Gå til innhold

Hvorfor lar dere 6-7 åringer være oppe hele kvelden bare fordi det er ferie?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det fordi det er så slitsomt å legge dem, eller er det barnets beste?

Jeg ser flere overtrøtte og slitne unger i nabolaget som foreldrene ikke legger før nærmere midnatt. Da våre var små var det sjelden mer enn en time ekstra i ferien, fordi det var det beste for både dem og oss voksne. 

Anonymkode: 7b8f1...d8d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så fordi dine ikke barn tåler det så skal ingen andre få lov?

mine reagerer ikke negativt på å være oppe lenger , vi nyter sene kvelder og morninger med familie og venner , dette er våres beste

Anonymkode: da2ba...e8d

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

er dette en avlegger av diskusjonen tidligere i dag? Jeg er enig med deg. Synes det er veldig rart og virker slitsomt å ha ungen oppe. min på snart 7 legger seg omtrent samme tid på sommeren som ellers. vil ha voksentid og normal døgnrytme, 

Anonymkode: 52ccf...f9d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fordi det er ferie. Nå er ikke alle barn like, men om mine var sent oppe om kvelden så sov de bare lenger på morgenen.

Anonymkode: 5cf2b...136

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

er dette en avlegger av diskusjonen tidligere i dag? Jeg er enig med deg. Synes det er veldig rart og virker slitsomt å ha ungen oppe. min på snart 7 legger seg omtrent samme tid på sommeren som ellers. vil ha voksentid og normal døgnrytme, 

Er ikke slitsomt i det hele tatt, bare kos

• Liker 8
  • Hjerte 1
Skrevet

Mitt barn tåler det helt fint. Han sover uansett til han våkner. Har enda til gode å se slitne barn i nabolaget selv. Bor dere mellom flystripene på Gardermoen eller noe?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Må da være her hunden er begravet. Folk vil ha voksentid. Jeg klarer fint å nyte kvelden hjemme selv om avkommet mitt er våkent.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Fordi mange barn tåler det, og det er koselig på ferie. 

Vi måtte opprettholde "vanlig" døgnrytme lenge, fordi det var best for barnet vårt. Hun sov ikke lenger dagen etter, men ble trøtt og grinete. Hos andre går det helt fint.

Anonymkode: e07a5...bdb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Da våre var små var det sjelden mer enn en time ekstra i ferien, fordi det var det beste for både dem og oss voksne. 

Innlegget er dårlig kamuflert selvskryt, du har egentlig bare lyst til å skryte til noen at du er bedre på barneoppdragelse enn de andre foreldrene rundt deg. 

Hvorfor og hvordan vet du når nabobarna legger seg, når du sier at de ikke er i en alder tilsvarende at dere har relasjon med dem?

Anonymkode: 10a74...6ee

• Liker 6
Skrevet

Vi nyter sol, varme og kos ❤️ høytlesning på verandaen, med litt vannmelon og jordbær. Det er sånne kjerneminner man alltid vil huske. 

Vokst opp sånn selv også. Sommeren var fritt vilt! Og det betyr også at mine barn legger seg tidlig om de vil! De klarer fint si ifra en dag om de er slitne. 

• Liker 7
Gjest Albbas
Skrevet

Fordi vi ikke vil stå opp kl 0630 i ferien. 

AnonymBruker
Skrevet
Macro skrev (8 minutter siden):

Må da være her hunden er begravet. Folk vil ha voksentid. Jeg klarer fint å nyte kvelden hjemme selv om avkommet mitt er våkent.

Nettop. Ene naboen her sendte stadig stikk til oss fordi vi hadde barnet oppe, hun måtte nemlig ha voksentid og brydde seg ikke om at barnet lå våkent i sengen i 2-3 t hver kveld før hun sovnet, alenetiden var viktigst. Barnet la seg 19 langt opp i barneskolealder 

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordi det er ferie. Lar ungene nyte sola så lenge den varer😊 Og vi kan sove lenge på morgenen 

Anonymkode: 185ab...506

• Liker 3
Skrevet

Fordi det ikke er krav om å stå opp for å rekke noe morgenen etter.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Fordi det er hyggelig, en forandring for dem, spennende og man lever bare en gang. Man trenger ikke tenke fornuft HELE tiden og følge regler og normer til enhver tid. Det GÅR an å leve litt innimellom, være litt crazy (selv om det bare innebærer å la ungene være litt oppe i ferien). 

Anonymkode: fabbe...b17

• Liker 5
Skrevet (endret)

Kanskje fordi mange barn i den alderen begynner å kunne ta igjen sen leggetid ved å sove lenger om morgenen. Etter 5 - 6 år med grytidlige morgener alle årets dager, uansett leggetid, frister det nok mange foreldre å utnytte den forandringen. 

Endret av baldrian
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi nyter sene kvelder i sola sammen med barna. Vi lyser etter krabber, fisker, kvelds/nattebader, danderer terrassen med senger og utekino, går på nattevandring i skogen og hører på fugle og dyrelivet osv. Eller inviterer venner og venners barn, der vi voksne koser oss med reker og hvitvin, mens ungene leker og koser seg til langt på kveld.  Sommeren er kort i Norge og den nytes. Her sover barna like lenge uansett når de legger seg. Vi gruer oss alle til jobb og barnehage/skolestart enda vi har hatt ferie i 6 uker.

Anonymkode: 4d879...afe

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Fordi vi har det så mye triveligere på kvelden en kl 7 om morgenen. Vi er ikke oppe til 12 altså, ingen av oss hehe

Anonymkode: 7554d...7d0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når vi er ute og reiser får barna være oppe lenger feks. For da å slippe å sitte på et hotellrom og passe på de mens de sover. Ellers hvis de koser seg med venner og det ikke får store konsekvenser dagen etter, så hvorfor ikke. 

Anonymkode: 10bf7...218

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er det fordi det er så slitsomt å legge dem, eller er det barnets beste?

Jeg ser flere overtrøtte og slitne unger i nabolaget som foreldrene ikke legger før nærmere midnatt. Da våre var små var det sjelden mer enn en time ekstra i ferien, fordi det var det beste for både dem og oss voksne. 

Det er ferie og de aller fleste barn er lengre oppe og de aller fleste sover lenge og da!

Anonymkode: e8e0b...0a2

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...