AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #1 Skrevet 4. august 2023 Skal selge bolig og lurer på hvor detaljert man skal gå. F.eks låsen i ene soveromsdøren er ødelagt, gulvet er oppskrapet på barnerom, oppvaskmaskin lager innimellom en rar lyd, dusjhodet er litt løst. Ønsker ikke å holde tilbake noe, men hvor opplyser man eventuelt om slike feil? Anonymkode: 74e1d...b87
Gjest theTitanic Skrevet 4. august 2023 #2 Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skal selge bolig og lurer på hvor detaljert man skal gå. F.eks låsen i ene soveromsdøren er ødelagt, gulvet er oppskrapet på barnerom, oppvaskmaskin lager innimellom en rar lyd, dusjhodet er litt løst. Ønsker ikke å holde tilbake noe, men hvor opplyser man eventuelt om slike feil? Anonymkode: 74e1d...b87 Til takstmannen
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #3 Skrevet 4. august 2023 theTitanic skrev (7 minutter siden): Til takstmannen Takstmann virket ikke interessert i det. Han sa at han kun skulle gå på det byggtekniske 🤷 Anonymkode: 74e1d...b87 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #4 Skrevet 4. august 2023 Dette med dusjshodet, lås og oppvaskmaskin er bagateller. Når det gjelder gulvet, så vil det trolig bli gitt en TG (tilstandsgrad) som samsvarer med slitasjen. Anonymkode: 5636f...4dd 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #5 Skrevet 4. august 2023 Stikkordene i loven er opplysninger kjøper "hadde grunn til å regne med å få" og "ein kan gå ut i frå at det har verka inn på avtala at opplysning ikkje vart gitt." Det sier seg selv at man ikke kan ramse opp absolutt alt, men enig at det ikke er helt lett å se hva som bør tas med og ikke. Man må prøve å tenke hva som er relevant for kjøper og ikke minst hva som er såpass store ting at det vil påvirke hva folk flest ville vært villig til å betale for boligen. Ødelagt innerdørlås ville ikke jeg tenkt var nødvendig å nevne; samme med dusjhodet og oppvaskmaskinen. At gulvet er oppskrapet er noe kjøper selv kan se på visning. Man finner jo litt "veiledning" ved å se hva som typisk blir oppgitt i egenerklæringene når folk selger. Anonymkode: 21a26...824 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #6 Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dette med dusjshodet, lås og oppvaskmaskin er bagateller. Når det gjelder gulvet, så vil det trolig bli gitt en TG (tilstandsgrad) som samsvarer med slitasjen. Anonymkode: 5636f...4dd Gulvet fikk tg1. Står normal bruksslitasje alder tatt i betraktning. Anonymkode: 74e1d...b87
Gjest theTitanic Skrevet 4. august 2023 #7 Skrevet 4. august 2023 Den dørlåsen og dusjhode koster det deg bare noen hundrelapper å fikse. Det høres betraktelig bedre ut og ha to punkter mindre på listen. Opplys det til megler så får denne velge hva han sier.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #8 Skrevet 4. august 2023 theTitanic skrev (Akkurat nå): Den dørlåsen og dusjhode koster det deg bare noen hundrelapper å fikse. Det høres betraktelig bedre ut og ha to punkter mindre på listen. Opplys det til megler så får denne velge hva han sier. Sant, mulig vi bare gjør det. ☺️ Anonymkode: 74e1d...b87
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #9 Skrevet 4. august 2023 Ingenting av dette er noe jeg ville tenkt videre over om jeg hadde kjøpt bolig. Jeg vil vite om det f.eks er noen byggtekniske feil, jeg vil vite tilstanden på drenering og tak, er det fukt i veggene, taket eller andre steder, har enellerannen tulling fjernet en bærevegg, er tomtegrensen bekreftet eller risikerer jeg at nabo`n kommer med et papir i hånda og krever halve hagen…. Denslags. Men det tar seg jo aller best ut om de småtingene du fikser også er på plass. Anonymkode: 0d0e0...bab
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #10 Skrevet 4. august 2023 Dette opplyser du om i egenerklæringsskjemaet som du som boligselger må fylle ut. Det er bedre å opplyse om for mye enn fot lite, for å unngå klaging fra kjøper i ettertid. Anonymkode: d1022...841
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #11 Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette opplyser du om i egenerklæringsskjemaet som du som boligselger må fylle ut. Det er bedre å opplyse om for mye enn fot lite, for å unngå klaging fra kjøper i ettertid. Anonymkode: d1022...841 Det var ingen logiske steder å skrive det der. Anonymkode: 74e1d...b87
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #12 Skrevet 4. august 2023 Hvis man har en nabo som bråker på nattetid innimellom, må man opplyse om det? kan gå 3 mnd uten bråk, så en periode meg 2-3 netter i uka. Det er jo ikke normal støy, samtidig som det aldri vil være helt stille i en blokk noen tid på døgnet🤔 Anonymkode: 6541a...46a
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #13 Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Hvis man har en nabo som bråker på nattetid innimellom, må man opplyse om det? kan gå 3 mnd uten bråk, så en periode meg 2-3 netter i uka. Det er jo ikke normal støy, samtidig som det aldri vil være helt stille i en blokk noen tid på døgnet🤔 Anonymkode: 6541a...46a Nei. Anonymkode: 90263...c71
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå