Gå til innhold

Vanlig å spør hva man får servert i middagsselskap?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (8 timer siden):

Enig om vinen, får vi vin/sjokolade e.l så settes det i vinkjelleren til senere, men menyen bestemmes  god tid i forveien.

Jeg skrev det med vinen og det var fordi jeg selv inviterte til middag en gang hvorpå en av gjestene spurte om hva som ble servert fordi han gjerne ville ta med en vin som passet til (ikke nødvendig da vi hadde kjøpt inn, men hyggelig av ham allikevel). Det var veldig innafor, synes jeg.

Anonymkode: 63bc4...625

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (8 timer siden):

Er faktisk relativt normalt at vertskapet stiller med vin

Ok, i mine kretser så er det normalt å kunne invitere til middagsselskaper uten å måtte ha råd til å dekke drikkevarer i tillegg. 
Men er nok av andre kretser som tydeligvis har langt bedre økonomi. 

Anonymkode: 4af59...d19

AnonymBruker
Skrevet

Tenker det er ganske vanlig. En ting er allergier og slikt, men en annen ting er for å få en pekepinn på hvor mye mat det blir. Om det er typ "lett servering", som man vet man ikke blir mett av o.l. 

Jeg har en venninne som ofte serverer "salat" til middag, og det er omtrent bare salatblader og paprika og ikke-mettende grønnsaker og null proteinkilder. Jeg blir ikke mett av sånt, så da er det kjekt å spise litt på forhånd. Samme om jeg skal til noen som serverer ting med bønner. Jeg får ekstremt med luft i magen av det, så da spiser jeg heller før jeg går, og forsyner meg bare litt. 

Anonymkode: 48fd2...f3f

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ok, i mine kretser så er det normalt å kunne invitere til middagsselskaper uten å måtte ha råd til å dekke drikkevarer i tillegg. 
Men er nok av andre kretser som tydeligvis har langt bedre økonomi. 

Anonymkode: 4af59...d19

Har ikke alltid hatt god økonomi men har ikke invitert til selskap uten å dekke alt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...