Gå til innhold

Innafor å si ifra når unge sparker ball rett mot biler?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det innafor å si ifra når noen andre sin unge driver å sparker fotball mot biler? Jeg så først at ungen drev å sparket ballen rett mot foreldrene sin bil så den traff hardt i døra. Det var ikke et uhell.... Ungen sto ikke langt unna bilen og sparket ballen rett mot siden av bilen. Etterpå drev samme ungen å sparket mot min bil så ballen traff bakpå bilen min. Jeg sa ifra til foreldrene, men det virket ikke som de tok det så hardt/alvorlig..

Anonymkode: ebf8c...126

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Alltid imponert over dagens oppdragelse.

Anonymkode: 851ba...90f

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for forherligelse av brudd på norsk lov 

Perelandra, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hæ.. Selvsagt kan man si ifra om ingen andre gjør det. Du trenger verken å kjefte eller gå ned på knehøyde med øyekontakt heller. 

Bilene kan jo få bulk eller riper. 

"du må ikke sparke ball mot bilene, de kan få bulk eller riper". Unger hører som oftest på fremmede. 

Anonymkode: 2c805...1ba

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selvfølgelig er det innafor. Hadde sagt strengt ifra å. «Du sparker ikke ball mot fremmede biler, da må foreldrene dine betale mye penger for å fikse dem!» å så se litt strengt mot foreldrene for å forsikre seg om at de har fått det med seg. 

Anonymkode: f7931...9af

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Selvsagt er det innafor å si fra. Hadde også gitt beskjed til foreldrene at de er ansvarlig for erstatning dersom de ikke forhindrer at barnet skader biler. De er ansvarlig fordi du har gjort dem oppmerksom på det, men de velger å ikke ta ansvar. 

I smug hadde jeg også tatt bilde/film av barnet i aksjon, slik at jeg hadde bevis dersom bilen min fikk skader

Anonymkode: d6dd9...874

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Selvfølgelig er det innafor. Hadde sagt strengt ifra å. «Du sparker ikke ball mot fremmede biler, da må foreldrene dine betale mye penger for å fikse dem!» å så se litt strengt mot foreldrene for å forsikre seg om at de har fått det med seg. 

Anonymkode: f7931...9af

Dette. Hadde sagt ifra uten å vente på reaksjon fra foreldrene. 

Anonymkode: 08227...f2d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det burde også foreldrene skjønne, men dagens oppdragere er unger i hue selv. 

Anonymkode: 70f4a...cf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg håper andre sier fra dersom mine barn gjør noe som med stor sannsynlighet kan føre til skade på dem selv, andre eller ting.
Av og til har mine gjort ting jeg der og da ikke tenker over at kan føre til at ting blir ødelagt(f.eks på besøk i besteforeldres splitter nye hus). Og jeg blir veldig glad for at de som eier huset da sier fra til barna mine(og jeg følger selvfølgelig opp og sørger for at de ikke fortsetter eller gjør det en annen gang)

Anonymkode: 768c6...d2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde bedt foreldrene og ungen stått skolerett og skjelt de ut etter noter

Anonymkode: fb848...9bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hmm.

Ungen hadde nok ikke hatt ball om jeg hadde sett det. Jeg hadde tatt ballen med meg etter å ha gitt kraftig beskjed. Så kunne foreldrene komme på døren å hente ballen om dem torde.

Anonymkode: 7a19f...0e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, du skal sporenstreks servere barnet et glass saft.

Ikke vann. 

Saft. 

Anonymkode: 1f9a7...ed3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ja, herlighet!  Hvis ikke foreldrene klarer å gi barna beskjed, så må du landsbyen gjøre det.

Anonymkode: e52c0...c4c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Nei, du skal sporenstreks servere barnet et glass saft.

Ikke vann. 

Saft. 

Anonymkode: 1f9a7...ed3

😂😂

Anonymkode: 7a385...ddd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selvfølgelig er det innafor. Jeg hadde FORVENTET at du sa ifra om du så noen unger i nabolaget som sparket ball mot noe biler (eller andre ting som kunne blitt ødelagt av det).

Anonymkode: 9306e...806

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig. Du står da ikke bare og ser på at et barn ødelegger bilen din. Gi tydelig beskjed til barnet. De pleier å høre på fremmede.

Jeg kaster snøballer (med grus inni...) på naboens parkerte bil engang. Veldig tankeløst. Naboen åpnet kjøkkenvinduet og jeg fikk en veldig tydelig beskjed, kan man si. Sluttet sporenstreks.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når barn gjør skade på andres eiendeler eller andre personer, så sier man selvsagt i fra til barnet om foreldrene ikke bryr seg. Fortell at skade på bil er dyrt og at det er barnet som må betale for reparasjoner.

Anonymkode: 81608...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg så først at ungen drev å sparket ballen rett mot foreldrene sin bil så den traff hardt i døra.

Ikke sagt noe..

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Etterpå drev samme ungen å sparket mot min bil

Grisebank. 

Anonymkode: 50983...d14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skjønner faktisk ikke at det er behov for å spørre om det er innenfor å si fra. Om det er innenfor å si fra at det ungene bedriver med er hærverk? Ja, selvfølgelig!

Hva om du hadde gått deg på noen unger som torturerte et dyr, må du først høre om det er innenfor at du stopper det også? 

det må da være lov til å tenke litt selv

Anonymkode: daae2...3f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...