Gå til innhold

(Fast) Barnevakt i Oslo

Anbefalte innlegg

Gjest Trenger barnevakt...
Skrevet

Som overskriften sier, er jeg ute etter (fast) barnevakt i Oslo, et par timer en fast kveld i uken. Men hvor finner man det? Har lurt litt på å henge opp lapper på butikken, men vet ikke helt... :sjenert:

Har sett litt på de barnevaktbyråene, men de skal jo ha en ganske stor sum for å videreformidle en barnevakt, og så skal barnevakten ha lønn utenom det igjen. Er det noen som har erfaringer med noen av dem? Har ikke lyst til å bruke en "halv formue" hvis jeg ikke må.

Hvor mye er vanlig å betale for barnevakt ca 2-2 1/2 time en kveld i uken (ukedag), barnet er 2 år, og sover mest sannsynlig hele tiden. Vet det er _mange_ tråder om dette rundt omkring, men tenkte det var greit å spørre om alt under ett her.

All hjelp mottas med stor takk! :klem:

Gjest lilletroll
Skrevet

Jeg ville nok ikke satt opp en lapp på butikken eller lignende, for da vet du ikke hva du får!! Kan du ikke forhøre deg blant folk du kjenner om de vet om noen som er til å stole på og som du kan spørre?

Når det gjelder betaling synes jeg det kommer an på "hvem" som passer barnet. Altså alder på vedkommende, og litt hva hun er forventet og gjøre.

Gjest Trenger barnevakt...
Skrevet

Takk for svar!

Noen fler??

Skrevet

Har du ikke noen naboer eller kjente med barn i 15/16 års alderen som kunne tenke seg noen ekstra penger....

Siden det er på kveldstid og barnet sover er det ikke den vanskeligste jobben....

Skrevet

Her hvor jeg bor, på bygda, er det litt sånn at en familie anbefaler en annen osv. Vet ikke hvordan det er i byen, jeg.

Pris varierer fra alder og hvor mange barn det er, samt alder på barna.

Jeg fikk som regel et sted mellom 150 og 200 kroner for noen timers jobbing. Var 19-20 år. (Er fortsatt 20,da. :ler: )

Du kan jo henge opp lapp i butikken og liksom ha en liten prøve hjemme. La barnevakten være sammen med barnet en times tid mens du selv er tilstede og gjør litt i huset. Da ser du om h*n er flink med barn og håndterer situasjoner på en ok måte. Liker du ikke vedkommende, er det ikke verre enn å si at du ringer ved behov, og går videre til neste mann.

Det har også vært praksis her hvor jeg bor.

Skrevet

Jeg sitter for www.barnepasseren.no og er veldig fornøyd med de. Alle barnevaktene der må igjennom kurs for å få sitte barnevakt.

Skrevet

En annen idè kan være å kontakte lokale barnehager. Det var flere som kom innom vår bhg da jeg jobbet der før og lurte på om noen var inntreserti å jobbe i området på kvelden.

Kan jo være noen som vil. :)

Gjest Gjest_Mor_*
Skrevet (endret)

Innlegget er slettet.

Du kan ikke poste innlegg som inneholder kontaktannonser (bruk treff i stedet), eller "stillingsannonser"

Våre regler.

Druscilla - mod

Endret av Druscilla

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...