AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #1 Del Skrevet 4. august 2023 Er det innafor å si ifra når noen andre sin unge driver å sparker fotball mot biler? Jeg så først at ungen drev å sparket ballen rett mot foreldrene sin bil så den traff hardt i døra. Det var ikke et uhell.... Ungen sto ikke langt unna bilen og sparket ballen rett mot siden av bilen. Etterpå drev samme ungen å sparket mot min bil så ballen traff bakpå bilen min. Jeg sa ifra til foreldrene, men det virket ikke som de tok det så hardt/alvorlig.. Anonymkode: ebf8c...126 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #2 Del Skrevet 4. august 2023 Alltid imponert over dagens oppdragelse. Anonymkode: 851ba...90f 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #3 Del Skrevet 4. august 2023 Selvfølgelig. Anonymkode: 45a84...8bf 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 4. august 2023 #4 Del Skrevet 4. august 2023 Tråden er ryddet for forherligelse av brudd på norsk lov Perelandra, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #5 Del Skrevet 5. august 2023 Hæ.. Selvsagt kan man si ifra om ingen andre gjør det. Du trenger verken å kjefte eller gå ned på knehøyde med øyekontakt heller. Bilene kan jo få bulk eller riper. "du må ikke sparke ball mot bilene, de kan få bulk eller riper". Unger hører som oftest på fremmede. Anonymkode: 2c805...1ba 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #6 Del Skrevet 5. august 2023 Selvfølgelig er det innafor. Hadde sagt strengt ifra å. «Du sparker ikke ball mot fremmede biler, da må foreldrene dine betale mye penger for å fikse dem!» å så se litt strengt mot foreldrene for å forsikre seg om at de har fått det med seg. Anonymkode: f7931...9af 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #7 Del Skrevet 5. august 2023 Selvsagt er det innafor å si fra. Hadde også gitt beskjed til foreldrene at de er ansvarlig for erstatning dersom de ikke forhindrer at barnet skader biler. De er ansvarlig fordi du har gjort dem oppmerksom på det, men de velger å ikke ta ansvar. I smug hadde jeg også tatt bilde/film av barnet i aksjon, slik at jeg hadde bevis dersom bilen min fikk skader Anonymkode: d6dd9...874 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #8 Del Skrevet 5. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Selvfølgelig er det innafor. Hadde sagt strengt ifra å. «Du sparker ikke ball mot fremmede biler, da må foreldrene dine betale mye penger for å fikse dem!» å så se litt strengt mot foreldrene for å forsikre seg om at de har fått det med seg. Anonymkode: f7931...9af Dette. Hadde sagt ifra uten å vente på reaksjon fra foreldrene. Anonymkode: 08227...f2d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #9 Del Skrevet 5. august 2023 Det burde også foreldrene skjønne, men dagens oppdragere er unger i hue selv. Anonymkode: 70f4a...cf2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #10 Del Skrevet 5. august 2023 Jeg håper andre sier fra dersom mine barn gjør noe som med stor sannsynlighet kan føre til skade på dem selv, andre eller ting. Av og til har mine gjort ting jeg der og da ikke tenker over at kan føre til at ting blir ødelagt(f.eks på besøk i besteforeldres splitter nye hus). Og jeg blir veldig glad for at de som eier huset da sier fra til barna mine(og jeg følger selvfølgelig opp og sørger for at de ikke fortsetter eller gjør det en annen gang) Anonymkode: 768c6...d2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #11 Del Skrevet 5. august 2023 Hadde bedt foreldrene og ungen stått skolerett og skjelt de ut etter noter Anonymkode: fb848...9bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #12 Del Skrevet 5. august 2023 Hmm. Ungen hadde nok ikke hatt ball om jeg hadde sett det. Jeg hadde tatt ballen med meg etter å ha gitt kraftig beskjed. Så kunne foreldrene komme på døren å hente ballen om dem torde. Anonymkode: 7a19f...0e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #13 Del Skrevet 5. august 2023 Nei, du skal sporenstreks servere barnet et glass saft. Ikke vann. Saft. Anonymkode: 1f9a7...ed3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #14 Del Skrevet 5. august 2023 Ja, herlighet! Hvis ikke foreldrene klarer å gi barna beskjed, så må du landsbyen gjøre det. Anonymkode: e52c0...c4c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #15 Del Skrevet 5. august 2023 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Nei, du skal sporenstreks servere barnet et glass saft. Ikke vann. Saft. Anonymkode: 1f9a7...ed3 😂😂 Anonymkode: 7a385...ddd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #16 Del Skrevet 5. august 2023 Selvfølgelig er det innafor. Jeg hadde FORVENTET at du sa ifra om du så noen unger i nabolaget som sparket ball mot noe biler (eller andre ting som kunne blitt ødelagt av det). Anonymkode: 9306e...806 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda-78 Skrevet 5. august 2023 #17 Del Skrevet 5. august 2023 Selvfølgelig. Du står da ikke bare og ser på at et barn ødelegger bilen din. Gi tydelig beskjed til barnet. De pleier å høre på fremmede. Jeg kaster snøballer (med grus inni...) på naboens parkerte bil engang. Veldig tankeløst. Naboen åpnet kjøkkenvinduet og jeg fikk en veldig tydelig beskjed, kan man si. Sluttet sporenstreks. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #18 Del Skrevet 5. august 2023 Når barn gjør skade på andres eiendeler eller andre personer, så sier man selvsagt i fra til barnet om foreldrene ikke bryr seg. Fortell at skade på bil er dyrt og at det er barnet som må betale for reparasjoner. Anonymkode: 81608...2fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #19 Del Skrevet 5. august 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg så først at ungen drev å sparket ballen rett mot foreldrene sin bil så den traff hardt i døra. Ikke sagt noe.. AnonymBruker skrev (18 timer siden): Etterpå drev samme ungen å sparket mot min bil Grisebank. Anonymkode: 50983...d14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #20 Del Skrevet 5. august 2023 Jeg skjønner faktisk ikke at det er behov for å spørre om det er innenfor å si fra. Om det er innenfor å si fra at det ungene bedriver med er hærverk? Ja, selvfølgelig! Hva om du hadde gått deg på noen unger som torturerte et dyr, må du først høre om det er innenfor at du stopper det også? det må da være lov til å tenke litt selv Anonymkode: daae2...3f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå