Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sagt ja til å være veileder for andreårslærling i vår bedrift (helse- og oppvekstfag). Det skjedde brått pga litt oppståtte omstendigheter. Tenkte egentlig at det bare var en del av jobben min ettersom jeg må ta av min egen arbeidstid for å ha veiledning osv, men så sier noen at det er godtgjørelse for å være veileder.... Stemmer dette? Noen som har hatt lærling som vet?

Anonymkode: 4d737...262

AnonymBruker
Skrevet

Du får 500 kroner ekstra i måneden. 

Anonymkode: dcb21...d51

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på tariffavtalen din. I noen har du krav på godtgjørelse, i andre ikke. 

Anonymkode: 741bd...839

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får ingenting, noen får, men som regel gjelder det når det er studenter man veileder og ikke vgs-elever eller lærling 

Anonymkode: abce3...7de

AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk noen fridager som «lønn». Husker ikke helt regelverket rundt det. Men forhør deg, det skulle bare mangle at man blir kompensert, det er vel så krevende å ha lærling som student. Lærlingen er der mye lengre enn studenten, og har flere kompetansemål. 

Anonymkode: 246fb...c6a

AnonymBruker
Skrevet

Du skal ha godtgjørelse. Ta det opp med sjefen. 

Anonymkode: 42354...cdd

AnonymBruker
Skrevet

Hos oss får den som har ansvaret for lærlingen 10.000 kr ekstra i året. Jobber i det offentlige. 

Anonymkode: 1eb38...f0d

AnonymBruker
Skrevet

Hos oss får vi 1000,- i mnd. Men jeg og en til deler på ansvaret 50/50 og får da 500,- hver.

Anonymkode: 72081...674

Skrevet

I min virksomhet (staten) regnes dette som en ordinært oppgave, du får ikke noe ekstra for det. Sjekk med din tillitsvalgte om det finnes lokale særavtaler. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...