Gå til innhold

Blir man kvitt kreften med forbønn?

Tough cookie

Anbefalte innlegg

Jeg tenker at om jeg hadde fått uhelbredelig kreft. Hadde jeg skulle gitt kreften og kroppen min et sjokk med et skudd!! På den måten hadde jeg følt at jeg "vant".

Anonymkode: 6052b...014

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Adobyen

Nei, men hvis han føler seg trøstet av det, så har han det litt bedre den tiden han har igjen. Det er jo det som er viktig. 

Endret av Adobyen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og forresten, hvis gud eksisterer, hvorfor er han så jævlig rævhøl at han lot min kristne og utrolig snille og gode onkel dø til tross for bønn og allverdens kristne ritualer?

Anonymkode: 0718a...cf9

Det er ikke Gud sin feil at mennesker dør, det skyldes mennesker ondskap og handlinger som dessverre også går ut over de gode som onkelen din. Onkelen din vil få evig liv i paradis, det vil ikke ateister og andre onde mennesker.

Anonymkode: 85c41...c6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tenker kamplysten har litt å si. De som gir opp holder ikke lenge. Noen kan nok hente litt av denne fra sin tro. Ellers er det nok fint lite å hente.

Anonymkode: 4c248...326

Dette er så feil, og både ødeleggende og sårende for kreftpasienter og deres pårørende.

Anonymkode: 7319c...5ac

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er ikke Gud sin feil at mennesker dør, det skyldes mennesker ondskap og handlinger som dessverre også går ut over de gode som onkelen din. Onkelen din vil få evig liv i paradis, det vil ikke ateister og andre onde mennesker.

Menneskers ondskap og handlinger ga onkelen min kreft? Hvordan er det overhodet mulig? Aner du hvor absurd det høres ut at menneskers ondskap førte til at noen celler i kroppen til onkelen min begynte å dele seg og vokse uten hemning? Det er svada og overtro, religion er tidenes aller største svindel. Dessuten burde gud vært i stand til å forhindre det om han er så allmektig som det sies. Liker at du setter ateister og onde mennesker i samme bås, det er artig.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Menneskers ondskap og handlinger ga onkelen min kreft? Hvordan er det overhodet mulig? Aner du hvor absurd det høres ut at menneskers ondskap førte til at noen celler i kroppen til onkelen min begynte å dele seg og vokse uten hemning? Det er svada og overtro, religion er tidenes aller største svindel. Dessuten burde gud vært i stand til å forhindre det om han er så allmektig som det sies. Liker at du setter ateister og onde mennesker i samme bås, det er artig.Anonymkode: 0718a...cf9

Gud har en plan for menneskeheten og skal fjerne alt det onde på dommedag, frem til det er sykdom og død en del av livet og ble til fordi menneskerhar tuklet med naturen og gjort at folk får kreft.

Ateister er onde ja, ingen har drept flere enn ateister i deres forsøk på å utrydde religion. Folkemordene deres har drept titalls millioner mennesker. Religiøse har ikke drept et eneste menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var guds plan at mennesker skulle leve evig på jorden da? Hvis det ikke er guds ‘ feil» at mennesker dør. Må begynne og bli jævlig fullt i paradis? Gleder du deg til og møte din neandertaler  tipp tipp tipp ( hundre tipp) oldemor? 

Anonymkode: 0ef05...b6d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Var guds plan at mennesker skulle leve evig på jorden da? Hvis det ikke er guds ‘ feil» at mennesker dør. Må begynne og bli jævlig fullt i paradis? Gleder du deg til og møte din neandertaler  tipp tipp tipp ( hundre tipp) oldemor? 

Anonymkode: 0ef05...b6d

Kun kristne får evig liv, så det er nok plass der. Gud ønsket at vi skulle leve som vi gjorde i Edens Hage, før vi vendte oss mot Gud. Dette kunne du funnet ut ved å lese Bibelen selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Gud har en plan for menneskeheten og skal fjerne alt det onde på dommedag, frem til det er sykdom og død en del av livet og ble til fordi menneskerhar tuklet med naturen og gjort at folk får kreft.

Ateister er onde ja, ingen har drept flere enn ateister i deres forsøk på å utrydde religion. Folkemordene deres har drept titalls millioner mennesker. Religiøse har ikke drept et eneste menneske.

For et dårlig forsøk på trolling, ingen er så dumme at de faktisk tror dette 😂

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

For et dårlig forsøk på trolling, ingen er så dumme at de faktisk tror dette 😂

Det er sant, en person som dreper går imot troen og er dermed ikke religiøs. Samtlige religioner forbyr nemlig drap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det er sant, en person som dreper går imot troen og er dermed ikke religiøs. Samtlige religioner forbyr nemlig drap.

Du vet at dette ikke stemmer selv om det er det du skulle ønske, sant? Det er mange dagligdagse greier du gjør som også går direkte imot ting som står i bibelen, ingen påstår du ikke er religiøs for det.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (11 timer siden):

Hvor ofte skjer det at noen med en dødelig sykdom blir frisk, eller lever i mange år?

Aldri pga forbønn.

Anonymkode: ec530...787

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Religiøse har ikke drept et eneste menneske.

Noen ganger når KG nye høyder av absurditet😂

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette var en gang et innlegg om forbønn i utgangspunktet og det går an å ha litt respekt for ts i denne situasjonen h*n er i.

Endret av Lawyam
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du vet at dette ikke stemmer selv om det er det du skulle ønske, sant? Det er mange dagligdagse greier du gjør som også går direkte imot ting som står i bibelen, ingen påstår du ikke er religiøs for det.Anonymkode: 0718a...cf9

Det stemmer, og det står godt forklart i Bibelen. Tar man liv er man ikke kristen lenger.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Noen ganger når KG nye høyder av absurditet😂

Dette er fakta, ingen religiøse kan drepe uten å frasi seg troen. Men bra forsøk på latterliggjøring, det viser jo bare at du ikke hadde noen vitenskaplige argumenter å komme med du heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Kun kristne får evig liv, så det er nok plass der. Gud ønsket at vi skulle leve som vi gjorde i Edens Hage, før vi vendte oss mot Gud. Dette kunne du funnet ut ved å lese Bibelen selv.

Les bibelen selv. Alle får en sjanse til. 

Husker ikke ordrett, men noe slik som når Gud kommer ned på jord skal alle levende å døde stå opp og da velge sin side.

Da er det jo lett, skjer det finnes jo en gud. Da er det bevist.

Anonymkode: 485e0...997

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Les bibelen selv. Alle får en sjanse til. 

Husker ikke ordrett, men noe slik som når Gud kommer ned på jord skal alle levende å døde stå opp og da velge sin side.

Da er det jo lett, skjer det finnes jo en gud. Da er det bevist.

Anonymkode: 485e0...997

Jesus vil komme igjen og dømme levende og døde, valget har de allerede tatt. Benektet de Gud får de ikke flere sjanser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer at Gud helbreder, i bibelske tider var jo dette vanlig. Men det skjer oftere at folk ikke blir helbredet, hvorfor vet jeg ikke. Det jeg kan si er at det skader ikke å be, tror alltid det hjelper på noe,  men en må aldri avbryte oppfølging av helsevesenet uansett

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (9 timer siden):

Det skjer at Gud helbreder, i bibelske tider var jo dette vanlig. Men det skjer oftere at folk ikke blir helbredet, hvorfor vet jeg ikke. Det jeg kan si er at det skader ikke å be, tror alltid det hjelper på noe,  men en må aldri avbryte oppfølging av helsevesenet uansett

Det står nå forholdsvis tydelig (det tok lang tid før jeg så det og forsto det altså og måtte ha det sagt og forklart først før jeg så det selv). Gud ga oss Jesus og DA fikk vi helbredelse. Så når vi ber og nætmest tigger Gud om helbredelse og andre ting; når Han sier vi HAR fått alt og det bare er å be i bønn og takk med tro på at vi får det vi ber om så får vi det. Det er et løfte, men det står at vi ikke får om vi tviler. Det står IKKE at 'be til dere stuper og tro at kanskje får dere hvis du ber om tilgivelse og gråter litt ekstra for at Gud skal synes synd på deg og så skal Han kanskje gi deg'

Det står også at Jesus sa at VI fikk lov å bruke Jesus navn og når vi ba om noe i Hans navn så skulle det skje, uten å tvile. Som Peter til drn lamme; 'i Jesus navn; bli frisk!' På en måte slik jeg kan bruke kredittkortet ditt hvis du gir meg koden til det, eller jeg sier 'jeg kommer på vegne av noen (i dette tilfellet Jesus). Forutsatt at vi tror og ikke tviler det kommer til å skje det vi sier og at vi har fått den Hellige Ånd. Har vi ikke troen der og da kan vi få andre med tro på at det kommer til å skje be for oss. 

Det er altså slik at Gud allerede har gitt det, men det må aktiveres med TRO. Som du når du vet det er penger på konto, men ikke får brukt kortet før det er aktivert og du har koden. Koden er Jesus, banken er Gud og troen er aktivatoren. Den Hellige Ånd er den som deler ut pengene og det er du som må gjøre noe for å få tilgang til kontoen din. Det du har i banken og fått pga nåde kan du dele ut som du vil eller har tro til og vet du ikke hvordan du får tilgang eller ikke har tro nok ennå; finner du noen som har det).

Det skader ikke å be, men siden det å be uten å tro på hva Han sier - fordi det handler om å være trygg på Han og ta det som gitt at Han ikke lyver, noe man gjør hvis vi tenker at Han er sånn som mennesker; 'mener du det, ombestemmer du deg'. 

Den som ikke tror på det Han sier og nøyer seg med å tro at Han kan hvis Han vil og er i humør til det eller du er snill nok' slik mange gjør får ikke så mye.

Han sa vi bare kunne ta for oss og at alt Hans er vårt. Jesus ba 2 ganger i Bibelen og det var for å vise oss noe. De andre gangene ba Han på den følgende måte: bli frisk! Stå opp å gå! Han visste det var Guds vilje og bare befalte det å skje. Den Hellige Ånd fikk det å skje. Han gav oss fullmakt da Han dro til å gjøre det Han gjorde i Hans navn. Det er også noe annet viktig; å tro det har skjedd når det er bedt  Hvis noen av de som lå lamme hadde ventet på å kjenne seg friske før de trodde Jesus og tenkte; jeg ligger her til jeg får bevis så ville kanskje ikke mye skjedd, men de adlød, prøvde å reise seg og så ble det synlig.

Selvfølgelig avbrytes ikke behandlinger eller anbefaler noen å ikke gå til lege, men det skader ingen å be i tillegg. I tro! Å tro Gud er et valg! 

"Når Gud har sagt det så stemmer det' er holdningen som må finnes. Det er mange som da vil forsøke seg og si; 'men dette sier jeg og det er min sannhet og det er det jeg kjenner til'. De er ikke hjelpsomme.

Kristne, troende snakker TIL problemet og leser i Bibelen om hva Gud sier om den situasjonen de står i og hvem de er. De spør ikke ikke-troende om hva de mener fordi de ser ikke det vi ser og forsøker å få oss bort fra å tro.

Her forklares det litt det å snakke til problemene.

https://andakt.followjesus.no/2009/07/29/tal-til-problemene-99/

Endret av Lawyam
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære TS, medisinsk behandling er det som hjelper. Bønn er et ypperlig tilleggsprodukt som kan gi styrke, ro og aksept. Be heller Gud gi deg trøst og styrke, og be Han veilede legen din til å ta riktige avgjørelser ❤️

Anonymkode: 70fdf...7fe

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...