Gå til innhold

P-sprøyte

Gjest Ikke innlogget nå

Fremhevede innlegg

Gjest Ikke innlogget nå
Skrevet

Jeg har gått på p-sprøyte i nesten 6 år, den siste tok jeg for snart et år siden, da jeg bestemte meg for å slutte. Siden 30 oktober sist høst har jeg blødd konstant, akkurat som om kroppen vil ta igjen for mensen som ikke kom under p-sprøyteperioden. Skal til legen om et par uker, men er det noen som vet hvor lenge dette vil vare, evt hva som hjelper? Det kan da umulig være bra å blø så lenge :forvirret:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke den første jeg hører om som opplever dette i forbindelse med p-sprøyte.

Bra og bra, du vil nok ikke falle om på gulvet, men du kan risikere å bli blodfattig dersom du blør mye. Nevn det for legen, så sjekker han sikkert jernlagrene dine. Har du ikke mulighet til å få en mer akutt time hos legen?

Skrevet

Hvis du bare blør litt, så er det nok ikke farlig. Husk på at vi som gir 450-500 ml. hver gang vi gir blod, har fått det tilbake igjen etter ca. 3 dager. ;)

Men jeg hadde nok vært drittlei av å blø såpass lenge selv. Gikk selv med småblødninger etter jeg satt inn kobberspiralen, og de gav seg ikke før jeg tok den ut. legen min sa at det ikke var noe farlig å småblø på denne måten, fordi kroppen rakk å lage nytt blod fort nok allikevel.

Rett etterpå jeg tok ut spiralen, gav jeg blod og mine blodverdier var veldig bra. De sa ikke så mye om jernlagrene mine, i og med at jeg er med på et prosjekt, men hadde de vært for lave hadde jeg fått beskjed om å ta jerntabletter.

Lykke til med legebesøk. Håper du snart kan bli blødningsfri. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...