AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #21 Del Skrevet 5. august 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): 😂😭😂😭 Du er jo søt, da. Anonymkode: d507a...0b9 Jeg forholder meg til vitenskapen og fakta. Det er derfor jeg ikke trenger å komme med slik latterliggjøring du kommer med. Anonymkode: c3d06...c10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #22 Del Skrevet 5. august 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det samme som de fleste av oss tenker om sopphodene som brenner Koranen. Husk at for noen så har de vokst opp i dyp tro og religion, og det vil bli oppfattet som et personlig andrep. Hvorfor kan ikke mennesker respektere andres tro? Anonymkode: 1e8e5...4a7 Jeg står fritt til å brenne bøkene mine om jeg vil. Du står fritt til å tro på Guden din om du vil. Om det at jeg brenner bøkene mine får deg til å bli voldelig så burde du ikke gå løst i samfunnet. Anonymkode: 5649c...277 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #23 Del Skrevet 5. august 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kristendommen er ikke overtro, den er bygd på vitenskapen. Anonymkode: c3d06...c10 Bibelen ble forfattet før moderne vitenskap var påtenkt. Anonymkode: 5649c...277 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #24 Del Skrevet 5. august 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det samme som de fleste av oss tenker om sopphodene som brenner Koranen. Husk at for noen så har de vokst opp i dyp tro og religion, og det vil bli oppfattet som et personlig andrep. Hvorfor kan ikke mennesker respektere andres tro? Anonymkode: 1e8e5...4a7 Det er jo faktisk et dypt personlig inngrep å hjernevaske barn til å tro på slik overtro. For noen blir religionen en så stor del av identiteten deres at de ikke klarer å skille mellom fantasi og virkelighet. Hvorfor skal jeg respektere andres fantasi-historier? Respekt er noe man må gjøre seg fortjent til, ikke noe man kan kreve. Anonymkode: ff137...513 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #25 Del Skrevet 5. august 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ingenting? Anonymkode: d507a...0b9 Otto Jespersen brant bibelen i Ålesund. Det førte til at biskopen og ordføreren reagerte og kalte det dumt. Ingen konsulat ble stormet. Ingen steiner kastet. Rart det der. https://www.vg.no/rampelys/tv/i/x1qEQ/brente-guds-ord Anonymkode: 5649c...277 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #26 Del Skrevet 5. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor skal jeg respektere andres fantasi-historier? Jeg respekterer andre mennesker. Det inkluderer deres rett til å ha en overbevisning som jeg ikke deler uten at jeg dermed går inn for å såre dem unødvendig. Derfor brenner jeg heller ikke de kristnes bøker, jødenes bøker etc. Det er ikke noe behov. Hva gjelder islam så er det faktisk noen individer som mener at resten av verden skal bukke og skrape for deres vold. De dreper lærere og tegnere, blinder forfattere på den andre siden av jorden for å true oss til lydighet. Og så sitter det en gjeng sulliker her på berget og mener at vi skal gi etter for terroren sånn at de ikke blir så sinte. Det får meg til å tro at alle fornuftige folk burde brenne koranen i sympati med Sverige. Ikke bare ytre-høyre islam-hatere, men vanlige folk. Familefedre, humorister og butikkmedarbeidere. Daglig. Helt til det ble så vanlig at ingen brydde seg lengre. Så burde vi stoppe og ikke gjøre det mer. Anonymkode: 5649c...277 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #27 Del Skrevet 5. august 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ingenting? Anonymkode: d507a...0b9 Absolutt ingen ting Anonymkode: 6b335...525 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heip Skrevet 5. august 2023 #28 Del Skrevet 5. august 2023 Ikke så mye tror jeg. Jeg er kristen og hadde blitt trist av å se det, men sinne og hevn er ikke noe for kristne ♥️ 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #29 Del Skrevet 5. august 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Bibelen ble forfattet før moderne vitenskap var påtenkt. Anonymkode: 5649c...277 Moderne vitenskap ble til takket være kunnskapen i Bibelen. Anonymkode: c3d06...c10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokeplate Skrevet 5. august 2023 #30 Del Skrevet 5. august 2023 Noen kristne hadde nok ment at det var idiotisk, ellers svært lite. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #31 Del Skrevet 5. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Moderne vitenskap ble til takket være kunnskapen i Bibelen. Anonymkode: c3d06...c10 Moderne vitenskap ble til i et miljø dominert av kristen (kulturarv). Dypt inspirert av bl.a. de gamle Grekere (som aldri hadde hørt om Jesus) og Islamske Arabere. I den grad bibelen har bidratt til vitenskap må det være at den i noen grad tillot borgere å ha andre meninger, og kristne lærer fikk lære og lese og kost og losji. Dette må veies opp mot kristendommens hang til å brenne bøker og personer som var ubeleilig for kristne ledere. Ingenting i bibelen kan sies å ha bidratt direkte til moderne vitenskaps filosofi, såvidt jeg kjenner til. Anonymkode: 5649c...277 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #32 Del Skrevet 5. august 2023 Heip skrev (10 minutter siden): Sinne og hevn er ikke noe for kristne ♥️ Sinne og hevn er nok noe som mange mennesker driver med. Ateister som meg, og kristne som deg. Det er godt å høre at du ikke er sånn. Jeg gjør mitt beste, jeg også. Anonymkode: 5649c...277 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tone83 Skrevet 5. august 2023 #33 Del Skrevet 5. august 2023 8 minutter siden, AnonymBruker said: Moderne vitenskap ble til takket være kunnskapen i Bibelen. Anonymkode: c3d06...c10 L o l Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #34 Del Skrevet 5. august 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ingenting i bibelen kan sies å ha bidratt direkte til moderne vitenskaps filosofi, såvidt jeg kjenner til. Da har du nok ikke lest Bibelen. Anonymkode: c3d06...c10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #35 Del Skrevet 5. august 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Da har du nok ikke lest Bibelen. Anonymkode: c3d06...c10 Men kan du komme med noen eksempler her? Anonymkode: 4b6f9...428 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #36 Del Skrevet 5. august 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Men kan du komme med noen eksempler her? Anonymkode: 4b6f9...428 https://godtv.com/top-10-scientific-facts-in-the-bible-that-prove-faith-and-science-coexist/ https://www.openbible.info/topics/science Anonymkode: c3d06...c10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommer2464 Skrevet 5. august 2023 #37 Del Skrevet 5. august 2023 (endret) AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ingenting? Anonymkode: d507a...0b9 Enkelte hadde nok blitt sure. Jeg synes jo det er feil å brenne Bibelen, men jeg gidder okke bry meg om noen jeg ikke kjenner, og kanskje aldri kommer til å møte brenner Bibelen. Endret 5. august 2023 av Sommer2464 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #38 Del Skrevet 5. august 2023 I Norge hadde det nok gått fint, men enkelte steder i USA kunne det gitt skumle konsekvenser. Anonymkode: 1b888...6f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rucula Skrevet 5. august 2023 #39 Del Skrevet 5. august 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Kristendommen er ikke overtro, den er bygd på vitenskapen. Anonymkode: c3d06...c10 😂😂😂😂😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #40 Del Skrevet 5. august 2023 Det er vedtatt ved lov at det er religionsfrihet i Norge. Jeg ser ned på alle som brenner bøker. Så jeg håper folk ville ha foraktet deg. Jeg er ikke religiøs, men respekterer andres tro Anonymkode: e8e9d...1c0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå