Gå til innhold

Barnet mitt på 7år drømte inatt at han døde. Jeg blir uvel..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han har fra før av sett en gutt leke med han. En typisk fantasi venn som jeg også hadde da jeg var liten. Han er nok litt mottakelig for ting, han ser noe jeg ikke alltid ser. For dere som ikke tror på dette, ikke kom med kritikk. 

Men det at han drømte dette, ville du tenkt over dette?

Han sa " Drømte at jeg døde inatt og kom opp i en slags univers, så ramlet jeg ned igjen.. " 

Anonymkode: f760e...b13

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ifølge drømmetydning så symboliserer død at man vokser bort fra noe, utvikling. Eller legger noe «dødt»/bak seg. Kan være sønnen din er i en periode hvor han gjør seg ferdig mentalt med noe. Trenger ikke være noe å være redd for.

Anonymkode: b4ce3...992

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ifølge drømmetydning så symboliserer død at man vokser bort fra noe, utvikling. Eller legger noe «dødt»/bak seg. Kan være sønnen din er i en periode hvor han gjør seg ferdig mentalt med noe. Trenger ikke være noe å være redd for.

Takk for svar. Blir redd for om drømmer kan være en reell hendelse som kan skje. 

Han begynte så fint med setningen... Sa " ikke for å gjøre deg redd eller noe mamma, men drømte ..... " 

Det var så sant det han sa fra en barnemunn. Nei jeg må bare legge bort dette. Barn skal ikke dø før foreldrene, sånn er det bare. Selvom det skjer så utrolig mange 😭 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men har drømmer en betydning? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ja, er underbevisstheten din som prosesserer alle inntrykk iløpet av dagen/siste tiden typ. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ja, er underbevisstheten din som prosesserer alle inntrykk iløpet av dagen/siste tiden typ. 

Hva mener du? Mener det kan være sanndrøm? Eller noe underbevisstheten kun har vært tilstede? 

Ingen andre som har opplevd dette med barnet? 

AnonymBruker
Skrevet

Neida, du trenger ikke bekymre deg for dette. Barn tenker på døden, uten at det behøver å være noe de er redd for. Så jeg ville ikke ha bekymret meg over at han drømmer om dette, i hvert fall ikke når det er en engangshendelse. 

Anonymkode: fd805...c68

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

ja, det er vel hjernen sin måte å rydde i alt som har skjedd i løpet av dagen, og mange forskjellige tanker, tror jeg.

Anonymkode: fd805...c68

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva mener du? Mener det kan være sanndrøm? Eller noe underbevisstheten kun har vært tilstede? 

Ingen andre som har opplevd dette med barnet? 

Nei, mener bare at hjernen trenger å prosessere alle inntrykk. Dermed drømmer vi, eller det er dette forskere tror. Jeg ville ikke lagt noe vekt på sanndrømming her i dette tilfelle, du kan ta det helt med ro. Å prosessere inntrykk er ikke det samme som å sanndrømme. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke ganske vanlig at barn begynner å tenke på døden i den alderen? Da er det ikke så rart om det dukker opp i drømme også. 

Anonymkode: 0b858...107

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle svar🥰

AnonymBruker
Skrevet

Det eneste som er bekymringsverdig er at han har en overtroisk mor. Det kan føre til unødig angst hos barnet. 

Anonymkode: b374c...bb2

• Liker 2
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet

Jeg drømte også om døden da jeg var liten. Men tror ikke helt at jeg skjønte hva det var. Drømte at jeg datt ned mellom to fjell i en rett sprekk, der var det mørkt. Det var døden for meg. Og så ble jeg levende igjen. Drømte mye rart når jeg var liten. Hjernen prosseserer det en opplever i hverdagen, vi er ikke sanndrømte. 

Har du aldri opplevd å drømme etter at du har sett en film/serie? Da har drømmen for meg blitt en blanding av det jeg har sett på, og ting jeg har opplevd i hverdagen min. 

Anonymkode: 01d14...f47

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje sønnen din er en gammel sjel og veldig veslevoksen?

Anonymkode: 32b03...175

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det eneste som er bekymringsverdig er at han har en overtroisk mor. Det kan føre til unødig angst hos barnet. 

Anonymkode: b374c...bb2

Å fy f.. Det det er bare tull. Folk må få tro det de vil. Det kan føre til mange spennende samtaler med barna 😊

Anonymkode: 72c36...48b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Nei

Skrevet

Da jeg var omtrent på samme alder, kanskje 7 år, drømte jeg en natt at jeg ble trampet i hjel av en flokk bisonokser som kom løpende i Lom, Gudbrandsdalen. Jeg ble flat som en konfekteske (!), og da bisonoksene løp videre, lå det igjen en Sfinx konfekteske på bakken. Det var liksom meg. I drømmen.

Jeg husker den drømmen den dag i dag, nesten 50 år senere, fordi jeg ble så utrolig redd og våknet av det. Gikk og la meg i fotenden av sengen til ene broren min, fordi jeg ikke turte å sove alene resten av natten.

Jeg kan garantere at det ikke var noe sanndrømt eller noe virkelighet over den drømmen, selv om den var nifs og skummel 😂

Du kan slå fra deg at barnet ditt var sanndrømt. Man drømmer de utroligste ting. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Å fy f.. Det det er bare tull. Folk må få tro det de vil. Det kan føre til mange spennende samtaler med barna 😊

Anonymkode: 72c36...48b

Det kan også gi barnet uro dersom han merker at mamma blir bekymret. 

Anonymkode: f7e74...322

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (5 minutter siden):

Da jeg var omtrent på samme alder, kanskje 7 år, drømte jeg en natt at jeg ble trampet i hjel av en flokk bisonokser som kom løpende i Lom, Gudbrandsdalen. Jeg ble flat som en konfekteske (!), og da bisonoksene løp videre, lå det igjen en Sfinx konfekteske på bakken. Det var liksom meg. I drømmen.

Jeg husker den drømmen den dag i dag, nesten 50 år senere, fordi jeg ble så utrolig redd og våknet av det. Gikk og la meg i fotenden av sengen til ene broren min, fordi jeg ikke turte å sove alene resten av natten.

Jeg kan garantere at det ikke var noe sanndrømt eller noe virkelighet over den drømmen, selv om den var nifs og skummel 😂

Du kan slå fra deg at barnet ditt var sanndrømt. Man drømmer de utroligste ting. 

Høres ut som du drømte plottet i Løvenes konge (bortsett fra sfinxen, men DET kan jo ha vært et hint om at det skulle skje i Afrika) 😨😂😂😂

Anonymkode: a771e...38b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alle drømmer vel at de dør eller noen rundt dem dør inn i mellom. 

Anonymkode: 0133f...71b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...