Gå til innhold

Dere som har brukt fagfolk til male

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Flyttet inn i ny bolig for noen måneder siden, og ja, jeg har malt alle vegger selv. Men nå ser jeg at taket i stua/kjøkken trenger å males også. Kommer ikke til å gjøre det selv, har ikke mer kapasitet. Så det jeg lurer på er:

- Kjøper jeg inn malingen selv eller tar de med seg?

- Må jeg vaske grundig selv først eller gjør de det?

- Noen formening om pris på to strøk samme farge takflate 40m2?

Anonymkode: fcd1d...f70

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette avtaler du med firmaet. 

Anonymkode: 6d979...1c3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg har brukt firma, har de kjøpt malingen selv. Har ikke prepper noe. Pris vil variere så utrolig mye utfra mange faktorer, så der må du bare innhente tilbud. 

Anonymkode: bfbc6...ccb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde nettopp maler her og han tok med maling selv. De ønsker det fordi det er de som skal stå inne og garantere for kvaliteten. Også i ettertid.

Her ble det ikke vasket først, men det var fordi huset var helt nytt. Dette kan du uansett avtale med maleren.

Jeg er litt usikker på hva kvadratmeterprisen ble til slutt, men for vegger troor jeg det ble rundt 1000 kr kvm. 

Anonymkode: f49a6...7f5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

hva kvadratmeterprisen ble til slutt, men for vegger troor jeg det ble rundt 1000 kr kvm. 

1000 kroner for å male en kvm??!!

Djisees, da hadde jeg malt den meteren selv. 

Anonymkode: 4a886...c8e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Flyttet inn i ny bolig for noen måneder siden, og ja, jeg har malt alle vegger selv. Men nå ser jeg at taket i stua/kjøkken trenger å males også. Kommer ikke til å gjøre det selv, har ikke mer kapasitet. Så det jeg lurer på er:

- Kjøper jeg inn malingen selv eller tar de med seg?

- Må jeg vaske grundig selv først eller gjør de det?

- Noen formening om pris på to strøk samme farge takflate 40m2?

Anonymkode: fcd1d...f70

Du kommer til å få bakoversveis når du hører prisen.  20k kanskje. 

Anonymkode: 26ab4...18e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte grunning selv siden jeg var nøye på hvilken jeg ville bruke, de ba meg og kjøpe et spann med maling selv siden jeg visste hva jeg ville ha. Hadde ikke vært noe problem for de å kjøpe det selv, men jeg følte meg tryggere på å gjøre det selv pga språkproblemer. Alt avtales med firmaet, ville tatt kontakt for pristilbud.

Anonymkode: 0e3d7...368

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor noen trenger maler er jo enkelt å male selv

Anonymkode: 32790...4a2

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er mange grunner til at folk velger å bruke en proff maler. For best mulig resultat, blant annet. Enkelte mennesker er noen kløner og søler og griser til med maling uansett hvor mye de har brukt maskeringsteip. Har et ferskt eksempel på det, mannen til en venninne av meg maskerte hele soverommet deres og malte så etterpå. Han griset utenfor og sølte maling på absolutt alt. Døra, gulvlistene, lysbryter, stikkontakter... det så for jævlig ut. Sånn hadde ikke jeg villet ha det når noe skal males hjemme!

Så vet man at man ikke er handy, så ansetter man noen som kan.

Andre grunner kan være tidsnød. Man er opptatt og har ikke tid, rett og slett, til å maskere, pirke med maling, først et strøk, så et til osv.

Enda en grunn kan være fysiske grunner. Helse. Jeg for eksempel. har kroniske betennelser i skuldre og overarmer. Jeg kjenner det verker bare ved tanken på å male et rom... au! Har jeg ikke en aktiv betennelse fra før akkurat da, så får jeg det etterpå. Så jeg hadde ansatt proffe til å male. Hadde ikke overlatt malejobben til venner eller amatører, som kanskje griser til så jævlig som mannen til venninna mi gjorde i første avsnitt i dette innlegget. Forferdelig resultat.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skjønner ikke hvorfor noen alltid må svare noe helt unyttig når det spørres etter konkrete ting, er jo enkelt å la være

Anonymkode: 272d9...dc7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

1000 kroner for å male en kvm??!!

Djisees, da hadde jeg malt den meteren selv. 

Anonymkode: 4a886...c8e

Så dum er du ikke 😉

Anonymkode: f49a6...7f5

AnonymBruker
Skrevet

Som flere sier, du avtaler selv hva som skal gjøres av hvem. Tak vaskes ikke i forkant, så det du trenger å gjøre er mest å klargjøre rommene slik at maler kommer seg frem.

Innhent flere tilbud, for prisene varierer stort. Min maler tok med maling selv, og for ca 35 m2 kom jobb inkl maling 2 strøk på rett i underkant av 10 000 kr. Jeg kunne sikkert fått det enda lavere hvis jeg lette mer, men det var litt tidspress og de fikk gjort jobben da det passet for meg. Jobben var gjort på 1 dag (2 rom)

Anonymkode: 10a2b...a79

AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (På 5.8.2023 den 12.15):

Har et ferskt eksempel på det, mannen til en venninne av meg maskerte hele soverommet deres og malte så etterpå. Han griset utenfor og sølte maling på absolutt alt. Døra, gulvlistene, lysbryter, stikkontakter... 

Dette fjernes jo på null komma niks, da. Jeg er også kronisk syk, og har ikke all verdens med penger. I hvert fall ikke til profesjonell maler. Hadde jeg fått hjelp til å male av noen, og de hadde sølt slik du beskriver, hadde jeg fått det bort igjen. Det har jeg gjort mange ganger, og man ser ikke antydning til søl en gang.

Anonymkode: 3027a...328

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...