Gå til innhold

Morgenkvalme, men på kvelden?

Anbefalte innlegg

Gjest -kvalmingen-
Skrevet

Er det mulig å ha morgenkvalme, men på kvelden??

er bare kvalm på kvelden, aldri på morgenen. Er det helt unormalt?

Og er det noen som har noen tips for å slippe unna kvalmen?

Skrevet

Er bare kvalm (uggen) på kvelden jeg og, ikke om morningen. Er like vanlig det.. Jeg spiser litt tørre Ryvita knekkebrød og drikker sprite når jeg er kvalm, synes det hjelper. Blir veldig kvalm hvis det er lenge siden jeg har spist.

Gjest Gamle Alex
Skrevet

Det burde hete døgnkvalme:)

Mange sier at klementiner hjelper litt, du kan også prøve ingefær tabletter

Skrevet

Jeg var ikke så mye kvalm når jeg gikk gravid for 5 år siden, men når jeg var kvalm så var det helst på ettermiddag/kveld, så tror ikke det er helt unormalt nei!

Husker ikke om jeg gjorde noe spesielt, håper du finner noe som fungerer bra for deg!

Lykke til!

Skrevet

Det er nok like normalt som å være kvalm på morgenen ja!

Har også vært mest uvel/kvalm på kveldstid.

Prøv med potetskruer,flatbrød,knekkebrød og vann eller cola kanskje?

Skrevet

Ikke unormalt det nei.

Jeg VÅKNER i fin form, er så kvalm etter en halv time og frem til jeg legger meg.

(Litt uheldig, gitt)

Så morgenkvalme er ikke helt dekkende, nei.

jeg har gått over til å kalle det svangerskapskvalme. ;)

Mange poster nedover her om kvalme og hva folk synes hjelper, ikke alt hjelper for alle:

- grønne epler

-frisk luft

-stress ned

-ingefærte

-tørre kjeks

-små, hyppige måltider (mange merker at man blir EKSTRA kvalm når du er sulten)

-reisesykearmbånd

- osv

Det som hjelper for meg er å ligge i ro, og få i meg mat regelmessig, selv om jeg spyr det opp like fort.

Skrevet

hvis kvalmen er for ille så kan du ta postafen ( reisesyketabletter)

Jeg spiste masse frukt, og det hjalp meg og salte bjørner. Men de andre skriver også mange gode råd

Skrevet

Jeg er svært lite plaget med kvalme, men når det setter inn er sjoko-shake fra MCDonald løsningen for meg.... Vet det høres ekkelt ut.. men det var min reddnig de første ukene. Og som alle sier det er like normalt på morgen som på kvelden eller mitt på dagen for den sak skyld :)

Skrevet

Jeg har vært litt plaget med kvalme (heldigvis ikke oppkast) men aldri om morgenen. Det har kommet i fire-fem tiden eller senere, og alltid når det har gått litt lenge fra forrige måltid så for meg har det bedret seg så snart jeg har fått i meg litt mat. Lærte meg raskt å "holde det i sjakk" ved å spise små måltider og heller litt oftere.

Vet også at slike sjøsykebånd de selger på apoteket hjelper en del. Og at man kan få tabletter hos legen, jeg fikk med en resept men har bare tatt to eller tre av tablettene fordi det har bedret seg med mat hos meg.

Gjest Gjest_Tuppelure_*
Skrevet

Jeg har også vært kvalm til nær sagt alle døgnets tider!

Det har vært "bølger" som har kommet og gått utover dagen.

Som regel har det vært verst når jeg har vært trøtt/sliten, eller sulten. Å spise lite og ofte har hjulpet meg veldig. Jeg har spist avsindige mengder frukt (særlig epler og klementiner, for det er lett å ta med seg overalt). Og så har jeg drukket masse iskaldt vann, og forsøkt å få meg en hvil etter jobben.

Føler meg ganske heldig som ikke har kastet opp en eneste gang. Men uansett er kvalme helt PYTON. Gleder meg til det gir seg...

Skrevet

Forige gang jeg var gravid var jeg kvalm "hele tiden". Det føltes iallefall slik. Ble sykemeldt etter bare 1 mnd. og frem til 6 md. pga kvalmen.

Som andre her har skrevet også, så var jeg ikke så kvalm om morgenen, men det ble værre utover dagen. Det værste jeg kunne gjøre var å se på TV eller sitte foran PC-skjermen, så det ble noen lange, kjedelige dager, ja..... :tristbla:

Grønne epler og masse vann hjalp for meg. Prøvde også ingefærte da jeg fikk dette anbefalt, men det gjorde kvalmen bare værre........

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor det heter morgenkvalme, jeg var også kvalm på kvelden.

Skrevet

Jeg var omtrent bare kvalm på kveldene... Veeeeldig kvalm.

Skrevet
Ikke unormalt det nei.

Jeg VÅKNER i fin form, er så kvalm etter en halv time og frem til jeg legger meg.

(Litt uheldig, gitt)

Så morgenkvalme er ikke helt dekkende, nei.

jeg har gått over til å kalle det svangerskapskvalme.  ;)

Skriver under på denne! Er fortiden sykemeldt, og på sykemeldingen heter det svangerskapsbrekninger >22 uker.

Jeg er absolutt værst om jeg er sulten, eller om jeg har spist for mye...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...