Gå til innhold

Venn som nesten aldri har tid til kontakt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en venn som jeg føler jeg har fått dårligere kontakt med i det siste. Jeg føler vedkommende aldri har tid å snakke når jeg ringer, som om jeg må bestille tid for å snakke omtrent. H klager på at har så mye å gjøre og mange som skal ha kontakt og ringer og maser. har avtalt minst 10 ganger å møtes men alltid kommet noe i veien og ikke blitt noe. Jeg kjenner jeg er sliten og lei av dette nå. jeg har spurt ut om ikke vil ha kontakt men jo er alle andre som maser og har dårlig hukommelse osv. Har aldri vært et slikt styr med andre jeg har vært venner med før. Så må ærlig innrømme at jeg er sliten av det. Så jeg føler for å kutte kontakten med vedkommende. Jeg føler meg helt tom nå. 

Anonymkode: 21154...453

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik skal det ikke føles i et vennskap. I likhet med et kjærlighetsforhold, så skal man ikke måtte kjempe og mase for å få til treff med personen. Da er det noe veldig galt. Jeg hadde gladelig kuttet ut en slik "venn". Bruk heller tid på vennskap med noen som viser interesse for deg.

• Liker 1
Gjest theTitanic
Skrevet

Da er ikke vedkommende interessert

AnonymBruker
Skrevet
Sandie skrev (3 minutter siden):

Slik skal det ikke føles i et vennskap. I likhet med et kjærlighetsforhold, så skal man ikke måtte kjempe og mase for å få til treff med personen. Da er det noe veldig galt. Jeg hadde gladelig kuttet ut en slik "venn". Bruk heller tid på vennskap med noen som viser interesse for deg.

Jeg hadde ikke kuttet ut denne vennen, om vedkommende er fin å prate med og en god venn. Man må jo ikke møtes så ofte for å ha et godt vennskap. Noen har også stort behov for egentid. 

Ts: Hvor gode venner er dere? Hvor ofte ønsker du å møte denne vennen, og hvor ofte har vennen din kapasitet til å møte det? Noen vennskap går uansett over av seg selv med tiden, og det kan være dette skjer med vennskapet deres også. Det kommer helt an på hvor gode venner dere er i utgangspunktet.

Anonymkode: e79b9...5a2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg hadde ikke kuttet ut denne vennen, om vedkommende er fin å prate med og en god venn. Man må jo ikke møtes så ofte for å ha et godt vennskap. Noen har også stort behov for egentid. 

Ts: Hvor gode venner er dere? Hvor ofte ønsker du å møte denne vennen, og hvor ofte har vennen din kapasitet til å møte det? Noen vennskap går uansett over av seg selv med tiden, og det kan være dette skjer med vennskapet deres også. Det kommer helt an på hvor gode venner dere er i utgangspunktet.

Anonymkode: e79b9...5a2

Jeg føler jeg må kjempe for å ha kontakt på en måte. Jeg klarer ikke å slappe av heller ang vedkommende. Men blir lei meg og skuffet over at vi avtaler å møtes som venner gjør, og hver gang så blir det avlyst pga noe som kommer i veien. Jeg må lage avtale for å ringe jo. Skjønner ikke noe i det hele tatt. Er rart vedkommende har kapasitet til alt mulig annet men ikke å møte meg. Vedkommende har jo selv kommet med ide om å møtes men nei. så kjenner dette sliter på meg så jeg føler for å avslutte kontakten når det er slik. Jeg orker ikke kjempe for å holde kontakten. Føler vedkommende er merkelig og på en måte så jeg forstår lite hva som foregår i huet der. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor spør du ikke om du kan hjelpe til med noe om vennen din har så mye å styre med?

Anonymkode: 29421...245

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor spør du ikke om du kan hjelpe til med noe om vennen din har så mye å styre med?

Anonymkode: 29421...245

vennen har ikke tid til meg jo. vedkommende sier jo det er mye å gjøre og være med osv. 

AnonymBruker
Skrevet

En i familien er sånn. Ringer minst mulig.

Anonymkode: 7ec22...f23

AnonymBruker
Skrevet

Gi personen litt space da. Kan være ørten grunner til at man ikke har like mye tid/ overskudd/ helse til å treffes.  La han kontakte deg neste gang og treff andre venner i mellomtiden 

«Har aldri vært et slikt styr med andre jeg har vært venner med før. Så må ærlig innrømme at jeg er sliten av det.»

Kanskje han føler det samme sånn som du holder på? Man spør ikke folk om de ikke vil ha kontakt, det skaper bare dårlig stemning. 

Anonymkode: 2ecbd...110

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Trekk deg tilbake og vent til vennen din tar kontakt. Da finner du ut om han er interessert i kontakt. 

Anonymkode: 3f06b...c22

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...