Gå til innhold

Foreldre som er hjernevasket av voksen datter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mine foreldre har blitt hjernevasket av min storesøster.

Hun er en dramaqueen og lager mye styr av ingenting, fordi hun er veldig fin på det.

Alt skal se dyrt og lukrativt ut, hun selv er alltid sminket og stylet og hun tåler dårlig kritikk, selv om den er konstruktiv.

Min søster kritiserer omtrent alle som ikke ser ut eller lever som henne selv, og mine foreldre har blitt enige med henne i hennes syn på samfunnet og folk rundt oss.

Min søster kritiserer andre som er kronisk syke og misliker de som er ufør, for hun mener at de fleste bare later som og fint kunne vært i jobb.

Hun selv har også ting hun sliter med helsemessig, så når hun klarer å jobbe må andre klare det også, mener hun.

Min søster misliker tjukke folk og mener at det er bare å slanke seg, og jeg har merket at min mor også har blitt veldig opptatt av vekten og utseendet til folk, og kommenterer til meg eller oss andre i familien når hun ser overvektige folk.

Min søster liker ikke meg og kommenterer mitt utseende negativt og hvis jeg er syk, men når noe feiler henne da er det fullt alvor og ingen er så dårlig som henne.

Hun har vært sånn for det meste hele livet og blir verre i perioder hvis hun ikke har det bra med seg selv, og da tar hun det uten på meg og uskyldige andre som hun kjenner til.

Mine foreldre sier ikke noe når de hører min søster kritiserer meg, og når jeg sier til min mor at jeg synes det er slitsomt og trist at min søster hakker på meg, sier min mor at "vi" må slutte og ikki at "hun" må slutte.

Vi høres ut som om vi er tenåringer, men vi er faktisk 39 og 44 år.

Min søsters hakking har ført til at jeg omtrent har sluttet å komme til barndomshjemmet, for jeg orker ikke å bli latterliggjort av mine foreldre og min søster som hvisker de dritt om meg i øret.

Jeg tror hun må ha en eller annen diagnose.

Anonymkode: a5f9c...dc8

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen som har kommentarer på dette?

Ts

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ingen som har kommentarer på dette?

Ts

Skjønner du trengte å få en utblåsning 💚 Om din søster har en diagnose eller ei er jo ikke så godt for oss å vite, og ellers så får vi bare en side av saken her. Eneste en kan endre er en selv. 

Endret av Daisy-love
  • Nyttig 2
Skrevet

Er jo ikke så mye du får gjort med dette enn å minimerer tiden du tilbringer der. Og la det gå, man kan ikke oppdra voksne folk. 

Skrevet

Hvis foreldrene dine lar seg hjernevaske av søsteren din så må det være noe galt med dem i utgangspunktet. Som mor selv synes jeg dette høres meget spesielt ut. Og om noen i familien min hadde hatt et sånt usunt forhold seg i mellom så tror jeg faktisk jeg hadde nøyd meg med å møte dem i høytidelige anledninger og knapt nok det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mine foreldre har blitt hjernevasket av min storesøster.

Hun er en dramaqueen og lager mye styr av ingenting, fordi hun er veldig fin på det.

Alt skal se dyrt og lukrativt ut, hun selv er alltid sminket og stylet og hun tåler dårlig kritikk, selv om den er konstruktiv.

Min søster kritiserer omtrent alle som ikke ser ut eller lever som henne selv, og mine foreldre har blitt enige med henne i hennes syn på samfunnet og folk rundt oss.

Min søster kritiserer andre som er kronisk syke og misliker de som er ufør, for hun mener at de fleste bare later som og fint kunne vært i jobb.

Hun selv har også ting hun sliter med helsemessig, så når hun klarer å jobbe må andre klare det også, mener hun.

Min søster misliker tjukke folk og mener at det er bare å slanke seg, og jeg har merket at min mor også har blitt veldig opptatt av vekten og utseendet til folk, og kommenterer til meg eller oss andre i familien når hun ser overvektige folk.

Min søster liker ikke meg og kommenterer mitt utseende negativt og hvis jeg er syk, men når noe feiler henne da er det fullt alvor og ingen er så dårlig som henne.

Hun har vært sånn for det meste hele livet og blir verre i perioder hvis hun ikke har det bra med seg selv, og da tar hun det uten på meg og uskyldige andre som hun kjenner til.

Mine foreldre sier ikke noe når de hører min søster kritiserer meg, og når jeg sier til min mor at jeg synes det er slitsomt og trist at min søster hakker på meg, sier min mor at "vi" må slutte og ikki at "hun" må slutte.

Vi høres ut som om vi er tenåringer, men vi er faktisk 39 og 44 år.

Min søsters hakking har ført til at jeg omtrent har sluttet å komme til barndomshjemmet, for jeg orker ikke å bli latterliggjort av mine foreldre og min søster som hvisker de dritt om meg i øret.

Jeg tror hun må ha en eller annen diagnose.

Er i samme situasjon. Minimalt med kontakt. 

Anonymkode: c3db1...6e5

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Skrev du om dette for et par uker siden også? Ikke at det gjør noe men lurer på om jeg har drømt 

Anonymkode: 241bb...6a1

AnonymBruker
Skrevet

Og? Har du ikke et liv utenom disse folkene? 

Anonymkode: 288aa...88b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Skrev du om dette for et par uker siden også? Ikke at det gjør noe men lurer på om jeg har drømt 

Anonymkode: 241bb...6a1

Nei det er første gangen jeg har skrevet om det.

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og? Har du ikke et liv utenom disse folkene? 

Anonymkode: 288aa...88b

Disse folkene er mine foreldre og søsken, så det er jo ikke rart at jeg synes det er trist.

Mine foreldre er ikke klar over at min søster styrer de.

Ts

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...