AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #1 Skrevet 4. august 2023 Det er vel slik at man bør oppsøke hjelp dersom man har prøvd å bli gravid i et år uten hell. Og så har jeg lest at dersom man er over 35 (eller er det 36) bør man oppsøke hjelp dersom man ikke har blitt gravid i løpet av 6 mnd. Jeg er over denne aldersgrensen, men fremdeles i 30-årene, og er nå i PP6 for å få barn nr 2. Hvis det ikke går nå, bør jeg ta kontakt med en gynekolog? Vi har et barn fra før, så vi vet at vi kan bli gravide. Jeg har regelmessige sykluser og har kontroll på eggløsning. Jeg har også hatt flere kjemiske graviditeter i løpet av det siste halvåret, så vi klarer jo å få til befruktninger. Jeg lurer litt på hva en gynekolog kan hjelpe med, når det ikke er noen innlysende problemer, bare uflaks? Er det noe hjelp å få for kjemiske graviditeter? (Det er vel en helt vanlig ting?) Tar de kanskje litt blodprøver og sånt? G.U.? Jeg bare lurer på om det er noe vits for meg å ta kontakt med en gynekolog, når jeg egentlig ikke tror vi har problemer? Anonymkode: e230a...7c8
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #2 Skrevet 4. august 2023 Hvis du tenker å ta det gjennom fastlege blir både du og partner henvist til utredning. Det kan jo være problemer hos mannen? Klart en fordel å be om hjelp tidlig dersom det viser seg at dere trenger IVF/icsi for å bli gravid da ventetiden i det offentlige er lange Anonymkode: 7903e...652
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #3 Skrevet 6. august 2023 AnonymBruker skrev (På 4.8.2023 den 23.03): Det er vel slik at man bør oppsøke hjelp dersom man har prøvd å bli gravid i et år uten hell. Og så har jeg lest at dersom man er over 35 (eller er det 36) bør man oppsøke hjelp dersom man ikke har blitt gravid i løpet av 6 mnd. Jeg er over denne aldersgrensen, men fremdeles i 30-årene, og er nå i PP6 for å få barn nr 2. Hvis det ikke går nå, bør jeg ta kontakt med en gynekolog? Vi har et barn fra før, så vi vet at vi kan bli gravide. Jeg har regelmessige sykluser og har kontroll på eggløsning. Jeg har også hatt flere kjemiske graviditeter i løpet av det siste halvåret, så vi klarer jo å få til befruktninger. Jeg lurer litt på hva en gynekolog kan hjelpe med, når det ikke er noen innlysende problemer, bare uflaks? Er det noe hjelp å få for kjemiske graviditeter? (Det er vel en helt vanlig ting?) Tar de kanskje litt blodprøver og sånt? G.U.? Jeg bare lurer på om det er noe vits for meg å ta kontakt med en gynekolog, når jeg egentlig ikke tror vi har problemer? Anonymkode: e230a...7c8 Jeg ville absolutt tatt en prat med lege/gyn.. Kan f.eks være du har lavt progesteron nivå i kroppen og at med støtte behandling så vil det kunne gå bedre for deg? Er mange muligheter og aldri negativt å få ting sjekket for å vita ståa i kroppen Anonymkode: b846e...8a5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå