AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #1 Skrevet 4. august 2023 Hei! Lurer om noen opplevd noe av det samme. Målte hcg tre ganger denne uka, og fikk disse resultatene: Mandag (7+1): 28.000 Onsdag (7+3): 29.000 Fredag (7+5): 48.000 På målingen mandag ble det også tatt veldig mange andre blodprøver, mens onsdag og fredag ble det bare tatt hcg. Det var jo alt for lav økning mellom mandag og onsdag, så har vært kjempe lei meg i hele dag og forberedt meg på en SA/MA. Helt til resultatene fra dagens brått kom og jo er en kjempefin økning (?) Skjønner ingenting. Kommer til å bestille en UL på mandag, men ville bare høre om noen som vært borti at en prøve sammen med mange andre blodprøver kan være feil? Eller noe tilsvarende at økning vært litt lav, men så skutt fart igjen? Anonymkode: f66a0...a57
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #2 Skrevet 4. august 2023 Det er mange år siden jeg var engasjert i dette, men jeg er ganske sikker på at når du er nesten 8 uker på vei (🥳) kan ul fortelle deg mye mer enn hcg. Hcg målinger er litt både og - mange blir ikke noe særlig klokere eller beroliget, bare mer stressa. Anonymkode: 229da...619 1 1 1
Lorieen Skrevet 4. august 2023 #3 Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hei! Lurer om noen opplevd noe av det samme. Målte hcg tre ganger denne uka, og fikk disse resultatene: Mandag (7+1): 28.000 Onsdag (7+3): 29.000 Fredag (7+5): 48.000 På målingen mandag ble det også tatt veldig mange andre blodprøver, mens onsdag og fredag ble det bare tatt hcg. Det var jo alt for lav økning mellom mandag og onsdag, så har vært kjempe lei meg i hele dag og forberedt meg på en SA/MA. Helt til resultatene fra dagens brått kom og jo er en kjempefin økning (?) Skjønner ingenting. Kommer til å bestille en UL på mandag, men ville bare høre om noen som vært borti at en prøve sammen med mange andre blodprøver kan være feil? Eller noe tilsvarende at økning vært litt lav, men så skutt fart igjen? Anonymkode: f66a0...a57 Når du er så langt på vei er doblingstida på hcg 4 døgn. Stigningen din er helt normal. 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #4 Skrevet 4. august 2023 Du er nok litt for langt på vei til å måle hcg. Anonymkode: bc6b5...f5d 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #5 Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du er nok litt for langt på vei til å måle hcg. Anonymkode: bc6b5...f5d TS her. Den tanken hadde jeg også, så håper det er tilfellet 🤞🏼 Får nok en melding av legen ila kvelden (han lovet å sende noe). Så får jeg bare bestille UL på mandag og krysse alt!!! Gikk jo rett i kjellern tidligere i dag og bare ligget gråti på sofan hele dagen, så håper virkelig dette går riktig vei likevel 🤞🏼❤️ Anonymkode: f66a0...a57 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #6 Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): TS her. Den tanken hadde jeg også, så håper det er tilfellet 🤞🏼 Får nok en melding av legen ila kvelden (han lovet å sende noe). Så får jeg bare bestille UL på mandag og krysse alt!!! Gikk jo rett i kjellern tidligere i dag og bare ligget gråti på sofan hele dagen, så håper virkelig dette går riktig vei likevel 🤞🏼❤️ Anonymkode: f66a0...a57 Man må ikke alltid stole så blindt på hcg. Jeg hadde hcg på 125 og tenkte, det var dårlig. Ble veldig lei meg. Til legen gratulerte meg. Og baby kom til verden Man kan ikke styre hva som skjer i fremtiden. Akkurat nå er du gravid. Gratulerer! Anonymkode: 57c7e...c8a 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #7 Skrevet 5. august 2023 TS her. Da er UL på mandags morgen bestilt og krysser alt !!! Men merker jeg blir helt tullete av å ikke forstå hvorfor hcg-nivåene var så rare som beskrevet i første innlegg 😕 Si gjerne ifra om noen har noe erfaring med det! Anonymkode: f66a0...a57 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #8 Skrevet 6. august 2023 AnonymBruker skrev (På 5.8.2023 den 15.09): TS her. Da er UL på mandags morgen bestilt og krysser alt !!! Men merker jeg blir helt tullete av å ikke forstå hvorfor hcg-nivåene var så rare som beskrevet i første innlegg 😕 Si gjerne ifra om noen har noe erfaring med det! Anonymkode: f66a0...a57 Det går veien Anonymkode: 86e5e...704
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #9 Skrevet 6. august 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det går veien Anonymkode: 86e5e...704 Enig 🥰 Anonymkode: d6f61...9e6
Lorieen Skrevet 6. august 2023 #10 Skrevet 6. august 2023 AnonymBruker skrev (På 5.8.2023 den 15.09): TS her. Da er UL på mandags morgen bestilt og krysser alt !!! Men merker jeg blir helt tullete av å ikke forstå hvorfor hcg-nivåene var så rare som beskrevet i første innlegg 😕 Si gjerne ifra om noen har noe erfaring med det! Anonymkode: f66a0...a57 Det er ikke vanskelig å forstå. Så sent i svangerskapet dobler hcg seg hvert fjerde-femte døgn. Stigningen din er normal og det samme er nivået i henhold til svangerskapslengde.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #11 Skrevet 8. august 2023 TS her. Kan melde at UL viste et dunkende hjerte og foreløpig ser alt bra ut 🥰 Er 8+1 nå og det er helt innafor forhold til når unngangelsen osv skjedde. Så nå 🤞🏼 vi for at alt går bra!! Anonymkode: f66a0...a57 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #12 Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): TS her. Kan melde at UL viste et dunkende hjerte og foreløpig ser alt bra ut 🥰 Er 8+1 nå og det er helt innafor forhold til når unngangelsen osv skjedde. Så nå 🤞🏼 vi for at alt går bra!! Anonymkode: f66a0...a57 SÅ fint å høre! ❤️ Dette går så fint ❤️ Anonymkode: d6f61...9e6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå