen til å sove. Jeg har sagt at jeg trenger litt romantikk for å være ordentlig klar igjen og få lysten tilbake. Han gir meg ikke dette. Hvis jeg sier at jeg ønsker at han også skal få meg til å komme så gjør han et halvhjertet forsøk. Før når følelsene mellom oss blomstret så elsket han å holde på med meg i timevis, nå er det som sagt halvhjertet. Dette gjør at jeg bruker lengre tid på å komme, fordi jeg også merker at han blir irritert over at jeg bruker for lang tid. Jeg snakket med han om det i går etter at han holdt på sånn, han tok seg ikke bryet en gang til å høre når jeg prøvde å si hvordan jeg ønsket det. Eller han hørte, men gjorde noe annet rett etterpå. Til slutt så avbrøt han fordi han var så sliten. Det ble litt dum stemning med en gang da. For det skjedde sist han prøvde også, og det at han blir irritert ødelegger. Det ble nesten er krangel fra hans side, men jeg valgte å prøve å snu det og sa "vi prøver igjen". Jeg kastet meg rundt og vi endte i 69, begge kom da. Men når vi var ferdig er det null kos, null følelser, bare god natt. På morgenen i dag føler jeg at han enda går rundt og er rar enda sexen i mine øyne endte bra i går. Det gjør noe med meg når han er sånn, da sliter jeg med å få lyst neste gang. Prøver jeg å snakke med han så ser han det som et angrep. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, hvordan skal vi få igang sexlivet igjen? Vi begge vil jo det, men er tydeligvis på forskjellige planeter nå. Jeg trenger litt romantikk i hverdagen og etter sex, litt kos eller stryking. Dette skjer ikke mer fra han sin side. Det er akkurat som jeg er totalt uinteressant for han når sexen er ferdig. Det er litt vondt. Anonymkode: 477b4...e07 5
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #2 Skrevet 5. august 2023 Prøv å prate med han når dere ikke skal ha sex, hvis ikke er en tur til sexolog ikke dumt. Anonymkode: f400a...72f 3
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #3 Skrevet 5. august 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Prøv å prate med han når dere ikke skal ha sex, hvis ikke er en tur til sexolog ikke dumt. Anonymkode: f400a...72f Jeg har prøvd å snakke med han,men han tar det som angrep og blir sur. Sier ting som "er det bare min feil?" og kan si at det er ikke hans feil at jeg bruker så lang tid på å komme. Jeg tror dessverre ikke at jeg får med han til en sexlolog. Anonymkode: 477b4...e07 1
Topper og daler Skrevet 5. august 2023 #4 Skrevet 5. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vi har kommet inn i en dum tralt. Vi fikk barn for snart 1 år siden, sexlivet har vært dårlig etter det. Det var mye jeg i starten som trengte tid til å bli klar etter en traumatisk fødsel og det var akkurat som jeg måtte bli kjent med underlivet mitt på nytt. Samboer har ikke klaget selvom jeg har merket på han at han synes det var kjipt. Så har vi begynt nå og ha sex av og til igjen. Han fokuserer da kun på å komme selv og legge seg med ryggen til å sove. Jeg har sagt at jeg trenger litt romantikk for å være ordentlig klar igjen og få lysten tilbake. Han gir meg ikke dette. Hvis jeg sier at jeg ønsker at han også skal få meg til å komme så gjør han et halvhjertet forsøk. Før når følelsene mellom oss blomstret så elsket han å holde på med meg i timevis, nå er det som sagt halvhjertet. Dette gjør at jeg bruker lengre tid på å komme, fordi jeg også merker at han blir irritert over at jeg bruker for lang tid. Jeg snakket med han om det i går etter at han holdt på sånn, han tok seg ikke bryet en gang til å høre når jeg prøvde å si hvordan jeg ønsket det. Eller han hørte, men gjorde noe annet rett etterpå. Til slutt så avbrøt han fordi han var så sliten. Det ble litt dum stemning med en gang da. For det skjedde sist han prøvde også, og det at han blir irritert ødelegger. Det ble nesten er krangel fra hans side, men jeg valgte å prøve å snu det og sa "vi prøver igjen". Jeg kastet meg rundt og vi endte i 69, begge kom da. Men når vi var ferdig er det null kos, null følelser, bare god natt. På morgenen i dag føler jeg at han enda går rundt og er rar enda sexen i mine øyne endte bra i går. Det gjør noe med meg når han er sånn, da sliter jeg med å få lyst neste gang. Prøver jeg å snakke med han så ser han det som et angrep. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, hvordan skal vi få igang sexlivet igjen? Vi begge vil jo det, men er tydeligvis på forskjellige planeter nå. Jeg trenger litt romantikk i hverdagen og etter sex, litt kos eller stryking. Dette skjer ikke mer fra han sin side. Det er akkurat som jeg er totalt uinteressant for han når sexen er ferdig. Det er litt vondt. Anonymkode: 477b4...e07 Har du prøvd å snakke med ham om dette i en nøytral sammenheng - uten at sex er på agendaen? Vi har jo alle en tendens til å ta opp ting på en anklagende måte. Og jeg sier ikke det fordi noe av det du skriver tyder på at du gjør det, men fordi «på seg selv kjenner man andre». Derfor tenker jeg at det er viktig at en samtale om det du vil ta opp har et positivt utgangspunkt. Si hva du liker med ham først. La han si hva han liker med deg. Så kan dere snakke om det dere ønsker mer av etter det. For det er jo det det du vil, ha mer av det du liker å gjøre med ham - kose og gi hverandre after care etter sexen. 1
Topper og daler Skrevet 5. august 2023 #5 Skrevet 5. august 2023 TS: Synes forresten du handlet på en klok og omtenksom måte da du snudde den negative sexen om til å bli positiv, slik du beskriver at dere avsluttet med 69-stillingen. Det lover godt, tenker jeg. 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #6 Skrevet 5. august 2023 Topper og daler skrev (4 minutter siden): Har du prøvd å snakke med ham om dette i en nøytral sammenheng - uten at sex er på agendaen? Vi har jo alle en tendens til å ta opp ting på en anklagende måte. Og jeg sier ikke det fordi noe av det du skriver tyder på at du gjør det, men fordi «på seg selv kjenner man andre». Derfor tenker jeg at det er viktig at en samtale om det du vil ta opp har et positivt utgangspunkt. Si hva du liker med ham først. La han si hva han liker med deg. Så kan dere snakke om det dere ønsker mer av etter det. For det er jo det det du vil, ha mer av det du liker å gjøre med ham - kose og gi hverandre after care etter sexen. Ja, jeg har prøvd å snakke med han utenom sex. Samtalen starter greit, men så går han i forsvar. Jeg tar det opp veldig forsiktig nettopp fordi jeg vet at han tar lett ting som angrep. Det som skjer er at han ser på ting som angrep og plutselig angriper tilbake. Men det han kommer med er ikke konstruktivt, og det har ingenting for seg. Så sier han til slutt at han skal vise mer romantikk, men det skjer ikke. Jeg savner så det som var før, at jeg lå på brystet hans, at han pjusket litt på meg, kysset meg i nakken eller på pannen og sa at han elsket meg. Han har sluttet å si at han elsker meg for mange måneder siden. Når vi har samtaler om hva vi liker med hverandre så må jeg liksom dra ordene ut av munnen hans. Det blir liksom sånn "du er snill og morsom og sånt, og flink mamma". Før i tiden ramser han opp masse. Kanskje følelsene han er borte? Jeg vet ikke, men det kveler mine også når han holder på sånn. Jeg føler meg ikke bra nok, og jeg får ikke tenning av det. Dette har jeg faktisk sagt rett ut, ikke gått rundt grøten. Men til ingen nytte. Anonymkode: 477b4...e07 1 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #7 Skrevet 5. august 2023 Topper og daler skrev (7 minutter siden): TS: Synes forresten du handlet på en klok og omtenksom måte da du snudde den negative sexen om til å bli positiv, slik du beskriver at dere avsluttet med 69-stillingen. Det lover godt, tenker jeg. Ja,jeg er litt sånn at jeg tenker at negativ energi alltid kan snus til positiv energi. Jeg merket at jeg også ble irritert først, men så vet jeg at det hadde ikke gjort noe godt for seg og snudde det heller rundt. Så sånn sett ble det jo bra til slutt, men jeg følte likevel på det når han bare klaget etterpå på vondt i benet etter å ha stått lenge først i en stilling i starten av sexen, og at han var dødssliten. Så var det natta. Jeg prøvde liksom å si "men det var deilig da, sliten på en god måte vel?" På en litt flørtende måte. Han sa ja, men jeg merket ikke noen god vibe. Anonymkode: 477b4...e07 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #8 Skrevet 5. august 2023 Hva legger du i at du bruker lang tid på å komme? Kan det hende at han er sliten selv og derfor blir redd for at sexen skal ta veldig lang tid? Og at det muligens er derfor han snur ryggen til? Har du en vibrator som du kan bruke samtidig? Da kan det bli lettere å bli tent hurtig og å komme hurtig. Jeg bruker det selv og blir tent på sekunder hvis jeg ikke er tent fra før av. Jeg er helt enig i at han behandler deg utrolig dårlig, og det er skikkelig dårlig gjort å snu ryggen til. Så kaldt og kjipt gjort av ham! Samtidig kan jeg kjenne meg veldig godt igjen i redselen for at sexen skal bli et voldsomt bestyr hver gang, med masse oppvarming , ulike stillinger, vare lang tid osv. Oftest er jeg så sliten at jeg bare vil ha en kjappis. Jeg tolker det litt som at mannen din kanskje er litt der...? Det kan faktisk handle om at han også er sliten. Jeg elsker sex, og vil ha sex daglig, men straks det blir et stort prosjekt , så gruer jeg meg bare, og jeg orker ihvertfall ikke ta ansvar for hans orgasme og ønsker heller ikke at han skal ta ansvar for min orgasme. Kommer jeg, så kommer jeg, og gjør jeg det ikke, så spiller det ingen rolle, for det var deilig med sex uansett. Jeg takler veldig dårlig at sex skal handle om at begge må få orgasme, for da blir det et press på hele situasjonen som fjerner tenningen for min del. Kanskje ligner din mann på meg, kanskje gjør han det ikke. Jeg bare nevner dette i tilfelle problemet deres handler om at dere har prøvd å starte opp et altfor stort prosjekt rundt sex, som han kanskje ikke orker. Anonymkode: b092c...88d
Topper og daler Skrevet 5. august 2023 #9 Skrevet 5. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, jeg har prøvd å snakke med han utenom sex. Samtalen starter greit, men så går han i forsvar. Jeg tar det opp veldig forsiktig nettopp fordi jeg vet at han tar lett ting som angrep. Det som skjer er at han ser på ting som angrep og plutselig angriper tilbake. Men det han kommer med er ikke konstruktivt, og det har ingenting for seg. Så sier han til slutt at han skal vise mer romantikk, men det skjer ikke. Jeg savner så det som var før, at jeg lå på brystet hans, at han pjusket litt på meg, kysset meg i nakken eller på pannen og sa at han elsket meg. Han har sluttet å si at han elsker meg for mange måneder siden. Når vi har samtaler om hva vi liker med hverandre så må jeg liksom dra ordene ut av munnen hans. Det blir liksom sånn "du er snill og morsom og sånt, og flink mamma". Før i tiden ramser han opp masse. Kanskje følelsene han er borte? Jeg vet ikke, men det kveler mine også når han holder på sånn. Jeg føler meg ikke bra nok, og jeg får ikke tenning av det. Dette har jeg faktisk sagt rett ut, ikke gått rundt grøten. Men til ingen nytte. Anonymkode: 477b4...e07 Jeg synes du er god til å uttrykke hva du trenger. Tommel opp for det. Jeg vil spille inn noen erfaringer jeg selv har gjort meg - jeg er en god del eldre enn deg. Jeg og min kone hadde også utfordringer i sexlivet da vi fikk barn. Litt som du beskriver. Min kone trengte tid, men så ble det vanskelig å komme i gang igjen. Vi satte oss ned og snakket om dette, og vi ble enige om å sette av tid til sex på faste tidspunkter i uka. Der fungerte for oss. Det jeg også vil si til deg er at sexlivet endrer seg i løpet av er langt samliv. Vi har nå den frodigste og mest kreative sexen vi noen gang har hatt. Nå har vi dessuten sex hver dag. Det hadde ikke jeg trodd skulle skje hvis jeg skrur tiden tilbake til småbarnsfasen. Dessuten endrer også behovene seg i løpet av et langt samliv. Innimellom tar vi gjerne nå en kjappis og legger oss til å sove uten så mye kos og nærhet etterpå. Fordi sex kan være deilig uten også. Ting kan også endre seg for dere. Til det positive. Gi det tid, og fortsett og snakk med ham. Spør ham hva han ønsker. 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #10 Skrevet 5. august 2023 Hvordan er samlivet mellom dere to sånn ellers ? Har dere tid til å være tilstede for hverandre og vise at kjærligheten er der? Er far like mye i bildet i forhold til barnet som du er? Jeg lurer litt på hvordan mannen din var før dere ble foreldre. Noen fedre er ikke forberedt på at barn krever såpass mye tid og oppmerksomhet som de gjør. Men da er det viktig at dere tar dere tid til å pleie forholdet. Kanskje barnevakt en lørdagskveld el en dag i uka til å gå på kino Anonymkode: 92b0a...430
Topper og daler Skrevet 5. august 2023 #11 Skrevet 5. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan er samlivet mellom dere to sånn ellers ? Har dere tid til å være tilstede for hverandre og vise at kjærligheten er der? Er far like mye i bildet i forhold til barnet som du er? Jeg lurer litt på hvordan mannen din var før dere ble foreldre. Noen fedre er ikke forberedt på at barn krever såpass mye tid og oppmerksomhet som de gjør. Men da er det viktig at dere tar dere tid til å pleie forholdet. Kanskje barnevakt en lørdagskveld el en dag i uka til å gå på kino Anonymkode: 92b0a...430 Eller hotellhelg. Det kan få fart på erotikk og intimitet.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #12 Skrevet 5. august 2023 Litt slik har vi det også, bare at baby er 4 men og vi har bare hatt sex en gang. Er en del flørting, tjafsing fra begges side og kos, men jeg hadde også en traumatisk fødsel og brukte 3 mdn på å orke sex. Samtidig som jeg vil ha sex. Så vi kjøpte en vibrator som jeg bruker aktivt og han runker på do. Første gangen fokuserte vi på å ta det slooow, men begge var såpass kåte at vi kom kjapt. Sexen blir kjedelig fremover, men nå er neste steg å ha sex innen 2 mnd. Og så innen 1 mnd. Og så hver 2. Uke, som er det nivået vi kan orke å ligge på med en baby. For ja, jeg må bli kjent med hele kroppen på nytt. Kanskje dere kan begynne å flørte/tjafse (hyggelig og godt) uten å forvente sex etterpå en stund? Så kan han heller runke om han vil. Ufarliggjøre kroppslig kontakt og gjøre det til en lek. Jeg vet ikke, men synes du håndterte 69 runden veldig bra. Anonymkode: 1e9b8...c34
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #13 Skrevet 5. august 2023 Takk for gode svar dere, godt å ha noen å "snakke" med om dette. Synes det blir for drøyt og utlevere ham og sexlivet vårt sånn til venninner, så føler jeg ikke har andre å snakke med det om. Hvordan forholdet våres er ellers? Jeg kunne ønske jeg kunne si bra, men jeg vet ikke hva som skjer. Jeg vil så gjerne finne på noe, han vil ikke. Jeg har sikkert sagt til han tusen ganger at vi må sette av litt tid til å bare være oss og pleie forholdet, han er overhodet ikke interessert i det. Vi finner sjeldent på noe som familie også, han liker best å sitte hjemme i sofaen. Han var ikke sånn før. Før var han leken, vi fant på ting og sexen var bra. Det hjelper ikke at jeg ber ut heller, han blir nesten småsur og spør om det hele tiden må skje noe. Men det er jo nettopp det, vi gjør jo aldri noe sammen. Jeg gjør masse ring hver uke, men det er uten han som regel. Kjærlighet i hverdagen har druknet litt, nesten alt er borte. Jeg prøver, men mottar så halvhjertet tilbake og da slutter jeg litt også. Dårlig sti det der. Jeg tar også vare på meg selv for han, men jeg vet ikke om skjønner hvor mye jeg gir av meg selv til han. Det er ikke lett å trene, spise sunt og ha en aktiv baby, men jeg gjør det for å være attraktiv. Ellers til deg som sa at kanskje han er sliten og bare ønsket en sjappis. Ja, dagene er mye med en liten en, men på nesten 1 år nå så har han bare prøvd to ganger å få meg til å komme. Det handler alltid om han og hans orgamse, det er alltid en sjappis. En gang i blandt trenger jeg noe også. Jeg kunne såklart tatt saken i egne hender under sexen, men det gjør jeg så mye ellers at når vi har sex ønsker jeg at han gjør det. Jeg trenger noe fra han. Anonymkode: 477b4...e07 1 3
Topper og daler Skrevet 5. august 2023 #14 Skrevet 5. august 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Takk for gode svar dere, godt å ha noen å "snakke" med om dette. Synes det blir for drøyt og utlevere ham og sexlivet vårt sånn til venninner, så føler jeg ikke har andre å snakke med det om. Hvordan forholdet våres er ellers? Jeg kunne ønske jeg kunne si bra, men jeg vet ikke hva som skjer. Jeg vil så gjerne finne på noe, han vil ikke. Jeg har sikkert sagt til han tusen ganger at vi må sette av litt tid til å bare være oss og pleie forholdet, han er overhodet ikke interessert i det. Vi finner sjeldent på noe som familie også, han liker best å sitte hjemme i sofaen. Han var ikke sånn før. Før var han leken, vi fant på ting og sexen var bra. Det hjelper ikke at jeg ber ut heller, han blir nesten småsur og spør om det hele tiden må skje noe. Men det er jo nettopp det, vi gjør jo aldri noe sammen. Jeg gjør masse ring hver uke, men det er uten han som regel. Kjærlighet i hverdagen har druknet litt, nesten alt er borte. Jeg prøver, men mottar så halvhjertet tilbake og da slutter jeg litt også. Dårlig sti det der. Jeg tar også vare på meg selv for han, men jeg vet ikke om skjønner hvor mye jeg gir av meg selv til han. Det er ikke lett å trene, spise sunt og ha en aktiv baby, men jeg gjør det for å være attraktiv. Ellers til deg som sa at kanskje han er sliten og bare ønsket en sjappis. Ja, dagene er mye med en liten en, men på nesten 1 år nå så har han bare prøvd to ganger å få meg til å komme. Det handler alltid om han og hans orgamse, det er alltid en sjappis. En gang i blandt trenger jeg noe også. Jeg kunne såklart tatt saken i egne hender under sexen, men det gjør jeg så mye ellers at når vi har sex ønsker jeg at han gjør det. Jeg trenger noe fra han. Anonymkode: 477b4...e07 Har forståelse for din situasjon. Sender deg varme tanker. Hva er det du ønsker fra ham? Oralsex? Fingring? Kanskje du likevel skal ta ansvar selv. Hva med å ta med en vibrator i sexen. Det kan være både spennende og deilig for dere begge? Når det er sagt, så er jeg enig i at kos og nærhet også er en naturlig ingrediens i er velfungerende sexliv. Bare så det er sagt.
SPOCA Skrevet 5. august 2023 #15 Skrevet 5. august 2023 (endret) Jeg må innrømme at jeg gjerne skulle hørt mannens side her. Jeg er kvinne, bare så det er sagt, og jeg sier ikke at slik han handler er riktig, samtidig; jeg føler kanskje det er noe mer, og at dere muligens bør gå til sexolog. Kan det være at han føler seg veldig avvist av deg, siden det har tatt tid å komme tilbake etter fødsel? Det betyr ikke at jeg mener han har rett på sex, men følelsen av avvisning kan være veldig sterk og vond. Den trenger ikke være rasjonelt heller, men medfører at man oppfører seg slik som han gjør mot deg i senga. En spekulasjon fra min side, men det høres litt ut som at han har det vondt. Jeg kjenner det igjen selv, fordi jeg alltid har hatt høyest lyst. Hvis man stadig må stagge lysten, hele tiden ta hensyn, ikke kunne få utløp for det som kan føles som et behov, så kan det være veldig vondt. Det kan skape vonde følelser. Har du spurt han hvordan han ser på deres sexliv og hvordan han har det? Hva om du ikke fokuserer på hva du trenger mer av, men spør hva hans behov er? Ja, han skal ta hensyn til deg, men tar du hensyn til han? Kanskje han faktisk blir sliten under sex, kanskje du også må hjelpe til under oppvarming? Altså, det er vanskelig å si, men får litt følelsen av at du ikke helt ser han, og han kanskje ikke klarer å se deg lenger. Og da er det ikke nødvendigvis bare hans feil. Endret 5. august 2023 av SPOCA 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #16 Skrevet 5. august 2023 Jeg tenker at far ikke takler helt farsrollen enda , og han er ikke alene om det nå i desse tider. Jeg leser andre historier her inne om hvordan hele forholdet klapper sammen fordi far ikke henger med etter at et barn krever en helt annen prioritering enn hva en hadde tidligere. En er for god vant tydeligvis, og en mangler evnen til å takle litt tøffere tider og noen magrere dager. Jeg synes du TS gjør en hederlig innsats, men jeg tror du må slå neven i bordet og be mannen din våkne opp og forstå at dere må ta bedre vare på hverandre. Det er normalt å få barn og fremdeles kunne ha et godt sexliv . Noen har en tøffere fødsel enn andre og trenger litt mere tid til å føle seg sugen på sex. Dette med amming og en kropp som gradvis gikk tilbake til sitt opprinnelige var for meg en «usexy « periode der sexlysten var ikke på tipp. Jeg følte at kroppen min var som en fabrikk der jeg var til for å forsyne barn med mat og en mann som ville ha sex. Sikkert litt farget av at nedturen var begynt og skilsmissen kom litt senere. Men det jeg ville frem til er at en ikke vet hvilke følelser og behov en får etter at en får barn. Vi som blir mødre får oftest mye tettere og raskere tilknytning til barnet som naturlig er, men noen fedre bruker litt mere tid til å bli «pappa» Men dere må snakke sammen og være ærlige og lytte til de innerste tankene og følelsene dere har Anonymkode: 92b0a...430 1 1
Gjest Elooon Skrevet 5. august 2023 #17 Skrevet 5. august 2023 Derfor det er viktig å starte så tidlig så mulig etter å ha fått barn. Så sexlivet ikke blir dårligere. I det minste være seksuell med hverandre, kose og vise kjærlighet til hverandre, til kvinnen kan ha sex igjen. Hører ofte folk som ikke klarer å redde sexlivet igjen på grunn av det går for lenge før de får det i gang. Mannen som er utro for han vil gjerne ha sex, kvinnen som mister lysten på sex, mannen som mister lysten på kvinnen og omvendt, krangel i forhold, forhold som tilslutt ryker. Typisk noe som kan skje noen etter å få barn og gå for lenge uten sex. Det viktigste nå er at dere snakker om dette og finner ut av det sammen som ett par.
Gjest Elooon Skrevet 5. august 2023 #18 Skrevet 5. august 2023 SPOCA skrev (1 time siden): Jeg må innrømme at jeg gjerne skulle hørt mannens side her. Jeg er kvinne, bare så det er sagt, og jeg sier ikke at slik han handler er riktig, samtidig; jeg føler kanskje det er noe mer, og at dere muligens bør gå til sexolog. Kan det være at han føler seg veldig avvist av deg, siden det har tatt tid å komme tilbake etter fødsel? Det betyr ikke at jeg mener han har rett på sex, men følelsen av avvisning kan være veldig sterk og vond. Den trenger ikke være rasjonelt heller, men medfører at man oppfører seg slik som han gjør mot deg i senga. En spekulasjon fra min side, men det høres litt ut som at han har det vondt. Jeg kjenner det igjen selv, fordi jeg alltid har hatt høyest lyst. Hvis man stadig må stagge lysten, hele tiden ta hensyn, ikke kunne få utløp for det som kan føles som et behov, så kan det være veldig vondt. Det kan skape vonde følelser. Har du spurt han hvordan han ser på deres sexliv og hvordan han har det? Hva om du ikke fokuserer på hva du trenger mer av, men spør hva hans behov er? Ja, han skal ta hensyn til deg, men tar du hensyn til han? Kanskje han faktisk blir sliten under sex, kanskje du også må hjelpe til under oppvarming? Altså, det er vanskelig å si, men får litt følelsen av at du ikke helt ser han, og han kanskje ikke klarer å se deg lenger. Og da er det ikke nødvendigvis bare hans feil. Helt enig og godt skrevet! Men jeg mener også at jo han har rett på sex. Alle har rett på ett sexliv, og ikke bli nektet det i ett forhold.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #19 Skrevet 5. august 2023 Såklart har samboeren min rett på et godt sexliv, men det har jeg også. Og for meg er sex mer enn bare at jeg skal gi han nytelse, det går begge veier. Jeg spør han hva han ønsker, han får hva ønsker. Jeg får ikke det jeg ønsker. Jeg fikk en store skader nedentil, som også ga meg infeksjon etter fødsel. Såpass ille at jeg gråt i dusjen. Såklart måtte jeg ha tid å heale. Jeg kunne ikke ha sex med han de første månedene pga dette, jeg kunne såvidt gå og ble fulgt opp av sykehuset. I tiden etter rett etter det hadde grodd prøvde vi å ha sex, men jeg fikk så vondt. Jeg trengte tid. Så måtte jeg lære meg både egen seksuell nytelse og nytelse med samboer "på nytt". Nå har vi sex, men ikke så ofte han ønsker. Det er det to grunner til. Han legger seg langt ut på natt hver kveld, og jeg legger meg tidlig for å stå opp med baby. Den andre grunnen er at han ikke legger opp noe flørt eller noe som helst romanse iløpet av dagen. Jeg har sagt rett ut til han at dette hadde gjort ting bedre. Jeg har gitt han oppskriften. Det er gi og ta som funker i et forhold. Og jeg kan som sagt ta saken i egne hender under sex, men jeg savner så HANS fingre og tunge og øek med meg. Meg selv leker jeg stadig vekk med nå. Jeg er egentlig veldig seksuell av meg. Vi kan heller ikke ha så mye sex på dagen fordi jeg har en sønn fra før, en tenåring som ofte er hjemme. Jeg har sagt at vi kan kjøre å ha litt sex i bilen, ute, sånn som vi gjorde før. Men det blir bare snakk fordi det ikke skjer, hverdagen tar tiden fra oss kanskje. Men jeg prøver, det føler jeg ikke han gjør. Jeg føler han bare går og irriterer seg. Hva hans historie er oppi dette er ikke godt å si, for jeg kommer ingen vei under samtaler med han om dette. Anonymkode: 477b4...e07 2 2
Topper og daler Skrevet 5. august 2023 #20 Skrevet 5. august 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Såklart har samboeren min rett på et godt sexliv, men det har jeg også. Og for meg er sex mer enn bare at jeg skal gi han nytelse, det går begge veier. Jeg spør han hva han ønsker, han får hva ønsker. Jeg får ikke det jeg ønsker. Jeg fikk en store skader nedentil, som også ga meg infeksjon etter fødsel. Såpass ille at jeg gråt i dusjen. Såklart måtte jeg ha tid å heale. Jeg kunne ikke ha sex med han de første månedene pga dette, jeg kunne såvidt gå og ble fulgt opp av sykehuset. I tiden etter rett etter det hadde grodd prøvde vi å ha sex, men jeg fikk så vondt. Jeg trengte tid. Så måtte jeg lære meg både egen seksuell nytelse og nytelse med samboer "på nytt". Nå har vi sex, men ikke så ofte han ønsker. Det er det to grunner til. Han legger seg langt ut på natt hver kveld, og jeg legger meg tidlig for å stå opp med baby. Den andre grunnen er at han ikke legger opp noe flørt eller noe som helst romanse iløpet av dagen. Jeg har sagt rett ut til han at dette hadde gjort ting bedre. Jeg har gitt han oppskriften. Det er gi og ta som funker i et forhold. Og jeg kan som sagt ta saken i egne hender under sex, men jeg savner så HANS fingre og tunge og øek med meg. Meg selv leker jeg stadig vekk med nå. Jeg er egentlig veldig seksuell av meg. Vi kan heller ikke ha så mye sex på dagen fordi jeg har en sønn fra før, en tenåring som ofte er hjemme. Jeg har sagt at vi kan kjøre å ha litt sex i bilen, ute, sånn som vi gjorde før. Men det blir bare snakk fordi det ikke skjer, hverdagen tar tiden fra oss kanskje. Men jeg prøver, det føler jeg ikke han gjør. Jeg føler han bare går og irriterer seg. Hva hans historie er oppi dette er ikke godt å si, for jeg kommer ingen vei under samtaler med han om dette. Anonymkode: 477b4...e07 Hvem av dere tar initiativet til sex? Han alltid? Du alltid? Han mest? Du mest?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå