Gå til innhold

Hvor ofte nugatti på skiva til barna?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bør slikt begrenset til kun i helgene eller er det greit også til hverdags?

Anonymkode: dbd2f...1e0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Aldri, de liker det ikke.

Anonymkode: be47b...a7f

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bør slikt begrenset til kun i helgene eller er det greit også til hverdags?

Anonymkode: dbd2f...1e0

Her har vi aldri gitt nugatti, men har sjokolademelk en gang av og til. Nugatti er ikke akkurat mye næring, så ville begrenset det til 1 gang i uken. 

Anonymkode: b9e38...fe6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min får når hun vil. Vanligvis to-tre måltider på rad så går det et halvår eller så før hun ber om det igjen. 

Anonymkode: 18aee...65a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Når de vil😊 Varierer mye hva de spiser, og jeg tror på selvregulering. 

Tror forøvrig heller ikke at nugatti er farlig. Søskenbarnet mitt er OL-vinner i skiskyting og hun spiste kun nugatti på brødskiva som barn. Ser ut til at hun klarte seg greit likevel. 

Anonymkode: e371c...ea9

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Kjøper aldri Nugatti. Vesla elsker alt mulig av pålegg, så ser ikke poenget.

Anonymkode: 26a12...650

• Liker 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Helgene/ferier har jeg prøvd å begrense det til.

Anonymkode: 742a5...0d8

AnonymBruker
Skrevet

Nugatti og annet sjokolade pålegg er en sjeldenhet. Her har vi kjøpt det inn ca 4 ganger i løpet av 15 år 😅 Tenker det bør høre til det sjeldnere. 

Anonymkode: 5fa36...013

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ved spesielle anledninger og høytider. Som camping i sommerferien, bursdagsfrokost, juleferien og 17.mai. 

Ville aldri gitt barna sjokoladepålegg fast i ukedagene. Ville begrenset til maksimum en gang i uken. Søndagsfrokosten feks. Ikke kun fordi det ikke er sunt (mye pålegg er ikke nødvendigvis stort bedre), men fordi jeg mener det potensielt sett former noe av holdningene og forventningene til mat. 

Barna elsker forøvrig nugatti. Jeg også 😂

Anonymkode: 2b208...c45

AnonymBruker
Skrevet

Aldri , vi har det ikke i hus. 

Anonymkode: 51b55...f16

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hver dag 😇

Anonymkode: c5f74...9b2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vel, du kan bare sjekke innholdet... Det er tilnærmet null næring i Nugatti, så jeg skjønner ikke hva er poenget med å inkludere sånne ting i hverdagskost. 

Det kommer an på barnet også. Noen klarer fint å regulere seg selv, mens andre ikke kan stoppe før de har spist alt. Jeg har en av hver, derfor har vi ikke Nugatti i hus (dessverre 😁).

Anonymkode: ea5f1...b93

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kjøper det inn i feriene ferier😊

Anonymkode: 4998a...213

AnonymBruker
Skrevet

Aldri. Vi kjøper ikke søtpålegg (eller sjokolademelk), så når ungene har smakt det hos andre liker de det ikke. Flott; job well done. 

Anonymkode: 2c2d3...6c8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi har aldri nugatti med unntak av høytider og når vi drar på hytta (er langt borte så vi er ikke der så ofte utenom ferie og høytid). De er ikke så veldig opptatt av det heller forsåvidt. Er værre med meg som må begrense meg 🤪

Anonymkode: a1504...c3b

AnonymBruker
Skrevet

Til frokost og i matpakken hver dag 😁

Anonymkode: 264e5...2c1

AnonymBruker
Skrevet

Småspist barn her:

1 skive salt pålegg og 1 skive valgfri søtt pålegg. 

Alltid. Søtt er alt fra syltetøy, nugatti, sjokade etc etc. Masse næring i det, fett/ karbohydrater. 

Anonymkode: ffccd...738

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Vel, du kan bare sjekke innholdet... Det er tilnærmet null næring i Nugatti, så jeg skjønner ikke hva er poenget med å inkludere sånne ting i hverdagskost. 

Anonymkode: ea5f1...b93

Det er ni prosent hasselnøtter da

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde egentlig bestemt at nugatti var bare til helgen. Men så fikk jeg barn som er ekstremt småspist og undervektig. 😞 Så da blir det 1/2 skive nugattibelønning etter at h*n har spist 1/2 skive med sunt pålegg først. Barnet er fortsatt småspist. Men får i seg en hel skive før skolen. 

Anonymkode: 5cc12...d5a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Den sjeldne gong vi har får han ei halv skjeve, også er det tomt fordi mannen er ein godtegris 🐷😂 Lagar heimelaga til ferie/helligtider, og då får han så mykje han vil!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...