Gå til innhold

Fordeling av utgifter når hen har barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, 

Jeg skal kjøpe bolig med en som har to barn fra et tidligere forhold. Jeg har selv ingen barn og vi har ikke planer om å få noen sammen foreløpig. Hvordan ville dere fordelt utgiftene? 
Hen tjener dobbelt så mye som meg. 

Anonymkode: a02ba...d6b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi fordelte strøm, renovasjon, Internett osv. på to. Vi hadde fordeling på mat etter antatt forbruk. Betalte alt til egne barn selv. Ingen fordeling på millimeteren. 

Anonymkode: 46d45...ec0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bor barna der fast?

Anonymkode: 76f2f...608

AnonymBruker
Skrevet

De bor 50/50. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville delt det på to, med unntak av mat og strøm i periodene de bor der. Mat ville jeg bedt mannen handle inn til ukene de er der, og strøm kan han betale litt mer de ukene de er der. Jeg tenker dere kan enkelt se i appen hvor mye mer strøm det utgjør. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for innspill : ) 

AnonymBruker
Skrevet

Den som eier ungene betaler mat, klær, utstyr og fritidsinteresser/kjøring  for dem. Resten deler dere i to.

Når de blir så store at de bor i dusjen og vasker klær 10 ganger i uka kan det regnes på strømmen.

Anonymkode: 56c6f...767

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Den som eier ungene betaler mat, klær, utstyr og fritidsinteresser/kjøring  for dem. Resten deler dere i to.

Når de blir så store at de bor i dusjen og vasker klær 10 ganger i uka kan det regnes på strømmen.

Anonymkode: 56c6f...767

Jeg skrev ikke opp klær, utstyr og fritid, for det tenker jeg er en selvfølge forelderen tar!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi deler strøm og mar etter en prosent vi har regnet oss frem til. Er umulig å si på krona hva som blir rett, men så lenge begge føler seg fornøyd funker det.

Dette bør opp til diskusjon etter en stund, som en over her nevner kan feks plutselig tenåringen bruke enormt med varmtvann. Her tok jeg opp matbudsjettet da guttene hans gikk fra småspiste barn til unnløse tenåringer🙈

alle utgifter spesielt til barna tar foreldrene seg av. 

Vi flyttet sammen med hver bår bil, og det er kjekt for å skille økonomien nå når har kjører barna mye til aktiviteter. Om 4-5 år har hans barn flyttet ut, da tenker vi å kjøpe en eller to biler felles i stedet. 

Anonymkode: 5d201...3a8

AnonymBruker
Skrevet

Vi har delt det meste 50/50. Jeg står som eier av halve huset og betaler halve lånet. Strøm ble litt urettferdig når den ble så dyr, så han satte inn mer på felleskontoen. Han handler mat når barna er her, og jeg handler når de ikke er her. Bil hadde vi hver for oss tidligere, men nå har vi felles barn og bil.

Anonymkode: 10cc1...680

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...