Timian Skrevet 17. januar 2006 #1 Skrevet 17. januar 2006 Nå håper jeg det er noen som har litt peiling på å sy her inne! Jeg har planer om å sy meg gardiner til stua! Jeg ser for meg at de skal gå helt eller nesten helt ned til gulvet. I den forbindelse har jeg to spørsmål: 1. Hvor høyt/lavt over gulvet bør gardinene stoppe for at det skal se bra ut? (Altså bør det være noen millimeter igjen eller ser det bedre ut om man stopper like over listen eller...??) 2. Finnes det noen triks for å sy opp gardinene og få til dette uten at de blir skjeve? ( Synes det er så vanskelig å få lik lengde hele veien) Krysser fingrene for at det finnes noen potensielle sydamer her inne!
Gjest HB Skrevet 17. januar 2006 #2 Skrevet 17. januar 2006 Min mening når det gjelder høyde over gulv er ca. 2 cm. Helt nedtil gjør bare gardinen møkkete og så høyt som over gulvlisten gir fort et høyvannsinntrykk. De gangene jeg har sydd gardiner har jeg tatt sidene først, så nedkant og til slutt øverst. Da har jeg lagt lengdene oppå hverandre for å måle slik at de blir like lange. Hilsen Lille meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå