AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #1 Skrevet 4. august 2023 Jeg er i et avstandsforhold med en herlig mann jeg har kjent i mange år. Det meste er bra, men å legge planer for å treffes er veldig vanskelig. Han tar med iver kontakt for å planlegge når vi kan treffes, men så er det helt sinnssykt mye frem og tilbake med flybilletter, dager, klokkesletter, hvor og når eventuelt vi skal dra osv. Min jobb er mer rigid enn hans; så der det egentlig burde tilpasses mer til meg, så ender det alltid opp med å tilpasses han. Med andre ord må jeg mikse og trikse på en måte som egentlig ikke funker med min jobb for å få det til, ellers så får vi mindre tid sammen. Vi ler jo litt av at han er litt vimsete, men akkurat på dette planet synes jeg det begynner å bli veldig slitsomt og ugreit. Jeg har sagt fra flere ganger «der og da», men nå tror jeg at jeg må si fra ordentlig i en samtale. Noen tips til hvordan jeg kan si det på en pen måte som får poenget frem? Vil ikke virke irritert eller «kjeftete», men må prøve å få slutt på det her. Anonymkode: 9eb53...bb2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #2 Skrevet 4. august 2023 Be ham fortelle deg NÅR han kan, konkret, gjennomtenkt, ferdig tenkt. Så ser du om det eventuelt blir 2- ganger i året eller 20 og om du vil godta det. La det være opp til ham. Si feks, "jeg kan mellom 2 og 20, kan du gi tilbakemelding når det passer for deg?" Anonymkode: 69b3b...6e6
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #3 Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Be ham fortelle deg NÅR han kan, konkret, gjennomtenkt, ferdig tenkt. Så ser du om det eventuelt blir 2- ganger i året eller 20 og om du vil godta det. La det være opp til ham. Si feks, "jeg kan mellom 2 og 20, kan du gi tilbakemelding når det passer for deg?" Anonymkode: 69b3b...6e6 Det er ikke helt det det går på. F.eks skal vi evt møtes til helgen (fly til utlandet). Jeg jobber mandag til fredag. Plutselig blir det snakk om torsdag til søndag. Så torsdag til lørdag (som jeg føler blir tullete, mtp at jeg må ta meg fri fra jobb på fredag også blir jeg sittende hjemme på søndag). Også er det hvor vi skal treffes da… Spania? Norge? (Mest logisk)….. Praha? Berlin? Nice? Bourdoux? Paris? København? Stockholm? Problemet er at å reise nå er svindyrt, og vi har reist masse allerede. Så når jeg sier at det viktigste tross alt er å treffes, så blir det mye frem og tilbake der… ja, vi kan jo dra til hans land - men da må vi bo på en madrass hos en venn hos han (noe jeg sa var uaktuelt) (han er mellom boliger).. Jeg foreslo at vi kunne bestille hotell/Airbnb (siden han ikke må ha flybilletter) - njææ, han vil jo oppleve. Snakk om Norge; men her har han jo vært to ganger i sommer allerede. Han vil jo reise og oppleve. Men jeg kjenner jeg er sliten; vi har reist i hele sommer, også i helgene etter jeg begynte å jobbe. Jeg har dratt 0600 fredag morgen, kommet hjem 0200 natt til mandag og vært på jobb 07:30 samme dag. Synes han styrer noe fælt, og jeg får liksom ikke noe respons/forståelse på det. Anonymkode: 9eb53...bb2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #4 Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Det er ikke helt det det går på. F.eks skal vi evt møtes til helgen (fly til utlandet). Jeg jobber mandag til fredag. Plutselig blir det snakk om torsdag til søndag. Så torsdag til lørdag (som jeg føler blir tullete, mtp at jeg må ta meg fri fra jobb på fredag også blir jeg sittende hjemme på søndag). Også er det hvor vi skal treffes da… Spania? Norge? (Mest logisk)….. Praha? Berlin? Nice? Bourdoux? Paris? København? Stockholm? Problemet er at å reise nå er svindyrt, og vi har reist masse allerede. Så når jeg sier at det viktigste tross alt er å treffes, så blir det mye frem og tilbake der… ja, vi kan jo dra til hans land - men da må vi bo på en madrass hos en venn hos han (noe jeg sa var uaktuelt) (han er mellom boliger).. Jeg foreslo at vi kunne bestille hotell/Airbnb (siden han ikke må ha flybilletter) - njææ, han vil jo oppleve. Snakk om Norge; men her har han jo vært to ganger i sommer allerede. Han vil jo reise og oppleve. Men jeg kjenner jeg er sliten; vi har reist i hele sommer, også i helgene etter jeg begynte å jobbe. Jeg har dratt 0600 fredag morgen, kommet hjem 0200 natt til mandag og vært på jobb 07:30 samme dag. Synes han styrer noe fælt, og jeg får liksom ikke noe respons/forståelse på det. Anonymkode: 9eb53...bb2 Å satan i helvete damen, dette slet meg ut bare å lese... dere må jo oppleve hverandre når det er "kjedelig" hver dag også, ha noen dager sammen og bare bli kjent i en hverdag. Det du beskriver høre jo helt utmattende ut, for deg Anonymkode: 69b3b...6e6 4 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #5 Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er i et avstandsforhold med en herlig mann jeg har kjent i mange år. Det meste er bra, men å legge planer for å treffes er veldig vanskelig. Han tar med iver kontakt for å planlegge når vi kan treffes, men så er det helt sinnssykt mye frem og tilbake med flybilletter, dager, klokkesletter, hvor og når eventuelt vi skal dra osv. Min jobb er mer rigid enn hans; så der det egentlig burde tilpasses mer til meg, så ender det alltid opp med å tilpasses han. Med andre ord må jeg mikse og trikse på en måte som egentlig ikke funker med min jobb for å få det til, ellers så får vi mindre tid sammen. Vi ler jo litt av at han er litt vimsete, men akkurat på dette planet synes jeg det begynner å bli veldig slitsomt og ugreit. Jeg har sagt fra flere ganger «der og da», men nå tror jeg at jeg må si fra ordentlig i en samtale. Noen tips til hvordan jeg kan si det på en pen måte som får poenget frem? Vil ikke virke irritert eller «kjeftete», men må prøve å få slutt på det her. Anonymkode: 9eb53...bb2 Har han adhd eller? Det du beskriver er typisk sånn impulsiv vimsehjerne som vi med adhd har. å ledigebiletter. Bestilt! å nei vent..passer det med x og y? Oi nei. Da avbestiller vi og flytter en dag fram. Men vent. passer med med a og b? Nei. to dager frem. osv. Dessverre kan man ikke skifte ut en adhd hjerne med en frisk hjerne. Vi ER sånn uten å mene noe vondt med det. Vi har en spesiell hjerne som er god på visse ting og dårlig på annet. Det beste er nok kanskje om den som er god på struktur bestiller reisen. Anonymkode: 20a46...ca5
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #6 Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Synes han styrer noe fælt, og jeg får liksom ikke noe respons/forståelse på det. Ok. Du må si hva du vil, rett ut. Du. Jeg vil treffe deg. Men jeg er sliten. Jeg vil ikke reise nå. Om du vil treffes, så må du komme til meg og bos hos meg så kan vi stille på spa sammen, feks. Om vi skal reise, tar vi det til høsten, da er det billigere og vi har hvilt litt. Han forstår ikke hva du trenger før du sier det rett ut. Og tåler han ikke vite hva du trenger, så er det ikke liv laga.. Anonymkode: 20a46...ca5 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #7 Skrevet 15. august 2023 AnonymBruker skrev (På 4.8.2023 den 19.51): Jeg er i et avstandsforhold med en herlig mann jeg har kjent i mange år. Det meste er bra, men å legge planer for å treffes er veldig vanskelig. Han tar med iver kontakt for å planlegge når vi kan treffes, men så er det helt sinnssykt mye frem og tilbake med flybilletter, dager, klokkesletter, hvor og når eventuelt vi skal dra osv. Min jobb er mer rigid enn hans; så der det egentlig burde tilpasses mer til meg, så ender det alltid opp med å tilpasses han. Med andre ord må jeg mikse og trikse på en måte som egentlig ikke funker med min jobb for å få det til, ellers så får vi mindre tid sammen. Vi ler jo litt av at han er litt vimsete, men akkurat på dette planet synes jeg det begynner å bli veldig slitsomt og ugreit. Jeg har sagt fra flere ganger «der og da», men nå tror jeg at jeg må si fra ordentlig i en samtale. Noen tips til hvordan jeg kan si det på en pen måte som får poenget frem? Vil ikke virke irritert eller «kjeftete», men må prøve å få slutt på det her. Anonymkode: 9eb53...bb2 Sikkert i et forhold..spør om å besøke han hjemme, du..... Anonymkode: ee1fa...1fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå