Gå til innhold

Ny slankemedisin -Mounjaro

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det står jo at de ikke engang vet sikkert om den kommer til Norge.

En annen ting angående alle disse vektreduksjonsmedisinene: Er det forsket på langtidsvirkning av disse?

Anonymkode: 6c836...b48

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står jo at OM den blir godkjent (høst -23), vil det i første omgang bli for diabetespasienter. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ikke sikkert den kommer hit, men den kommer nok ikke til å bli på blå resept mtp vekttap, for det har de styrende organer allerede bestemt at ikke de vil betale for. 

Anonymkode: b167f...dad

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så bra. Da blir det priskrig mellom den og Wegovy. Det er godt nytt.

Anonymkode: 96203...952

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke sikkert den kommer hit, men den kommer nok ikke til å bli på blå resept mtp vekttap, for det har de styrende organer allerede bestemt at ikke de vil betale for. 

Anonymkode: b167f...dad

Det kan jeg skjønne. Det er dyrt og folk må gjøre litt innsats selv. Det beste for helsen er å gå ned naturlig. Ikke gjøre noe hokus pokus og fortsette som før. Langtidsvirkningene av disse nye preparatene er ukjent. 

Anonymkode: 061d5...bb2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 5.8.2023 den 10.10):

Det kan jeg skjønne. Det er dyrt og folk må gjøre litt innsats selv. Det beste for helsen er å gå ned naturlig. Ikke gjøre noe hokus pokus og fortsette som før. Langtidsvirkningene av disse nye preparatene er ukjent. 

Kom med en kilde på denne påstanden? 

Anonymkode: 1f7a4...89e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langtidsvirkningene av disse nye preparatene er ukjent. 

Okay, når diabetespasienter tar det er det greit, men ikke overvektige?

Anonymkode: afee8...98e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Okay, når diabetespasienter tar det er det greit, men ikke overvektige?

Virker å være gjennomgangstonen når man snakker om langtidsvirkningene.

Anonymkode: 96203...952

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskning viser at en stor majoritet av de som går ned naturlig ikke klarer å opprettholde sin nye livsstil. De går opp alle kiloene de gikk ned, og gjerne pluss noen til. Tror medisiner kan hjelpe mange fler, det er ikke ufarlig eller billig å ha fedme heller.

Anonymkode: 8f268...6ed

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Forskning viser at en stor majoritet av de som går ned naturlig ikke klarer å opprettholde sin nye livsstil. De går opp alle kiloene de gikk ned, og gjerne pluss noen til. Tror medisiner kan hjelpe mange fler, det er ikke ufarlig eller billig å ha fedme heller.

Jeg kjenner en som jobber i legemiddelindustrien. I følge ham går de fleste opp igjen så snart de slutter med slankemedisinen. Medisinen har vel bivirkninger også. 

Anonymkode: f36a8...65a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg kjenner en som jobber i legemiddelindustrien. I følge ham går de fleste opp igjen så snart de slutter med slankemedisinen. Medisinen har vel bivirkninger også. 

Anonymkode: f36a8...65a

Hvis vi også anser fedme som en kronisk  sykdom er det jo ofte slik at kroniske sykdommer ikke går over selv om det fins medisiner. Men det blir mulig å holde symptomene under kontroll.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvis vi også anser fedme som en kronisk  sykdom er det jo ofte slik at kroniske sykdommer ikke går over selv om det fins medisiner. Men det blir mulig å holde symptomene under kontroll.

Nemlig. Fedme er definert som kronisk sykdom og må derfor behandles deretter. Medisinene man tar for å gå ned må man derfor sannsybligvis bruke resten av livet, i en liten dose. Det var min lege veldig tydelig på. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går på medisiner som gjør at man går opp i vekt og slankemedisinene gjør at jeg holder vekten i sjakk. Bruker Mysimba nå etter 1 år på saxenda som til slutt ikke virket så bra men syntes disse nye slankemedisinene er bra for de som trenger det som meg 🙂

Anonymkode: d8c83...506

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...