matto og frank Skrevet 4. august 2023 #1 Del Skrevet 4. august 2023 Nå har jeg vært på coop bygg tre ganger og får ikke denne innendøra til å passe. Nå har jeg målt nøye og den gamle døra er 71cm bred. Den nye er 72,2cm bred. Hva faen gjør jeg nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #2 Del Skrevet 4. august 2023 Begynner med yoga?Dette er reklamen jeg fikk da jeg klikket på tråden din😆 https://www.theasanas.no/products/guidet-meditasjon-pa-norsk?variant=32841263677539¤cy=NOK&utm_medium=product_sync&utm_source=google&utm_content=sag_organic&utm_campaign=sag_organic&gclid=CjwKCAjww7KmBhAyEiwA5-PUSrDUiFuXWlrrlxTs38LMIAEWKTqA1mvCRYNCNLYAr0ll_NYh622xQhoCeCcQAvD_BwE Anonymkode: e46a5...c34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #3 Del Skrevet 4. august 2023 Vi fikk en gang levert ni(!) dører med spesialbestilt farge som var 10(!) cm for smale! Herlig. Vi monterte den første døra før vi oppdaget det. Det var jo en svær sprekk, vi kunne se rett inn i neste rom… Heldigvis hadde butikken bestilt feil, og jeg kunne bevise skriftlig at det ikke var jeg som hadde oppgitt feil mål… Kontakt butikken og hør. Anonymkode: f287f...3c3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
matto og frank Skrevet 4. august 2023 Forfatter #4 Del Skrevet 4. august 2023 29 minutter siden, AnonymBruker said: Vi fikk en gang levert ni(!) dører med spesialbestilt farge som var 10(!) cm for smale! Herlig. Vi monterte den første døra før vi oppdaget det. Det var jo en svær sprekk, vi kunne se rett inn i neste rom… Heldigvis hadde butikken bestilt feil, og jeg kunne bevise skriftlig at det ikke var jeg som hadde oppgitt feil mål… Kontakt butikken og hør. Anonymkode: f287f...3c3 Bra det ordnet seg for dere! Dette er snakk om standard størrelseser på coop bygg så ikke noe å hente. Noen som vet om jeg kan få tak i en lettdør på 71cm?? Den fra coop var 72cm... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #5 Del Skrevet 5. august 2023 Husk å måle nøyaktig neste gang du skal kjøpe dør så unngår du dette senere. Dette må du ta på din egen kappe. Anonymkode: 824cb...cfd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #6 Del Skrevet 5. august 2023 71cm på dørblad er ikke standardmål på dør, så et dørblad i den bredden må du nok spesialbestille eller bytte både karm og dør. Anonymkode: 5fa82...b9c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 5. august 2023 #7 Del Skrevet 5. august 2023 Hvor gammelt er huset? Jeg har mål på dørene som ikke samsvarer med dagens standard. Ble det bygd på 50-60 tallet, da er du nærmest garantert å ha avvik. Renovasjon med skifte av dører er komplisert, døråpningene må utvides eller så må man gå ned i mål, (og få en mindre døråpning med alle negative konsekvenser det medfører) karmer, foringer og dørstokker må byttes. Jeg vet ikke når dagens mål på dører ble fastsatt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #8 Del Skrevet 5. august 2023 Du har egentlig bare to valg: høvle ned døra med en cm, eller utvide karmen Anonymkode: 335d1...245 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 5. august 2023 #9 Del Skrevet 5. august 2023 12 hours ago, matto og frank said: Nå har jeg vært på coop bygg tre ganger og får ikke denne innendøra til å passe. Nå har jeg målt nøye og den gamle døra er 71cm bred. Den nye er 72,2cm bred. Hva faen gjør jeg nå. Les deg litt opp på standardbredder (og høyde ikke minst). I det lange løp kan det nok være en fordel å gjøre et litt større prosjekt ut av dette og bytte både karm og dør til det som std i dag. Om det lar seg gjøre såklart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 5. august 2023 #10 Del Skrevet 5. august 2023 Bestill dør etter mål. Det er mange som må gjøre, særlig når man bor i et hjem som er noen år gammelt og ikke har dagens standardmål. De fleste produsenter av dører leverer vel dører etter spesialmål også? Hør med byggvarehuset ditt eller sjekk på nett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #11 Del Skrevet 5. august 2023 Hvis du har et gammelt hus, bygd før 1960, så potensielt kan alt i huset være av spesielle mål, og ingenting kan du kjøpe ferdig på Coop Obs bygg, ikke dører, ikke vinduer, ikke engang isolasjon fordi det ikke er 60 cm mellom stendere. Alt må spesial bestilles til spesifikke mål og det er dyrt 😭 Snakker av egen erfaring... Enklere og billigere å bytte karm altså. Anonymkode: a0a39...b61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå