Gå til innhold

Utflod

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

jeg er en jente på 19 år og sliter med mye utflod, jeg har aldri blitt lært hva som er normalt men det plager meg så jeg går med bind hele tiden fordi jeg er redd det skal gå i trusa å lukte.

Jeg har hatt stabil menstrasjon i mange år så det kommer ikke av det, og det er ikke et nytt problem jeg har hatt det siden jeg fikk menstrasjon når jeg var 14 år gammel.

jeg har søkt masse og finner ikke ut om det er normalt, utifra det jeg har lest tror jeg ikke at jeg har bakteriell vaginose eller noe annen infeksjon, fordi det lukter ikke spesielt vondt og det klør ikke eller svir. Det er normal farge og normal tykkelse ifht hva jeg har lest, men det plager meg fortsatt fordi jeg er redd andre kan lukte det og jeg må gå med bind for å ikke bytte truse 2-5 ganger daglig.. 

Jeg syntes det lukter som når man har hatt sex, men jeg vet jo at jeg ikke kommer hele dagen haha. 
lurer på om noen har noen tips? Jeg tør ikke gå til legen med det fordi jeg syntes det er flaut.

jeg har sjekket ut forskjellige ting man kan gjøre og jeg fant en probiotika for vaginal helse som heter papaya men dem har bare anmeldelser på siden demmes og hvem som helst kan skrive uten å ha kjøpt produktet så jeg tørr ikke bestille tilfelle det ikke er no bra, det kosta dyrt å og jeg er fattig student, er det noen som har prøvd det eller noe annet probiotika dem kan tipse meg om?

Jeg setter pris på alle svar, takk på forhånd:) 

Anonymkode: 87d02...181

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du får nok mer utflod fordi du går med bind hele tiden. Underlivet ditt får ikke puste. Utflod skal ikke lukte mer enn at du kjenner en svak lukt hvis du stikker nesa nedi trusa. Hvis det lukter så sterkt at du er redd for at andre lukter det, må du snakke med legen din uansett hvor flaut du synes det er.

Anonymkode: 2c1f8...90b

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel bedre å bruke truseinnlegg enn tykke bind hele tiden? Bindene er av plast, og det kan umulig være bra for underlivet å bli pakket inn i plast hver dag, året rundt. Det må puste litt også.

Truseinnlegg er laget for utflod, i motsetning til bind, som er ment for større mengder væske, som blod. Holder det ikke med truseinnlegg for deg?

Det er normalt å bruke truseinnlegg. Mange bruker det hver dag, for å unngå at trusen blir fuktig tvers igjennom. Enklere å bytte truseinnlegg nå og da, enn å bytte truse flere ganger om dagen.

Anonymkode: e4aa3...5db

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...