Gå til innhold

Ikke rart inflasjonen biter seg fast. Nordmenn har for mye penger og produserer for lite.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nettopp væri en budrunde og tapte så det sang. Jeg fulgte med og så budgivere slenge rundt noen hundretusener som om det skulle vært avrundingstall. 400 000 ekstra, pytt pytt. ikke noe stress.

Synes du 100 000 er mye penger? Eller er det lommepenger?

Anonymkode: 2820b...e2f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke det er spesielt mye nei 😅

Anonymkode: df974...66f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er såklart en betydelig sum. Men ikke så mye når det er snakk om å by på noe til flere millioner kanskje.

Anonymkode: 6bf81...d90

Skrevet

Du er bitter fordi du tapte en budrunde, det nytter ikke å gi vinneren skylda for all elendighet i verden.

Get over it:paff:

• Liker 4
Skrevet

100’ er ikke spesielt mye i en slik sammenheng, men det kan være nok til å vinne budrunden, noen ganger er det nok med 10’ også… 

AnonymBruker
Skrevet

Klart 100000kr er "mye". Men er jo i kontekst av hva? Hus som koster 4 mill? Da er 100000kr lite.

Anonymkode: 2ce71...f0e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Nettopp væri en budrunde og tapte så det sang. Jeg fulgte med og så budgivere slenge rundt noen hundretusener som om det skulle vært avrundingstall. 400 000 ekstra, pytt pytt. ikke noe stress.

Ja jeg syns 100 000 er mye penger, og da vi kjøpte vårt hus (2003) så fikk vi det for 830.000. Vi var også i noen budrunder (vi hadde 1 million som maks vi kunne kjøpe for), men til slutt så ble jeg lei av å tape budrunder så da gikk jeg ned til banken (eiendomsmegleren)  og spurte om hjelp til å finne et hus vi hadde råd til.

Han fant da et hus til oss som vi var eneste budgiverne, og vi fikk huset til 10.000 over takst.

Kanskje det kan være en løsning? Å få hjelp av eiendomsmegler? De vet nok  veldig godt hvilke hus som er vanskeligere å få solgt enn andre? Kanskje det kan være din / deres sjanse? Kommer litt an på hvor dere byr da, er det Oslo så er det nok vanskelig å finne noe passende uten at budene går til værs...

Anonymkode: f6096...fd6

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som Oslo. Gå på privatvisninger og by privat. Da avgjør selgers forventninger, ikke alle med kausjonister med lommene fulle, og nettopp denne leiligheten er innenfor ditt sjikt. Ha ett par hundre tusener å gå på. Er du heldig kan det være nok, hvis ikke har de satt prisen mye lavere enn de forventer å få. 

Anonymkode: fec88...1b9

AnonymBruker
Skrevet
On 8/4/2023 at 11:18 PM, AnonymBruker said:

Det spørs hva man skal bruke de på

Anonymkode: f768b...798

AnonymBruker
Skrevet

Glad jeg la på de siste100 hadde tapt ellers. Gikk da 200k over takst, og det er ikke galt her i Bærum. Kjøpte for 1 år siden.

Anonymkode: d7c42...dc6

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 5.8.2023 den 15.25):

Han fant da et hus til oss som vi var eneste budgiverne, og vi fikk huset til 10.000 over takst.

Hvorfor ga dere over takst dersom dere var eneste budgiver? 

Endret av Traktor
  • Liker 3
Skrevet

Ikke spesielt mye i en slik sammenheng, nei. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...