AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #1 Skrevet 4. august 2023 Du som er singel og føler du har mislyktes med kjærlighetslivet. Og i tillegg kjenner på misunnelse hos andre lykkelige par. Kjenner du på litt skadefro dersom det blir brudd? Jeg gjør visst det. Og var ikke helt klar over det før nå nylig. Ei omgangsvenninne som jeg har følt alltid var så flott og populær og levde et perfekt liv med en ettertraktet mann. Samboere og forlovet. Så kom jeg over noe som kunne se ut til at de ikke lengre var et par. Da jeg så fant ut at de var det likevel, ble jeg rett og slett litt skuffet🙈 Huff skammer meg jo over det, men misunnelse er en følelse som er vanskelig å styre. Og med misunnelse kommer lett skadefro. E det bare meg eller er det noen andre her som tørr å røpe denne fæl forbudte følelsen? P.s skadefroen gjelder ikke veldig nære mennesker i livet mitt. Da blir jeg bare trist ved vanskelige brudd som gjør livet tøft for dem. Anonymkode: 8d611...c83 1
mannor Skrevet 4. august 2023 #2 Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Du som er singel og føler du har mislyktes med kjærlighetslivet. Og i tillegg kjenner på misunnelse hos andre lykkelige par. Kjenner du på litt skadefro dersom det blir brudd? Jeg gjør visst det. Og var ikke helt klar over det før nå nylig. Ei omgangsvenninne som jeg har følt alltid var så flott og populær og levde et perfekt liv med en ettertraktet mann. Samboere og forlovet. Så kom jeg over noe som kunne se ut til at de ikke lengre var et par. Da jeg så fant ut at de var det likevel, ble jeg rett og slett litt skuffet🙈 Huff skammer meg jo over det, men misunnelse er en følelse som er vanskelig å styre. Og med misunnelse kommer lett skadefro. E det bare meg eller er det noen andre her som tørr å røpe denne fæl forbudte følelsen? P.s skadefroen gjelder ikke veldig nære mennesker i livet mitt. Da blir jeg bare trist ved vanskelige brudd som gjør livet tøft for dem. Anonymkode: 8d611...c83 Har kjent på det samme 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #3 Skrevet 5. august 2023 Nei. Jeg skjønner meg ikke på folk som føler glede eller føler seg bedre ved at andre har det dårlig. Det er en utrolig uattraktiv egenskap. Jeg synes det er lett å glede meg på andres vegne. Også når de har/får ting jeg ønsker meg selv. Synes det er trist når folk har det dårlig. Kjempeekkelt med folk som koser seg med andres lidelse. Bare æsj! Anonymkode: a9f7d...d03 1 1 4
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #4 Skrevet 5. august 2023 Skadefro er adjektivet Skadefryd substantivet Dersom du bruker litt tid på å lære deg forskjellen har du kanskje mindre tid til å være skadefro eller til å kjenne på skadefryd. Anonymkode: fb9aa...47a 6 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #5 Skrevet 5. august 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Nei. Jeg skjønner meg ikke på folk som føler glede eller føler seg bedre ved at andre har det dårlig. Det er en utrolig uattraktiv egenskap. Jeg synes det er lett å glede meg på andres vegne. Også når de har/får ting jeg ønsker meg selv. Synes det er trist når folk har det dårlig. Kjempeekkelt med folk som koser seg med andres lidelse. Bare æsj! Anonymkode: a9f7d...d03 Syns helt ærlig talt ikke at du fremstår noe som helst mer sjarmerende med måten du rakker ned på andre på. TS: Dette er en ærlig sak, og det er garantert ikke uvanlig - særlig ikke blant dem som ikke har det så godt selv/er deprimert/føler seg mislykket etc. Men det er klart at det er sjelden man ser det uttrykt, for som alle vet, er det ikke et trekk samfunnet dyrker. Jeg håper du etter hvert vil få det bedre selv og lykkes i kjærligheten - da vil jeg tro at dette er noe du legger av deg. Anonymkode: daa58...bee 7 2 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #6 Skrevet 5. august 2023 Jeg tror også det er lett å føle det slik fordi vi mennesker ønsker mest mulig felleskap. Vi ønsker at andre skal være mest mulig lik oss selv. Så dersom du har følt at hun var bedre enn deg så følte du vel en viss glede over at hun nå datt ned fra den pidestallen og ble litt mer menneskelig og lik deg selv. Anonymkode: a27e9...768 3 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #7 Skrevet 5. august 2023 Dette er konkurranseinstinktet som dere kvinner har. Innerst inne hater dere hverandre. Aldri noen gang har jeg hørt en mann seie slikt uten at det har vært en vits. Kun kvinner blir glade for at andre kvinner er såre. Merkelig 🤪 Anonymkode: 6d16f...126 1 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #8 Skrevet 5. august 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Dette er konkurranseinstinktet som dere kvinner har. Innerst inne hater dere hverandre. Aldri noen gang har jeg hørt en mann seie slikt uten at det har vært en vits. Kun kvinner blir glade for at andre kvinner er såre. Merkelig 🤪 Anonymkode: 6d16f...126 Hahaha...menn prøver ikke en gang å skjule at de ler hvis andre menn detter på ræv. Anonymkode: 806f4...993 4
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #9 Skrevet 5. august 2023 Hadde en slik venninne, hun klarte ikke å skjule det. Det verste med henne var at hun ikke klarte å glede seg over andres lykke heller. Kuttet henne ut, for å si det slik. Livet er for kort. Håper at du klarer å jobbe med deg selv, TS. Anonymkode: 26f75...639 3 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #10 Skrevet 5. august 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hahaha...menn prøver ikke en gang å skjule at de ler hvis andre menn detter på ræv. Anonymkode: 806f4...993 Ja hvis en mann driter seg ut pga. han har vært idiot ja. Da er lite sympati å få. Men vi gjør ikke slik som denne tråden handler om. Du ser, fleste menn forsvarer ikke andre menn når de oppfører seg som idioter. Anonymkode: 6d16f...126
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #11 Skrevet 5. august 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Dette er konkurranseinstinktet som dere kvinner har. Innerst inne hater dere hverandre. Aldri noen gang har jeg hørt en mann seie slikt uten at det har vært en vits. Kun kvinner blir glade for at andre kvinner er såre. Merkelig 🤪 Anonymkode: 6d16f...126 Vel, jeg har hørt menn fryde seg når f.eks. en mannlig kollega har dummet seg ut på jobb. Dessuten, det TS skriver her, er neppe noe hun går rundt og forteller andre. Så hva du hører eller ikke hører, sier ingenting om hva som faktisk skjer i hodet til folk. Anonymkode: daa58...bee 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #12 Skrevet 5. august 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hahaha...menn prøver ikke en gang å skjule at de ler hvis andre menn detter på ræv. Anonymkode: 806f4...993 Forstår du ikke forskjellen mellom et uhell med å falle på rumpa (noe som ser humoristisk ut) og være skadefro? For øvrig enig med personen ovenfor, det er verre egenskap å ikke kunne glede seg over andres lykke. Regner med at disse personene vet det selv innerst inne, de er ikke vel bevart og burde oppsøke profesjonell hjelp. Anonymkode: 8e359...232
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #13 Skrevet 5. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja hvis en mann driter seg ut pga. han har vært idiot ja. Da er lite sympati å få. Men vi gjør ikke slik som denne tråden handler om. Du ser, fleste menn forsvarer ikke andre menn når de oppfører seg som idioter. Anonymkode: 6d16f...126 De fleste forhold tar slutt fordi menn er idioter. Og da er andre menn ikke bare litt skadefro men tror de kan overta og gjøre dama lykkeligere. Anonymkode: 806f4...993 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #14 Skrevet 5. august 2023 Nei, jeg føler ingen glede eller skadefryd ved at det går dårlig for andre, men jeg føler bitterhet og sorg over at det går dårlig for meg selv. Ikke spesielt sympatisk det heller, å være så selvopptatt og tro at man selv har krav på både lykke og kjærlighet Anonymkode: 94471...b69 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #15 Skrevet 5. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Forstår du ikke forskjellen mellom et uhell med å falle på rumpa (noe som ser humoristisk ut) og være skadefro? Anonymkode: 8e359...232 Dette på ræv er ikke bokstavelig ment som å falle ned på bakken men å ikke takle en situasjon. Alkurat som å drite seg ut som regel ikke handler om avføring... Anonymkode: 806f4...993 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #16 Skrevet 5. august 2023 Nei generelt føler jeg mest litt på skadefro, når vedkomnende ikke er så grei mot andre og at det slår litt tilbake. Noen ganger kan skadefroen slå litt dobbelt. Iht at jeg ikke liker at ting skjer også. Men kjenner litt på det lille stikket alikevel. Men det går fort over. I ditt tilfelle ville jeg kun ha kjent på det, om hun hadde vært nedlatende og stygg mot meg for å være singel. Ikke ellers. Dvs litt skadefryd mot bedrevitere, som hele tiden skal fremstille seg selv som bedre enn alle andre. Med 0 forståelse for at andre har det annerledes enn dem selv Anonymkode: 969c5...f19 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #17 Skrevet 5. august 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): De fleste forhold tar slutt fordi menn er idioter. Og da er andre menn ikke bare litt skadefro men tror de kan overta og gjøre dama lykkeligere. Anonymkode: 806f4...993 Hvor får du dette fra? Anonymkode: 8e359...232
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #18 Skrevet 5. august 2023 Tror ikke det er uvanlig å kjenne på en viss glede eller hva man kan kalle det, over at det er flere i samme drittbåt som en selv. Og jeg tror ikke du skal dømme deg selv for hardt, sannsynligvis kjenner du ikke på denne følelsen fordi du er et dårlig menneske som ikke unner andre lykke..er vel heller det med at man ikke er den eneste som går på ræva, og det at det skjer såkalt perfekte par gjør at man føler seg mindre alene om å være mislykket. Som du sier så føler du ikke dette når det gjelder de som står deg nær, det tyder på at du er helt normal. Når du kommer ovenpå selv så vil du sannsynligvis føle det anderledes også. Ellers er det vel menneskelig det du kjenner på, ikke noe jeg hadde brukt mye tankevirksomhet på. Anonymkode: 02a47...139 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #19 Skrevet 5. august 2023 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Hvor får du dette fra? Anonymkode: 8e359...232 Kvinner tar initiativ til 2 av 3 brudd, og ofte oppgir ofte menns oppførsel som årsak. https://www.nettavisen.no/livsstil/derfor-forlater-kvinner-mannen-sin/s/12-95-3423906638 Anonymkode: 806f4...993
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #20 Skrevet 5. august 2023 Nei, sånn her tenker jeg ikke altså. Bra gjort å være så ærlig at man innrømmer det men etter å ha sett hvordan min sønn sliter med vårt brudd, så håper jeg ikke at andre barn opplever det samme. 😕 merkelig å ønske sånne smerter på familier. Anonymkode: 4d46b...ed2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå