AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #1 Del Skrevet 4. august 2023 Lurer litt på om kirker og gudstjenester hadde vært mer populære hvis ikke de musikalsk og seremoni- messig satt fast i middelalderen. Hvis de drev mer Jesus- rap liksom og salmene kunne rappes. Kirker trenger liksom en revamp sånn sett, syns dere ikke? Anonymkode: abad3...35f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #2 Del Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Lurer litt på om kirker og gudstjenester hadde vært mer populære hvis ikke de musikalsk og seremoni- messig satt fast i middelalderen. Hvis de drev mer Jesus- rap liksom og salmene kunne rappes. Kirker trenger liksom en revamp sånn sett, syns dere ikke? Anonymkode: abad3...35f Nei, og det ville heller ikke vært en gudstjeneste om det var slik. Gudstjenesten handler om å tjene Gud, ikke å gjøre det som er "kult". Anonymkode: 63061...356 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inverto Skrevet 4. august 2023 #3 Del Skrevet 4. august 2023 That's cuz Jesus Christ is my niggah! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #4 Del Skrevet 4. august 2023 15 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, og det ville heller ikke vært en gudstjeneste om det var slik. Gudstjenesten handler om å tjene Gud, ikke å gjøre det som er "kult". Anonymkode: 63061...356 Men kor og plain song var jo "kult" i middelalderen. Hvorfor sitte fast der? Anonymkode: abad3...35f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #5 Del Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men kor og plain song var jo "kult" i middelalderen. Hvorfor sitte fast der? Anonymkode: abad3...35f Nei, det handlet aldri om hva som var "kult", det handlet om å tjene Gud slik meningen med gudstjenester alltid har vært. Om Gud ville det slik at vi skulle rappe under gudstjenestene ville Han ha latt oss vite det. Anonymkode: 63061...356 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 4. august 2023 #6 Del Skrevet 4. august 2023 Når var du på gudstjeneste i Den Norske Kirke sist hvis du mener musikken henger igjen i middelalderen? Der har skjedd en del med liturgien også siden den gang - reformasjonen, ikke minst... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva-Lena Skrevet 4. august 2023 #7 Del Skrevet 4. august 2023 Hater rapping, så nei takk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #8 Del Skrevet 4. august 2023 Da hadde jeg ihvertfall ikke gått! Rap er verste musikksjanger…. Anonymkode: 529e2...0e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #9 Del Skrevet 4. august 2023 Daria skrev (44 minutter siden): Når var du på gudstjeneste i Den Norske Kirke sist hvis du mener musikken henger igjen i middelalderen? Der har skjedd en del med liturgien også siden den gang - reformasjonen, ikke minst... TS er nok bare en ateist som troller. Anonymkode: 63061...356 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tough cookie Skrevet 4. august 2023 #10 Del Skrevet 4. august 2023 Presten vår rappet i kirken under en konfirmasjon😁 Veldig tøft faktisk og kul prest. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #11 Del Skrevet 5. august 2023 6 hours ago, AnonymBruker said: TS er nok bare en ateist som troller. Anonymkode: 63061...356 Nei, jeg er ikke ateist men ikke religiøs heller. Det er da flere som liker rap idag enn den jam som spilles der i dag. Jeg tror kirker trenger en revamp for å gjøre religion great again. Hehe Anonymkode: abad3...35f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #12 Del Skrevet 5. august 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Nei, jeg er ikke ateist men ikke religiøs heller. Det er da flere som liker rap idag enn den jam som spilles der i dag. Jeg tror kirker trenger en revamp for å gjøre religion great again. Hehe Det viser vel bare hvor lite du forstår om Kirken og kristendommen. Det er heldigvis ikke dere ateister som bestemmer det. Anonymkode: 63061...356 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #13 Del Skrevet 5. august 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Det viser vel bare hvor lite du forstår om Kirken og kristendommen. Det er heldigvis ikke dere ateister som bestemmer det. Anonymkode: 63061...356 Forklar gjerne nærmere hvorfor du mener jeg forstår dette lite 🙂 Anonymkode: abad3...35f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #14 Del Skrevet 5. august 2023 Det er ikke måten det framføres på, men budskapet som er problemet med religion, så nei takk. Anonymkode: 5ae0b...29c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #15 Del Skrevet 5. august 2023 Jeg har hørt barne og ungdomskoret rappe i kirken her flere ganger, folk klappet med og virket fornøyd med det. Var ikke hele gudstjenesten riktignok. Anonymkode: 9d5b8...06a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #16 Del Skrevet 6. august 2023 Hvis man skal gå løs på gudstjenesten, og gjøre den mer tidriktig for at den skal falle i smak hos folk som ikke ville ha gått i kirken uansett, så hvorfor ikke like gjerne omskrive hele Bibelen til et moderne actioneventyr der man legger vekt på det visuelle i en tid der folk får historiske begivenheter servert på Netflix. Tenk bare hva man kunne fått ut av 1. Mosebok og fortellingen om nakne Adam og Eva i Edens have. Jepp, dette er ironi. Anonymkode: b7b36...83f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 6. august 2023 #17 Del Skrevet 6. august 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Hvis man skal gå løs på gudstjenesten, og gjøre den mer tidriktig for at den skal falle i smak hos folk som ikke ville ha gått i kirken uansett, så hvorfor ikke like gjerne omskrive hele Bibelen til et moderne actioneventyr der man legger vekt på det visuelle i en tid der folk får historiske begivenheter servert på Netflix. Tenk bare hva man kunne fått ut av 1. Mosebok og fortellingen om nakne Adam og Eva i Edens have. Jepp, dette er ironi. Anonymkode: b7b36...83f Det er laget filmer og serier om omtrent alt i Bibelen altså; skapelsen, moses, abraham, david, daniel, ester, saul, josef, lukas, markus, johannes, matteus paulus, apostlenes gjerninger og åpenbaringen og mye mer. Har sett Adam og Eva nakne, jeg - og fikenblad og også hvor de bodde, både i Edens hage og etter at de forlot den. Jeg glemmer ikke uttrykket i ansiktet til Abraham og Sara da de fikk beskjed om at de skulle få barn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #18 Del Skrevet 6. august 2023 Kirken har vel rappet nok opp igjennom historien Anonymkode: 081b1...326 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #19 Del Skrevet 6. august 2023 Lawyam skrev (2 timer siden): Det er laget filmer og serier om omtrent alt i Bibelen altså; skapelsen, moses, abraham, david, daniel, ester, saul, josef, lukas, markus, johannes, matteus paulus, apostlenes gjerninger og åpenbaringen og mye mer. Har sett Adam og Eva nakne, jeg - og fikenblad og også hvor de bodde, både i Edens hage og etter at de forlot den. Jeg glemmer ikke uttrykket i ansiktet til Abraham og Sara da de fikk beskjed om at de skulle få barn. Siden man snakket om å gjøre kirken mer tilpasset vår moderne tid, tenkte jeg ikke på Adam og Eva i Edens have på lerretet, men som en visuell del av gudstjenesten; om man skulle tolke handlingene i Bibelen i kirken, ville det sikkert blitt mer action og hatt underholdningsverdi. Men så kan man jo spørre seg om kirkerommet er en kirke eller et tivoli; frimenighetene foretrekker et show med allsang og gjerne noen helbredelser "live", noe også enkelte i Den norske kirke har forsøkt, men uansett hvor mange regnbueflagg man har hengt opp og hvor "kul" man prøver å være, er kirkebenkene like tomme - det man glemmer, er at de som higer etter det "kule", foretrekker å gå til andre steder enn kirken. De som sitter igjen, er de som går dit som følge av det religiøse, og de vil verken ha rap, eller "kule" ting. Anonymkode: b7b36...83f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommer2464 Skrevet 10. august 2023 #20 Del Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (På 4.8.2023 den 21.57): Lurer litt på om kirker og gudstjenester hadde vært mer populære hvis ikke de musikalsk og seremoni- messig satt fast i middelalderen. Hvis de drev mer Jesus- rap liksom og salmene kunne rappes. Kirker trenger liksom en revamp sånn sett, syns dere ikke? Anonymkode: abad3...35f Rap i kirken hadde nok fornærmet Gud. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå