Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Refreng
Skrevet

Tenker at politikkdiskusjon i Norge er 100% føleri og mangler analytisk tanke og fornuft.

Han syter og gjør seg selv til offer

Nordmenn står i matkø

Han er privligert

Er ikke synd på

Vi må heie på de som skaper verdier i samfunnet

Osv

Merk hvordan vi ikke har en faktisk diskusjon om hvordan Norge burde drives og hvordan vi skal få til det. Det er kun emosjonelt språk som er ment å manipulere og påvirke uten substans. Det er propaganda

Skrevet
Refreng skrev (På 5.8.2023 den 8.17):

Tenker at politikkdiskusjon i Norge er 100% føleri og mangler analytisk tanke og fornuft.

Han syter og gjør seg selv til offer

Nordmenn står i matkø

Han er privligert

Er ikke synd på

Vi må heie på de som skaper verdier i samfunnet

Osv

Merk hvordan vi ikke har en faktisk diskusjon om hvordan Norge burde drives og hvordan vi skal få til det. Det er kun emosjonelt språk som er ment å manipulere og påvirke uten substans. Det er propaganda

Det er ikke føleri og måtte stå i matkø, tenker ingen behov for utdeling av mat, burde være et av punktene når vi skal ha en faktisk diskusjon om hvordan Norge burde drives,

• Liker 1
  • Nyttig 2
Gjest Refreng
Skrevet
2 minutter siden, Apis said:

Det er ikke føleri og måtte stå i matkø, tenker ingen behov for utdeling av mat, burde være et av punktene når vi skal ha en faktisk diskusjon om hvordan Norge burde drives,

Er det faktisk mennesker som ikke er i stand til å forstå det jeg skrev? Det er veldig absurd. Håper ikke det er mange for da er Norge kjørt som land

Skrevet
Refreng skrev (19 minutter siden):

Er det faktisk mennesker som ikke er i stand til å forstå det jeg skrev? Det er veldig absurd. Håper ikke det er mange for da er Norge kjørt som land

Hvordan er det føleri og måtte stå i matkø? 

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes responsen hennes er svært forutsigbar, full av stråmenn og bommer på det hun forsøker å svare på. Witzøe peker på viktigheten av å skape verdier og arbeidsplasser, ikke legge til rette for at utenlandske eiere skal få fordeler i Norge og at vi bør heie frem og støtte verdiskaping heller enn en retorikk om å "ta" de som bidrar aller mest i samfunnet. Når responsen er så preget av forakt, der hun uriktig hevder han gjør seg til offer og "syter", uten å ta tak i argumentene hans eller forholde seg til at politikken kan få konsekvenser for norske arbeidsplasser, er det ikke overraskende men likefult synd. 

Et stort problem i diskusjonen om beskatning virker å være at en gruppering blant politikere virker å gjøre alt de kan for å appellere mest mulig til noen av våre nedrigste følelser, som misunnelse, heller enn å jobbe for et best mulig resultat. En risikerer dermed å bygge opp de negative følelsene hos de som har lite, samtidig som en legger opp til en næringspolitikk og retorikk som driver de som bidrar mest ut, og dermed fører til at vi alle taper. Dette kan potensielt ramme de Rødt appellerer til med denne ufine retorikken hardest. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg støtter Martinussen. Witzøe har blitt mangemilliardær og søkkrik basert på Norges ressurser, og gjør seg nå til offer for en skattesats som han egentlig burde ha skattet av fra første dag. Grunnrenteskatt kom ikke en dag for tidlig. Vi snakker om milliardbedrifter som har brukt norske fjorder og havområder gratis. 

Vi kan selvfølgelig diskutere om grunnrenteskatten er for høy, og det er den muligens, men grunnrenteskatt er i seg selv en god ting. For øvrig har lakseprisene gått veldig opp siden grunnrenteskatten ble innført, så noe sier meg at det er forbrukerne som tar skatteregningen, og ikke Witzøe, Salmar og CO. Er ikke det typisk.

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Blir skremt av Rødt, kommer bare med store løfter, og skal få dette finansert med store avgifter og skatter.

Jeg er opptatt av at vi skal ha fornuftige skatt, som gjør at de som har mest betaler mest, men ikke for enhver pris.

Vi er så opptatt av å skattlegge formue at det gjør en stor forskjell på bedrifter som eies av nordmenn vs utenlandske eiere. Hvorfor må vi for enhver pris gi norske bedrifter en ekstra byrde mot norske bedrifter eid av utlendinger? Utenlandske investorer/eiere betaler ikke formueskatt.

Arveavgift er også en ok tanke, men vi gjør det jo umulig å la bedrifter forbli som familieselskaper. En ny generasjon må selge selskapet for å ha råd til å finansere arveavgiften. Igjen belønner vi store internasjonale selskaper som fritt kan fråtse i norske næringsliv uten de norske skattene.

Fortsetter vi med dette, mister vi all norsk kapital, fordi de som har kapital har solgt seg ut, eller flyttet ut av landet for å bevare sin formue.

Hvem skal investere i nye bedrifter, teknologi når vi sitter igjen med kun utenlandske eiere, som er råe kapitalster. Det bryr vi oss ikke noe om.

• Liker 5
Skrevet
Majer skrev (På 4.8.2023 den 21.33):

https://borsen.dagbladet.no/nyheter/witzoe-refs-syk-ting-a-si/79995880

Personlig er jeg heller for skatt av arv enn formue, men i "tilfellet Witzøe" mener jeg hun har mye rett. Han går tross alt stadig mer i pluss til tross for skatten.

Jeg tenker at Rødt og partier med slik tankegang må aldri i nærheten av maktposisjoner hvis vi skal ha et levedyktig og bærekraftig næringsliv med påfølgende arbeidsplasser i dette landet.

• Liker 4
Skrevet
14 hours ago, Drizzt said:

Jeg tenker at Rødt og partier med slik tankegang må aldri i nærheten av maktposisjoner hvis vi skal ha et levedyktig og bærekraftig næringsliv med påfølgende arbeidsplasser i dette landet.

Såpass er sikkert. Den gjengen der i maktposisjoner = katastrofe. Og det skjønner heldigvis de fleste. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...