AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #1 Skrevet 4. august 2023 Sto på bussholdeplassen og en fyr som ikke kunne norsk kom bort og spurte om jeg snakket engelsk og om jeg kunne hjelpe han med å finne ut hvilken buss han skulle ta til dit han skulle. Han var ikke kjent i denne byen i det heletatt men hadde fått jobb her og mobilen hans var død så han kunne ikke søke opp. Jeg er ikke kjent i byen heller, bor her bare i sommer pga jobb. Jeg søkte opp stedet han skulle til og fortalte han hvilken 2 busser han måtte ta (han måtte bytte buss 1 gang) og hvor mange stopp han skulle av etter. Tok det som en selvfølge at han sto på riktig side av veien, og så dum som jeg var sjekket jeg ikke hvilken retning han egentlig skulle. Det endte opp med at han tok bussen i samme retning som meg, altså feil retning for han. Nå klarer jeg ikke å slutte å tenkt på at jeg sendte en fyr 20 min i feil retning i en by han ikke er kjent i, og uten telefon.. Føler meg så utrolig dum siden jeg trodde jeg hjalp han og siden han ble så glad for at jeg tok meg tid til å forklare han hvordan han skulle komme seg ditt:( Håper han fant frem tilslutt og håper jeg aldri ser han igjen for han hater meg sikkert:/ Har noen gjort det samme? Eller har noen noen oppmuntrende ord?:P Jeg er et sånt menneske som føler meg utrolig dårlig om jeg vet jeg har gjort noe feil og som vil tenke på dette i lang tid Anonymkode: 231cb...ee0 4
Gjest diddums Skrevet 4. august 2023 #2 Skrevet 4. august 2023 Du føler deg dårlig nå fordi du er en grei person med samvittighet. Det var godt ment, og feil skjer.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #3 Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Sto på bussholdeplassen og en fyr som ikke kunne norsk kom bort og spurte om jeg snakket engelsk og om jeg kunne hjelpe han med å finne ut hvilken buss han skulle ta til dit han skulle. Han var ikke kjent i denne byen i det heletatt men hadde fått jobb her og mobilen hans var død så han kunne ikke søke opp. Jeg er ikke kjent i byen heller, bor her bare i sommer pga jobb. Jeg søkte opp stedet han skulle til og fortalte han hvilken 2 busser han måtte ta (han måtte bytte buss 1 gang) og hvor mange stopp han skulle av etter. Tok det som en selvfølge at han sto på riktig side av veien, og så dum som jeg var sjekket jeg ikke hvilken retning han egentlig skulle. Det endte opp med at han tok bussen i samme retning som meg, altså feil retning for han. Nå klarer jeg ikke å slutte å tenkt på at jeg sendte en fyr 20 min i feil retning i en by han ikke er kjent i, og uten telefon.. Føler meg så utrolig dum siden jeg trodde jeg hjalp han og siden han ble så glad for at jeg tok meg tid til å forklare han hvordan han skulle komme seg ditt:( Håper han fant frem tilslutt og håper jeg aldri ser han igjen for han hater meg sikkert:/ Har noen gjort det samme? Eller har noen noen oppmuntrende ord?:P Jeg er et sånt menneske som føler meg utrolig dårlig om jeg vet jeg har gjort noe feil og som vil tenke på dette i lang tid Anonymkode: 231cb...ee0 Jeg skjønner veldig godt følelsene du sitter med, jeg spises opp av dårlig samvittighet veldig ofte. Og jeg forstår deg utrolig godt! Men! Du får ikke gjort noe med det og jeg tenker det viktigste var at du faktisk prøvde å hjelpe. Vi kan alle gjøre feil og det kan skje glipper. Han selv har jo også gjort en feil ved å ikke passe på batteriet på telefonen sin, ikke sant? Så han kan ikke være sur på deg. Nå vet jo ikke vi hva han skulle, men hvis det hastet hadde han nok tatt taxi. Og han må ha kommet frem dit han skulle uansett, fått hjelp av noen andre. Når man er avhengig av hjelp fra andre så kan man ikke bli sur på dem hvis hjelpen viste seg å bli feil. Han hater deg ikke, men tenker vel bare at det var kjipt. Men jeg skjønner at uansett hva jeg sier så gnager samvittigheten hardere. Bare prøv å tenke på at du viste jo at du ville hjelpe og at i dagens kalde samfunn så betyr det mye! Anonymkode: 13127...69b
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #4 Skrevet 4. august 2023 Pytt pytt, livet går videre. Anonymkode: 3411a...74f 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #5 Skrevet 4. august 2023 diddums skrev (46 minutter siden): Du føler deg dårlig nå fordi du er en grei person med samvittighet. Det var godt ment, og feil skjer. AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Jeg skjønner veldig godt følelsene du sitter med, jeg spises opp av dårlig samvittighet veldig ofte. Og jeg forstår deg utrolig godt! Men! Du får ikke gjort noe med det og jeg tenker det viktigste var at du faktisk prøvde å hjelpe. Vi kan alle gjøre feil og det kan skje glipper. Han selv har jo også gjort en feil ved å ikke passe på batteriet på telefonen sin, ikke sant? Så han kan ikke være sur på deg. Nå vet jo ikke vi hva han skulle, men hvis det hastet hadde han nok tatt taxi. Og han må ha kommet frem dit han skulle uansett, fått hjelp av noen andre. Når man er avhengig av hjelp fra andre så kan man ikke bli sur på dem hvis hjelpen viste seg å bli feil. Han hater deg ikke, men tenker vel bare at det var kjipt. Men jeg skjønner at uansett hva jeg sier så gnager samvittigheten hardere. Bare prøv å tenke på at du viste jo at du ville hjelpe og at i dagens kalde samfunn så betyr det mye! Anonymkode: 13127...69b Takk! hjalp litt å lese dette. Hvis han gikk av etter så så mange stopp jeg sa han skulle gå av på så gikk han av nærme et kjøpesenter! Sendte han i hverfall ikke til ingenmannsland😅 Men jaja dere har rett, feil skjer. Må bare huske å dobbeltsjekke at jeg sender noen riktig vei neste gang noen trenger hjelp! Anonymkode: 231cb...ee0
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #6 Skrevet 5. august 2023 Du har det som kalles samvittighet. Det er en god egenskap. Du er et forbilde for andre og selv om denne fyren kanskje fikk litt ekstra pes denne dagen fikk han sikkert hjelp til å komme riktig vei til slutt. Anonymkode: d5699...03a
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #7 Skrevet 5. august 2023 Fra overskriften trodde jeg du gjorde det av fri vilje for å være morsom, da hadde du hatt grunn til å ha dårlig samvittighet. At du likevel har det nå, betyr bare at du er en normalt empatisk person. Anonymkode: cdbe2...188
Aoo19 Skrevet 5. august 2023 #8 Skrevet 5. august 2023 Skjønner du har dårlig samvittighet. Men heller si jeg er ikke godt kjent her fremfor å sende en person feil vei.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #9 Skrevet 5. august 2023 Jeg har samme tendensen. Jeg tillater meg å kjenne på det i et par minutter, og så sier jeg «Can’t fix it!» og rister det av meg (gitt at det ikke er noe jeg kan gjøre uansett). Jeg kan ikke gå rundt med evig dårlig samvittighet for alt mulig som ikke ble gjort med (vond) vilje, og ikke kan fikses; da blir jeg dårlig. Anonymkode: 3acfe...c24
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #10 Skrevet 8. august 2023 Jeg har gjort lignende. Ikke like ille riktignok men likevel. Lurte på hvor de endte opp. I min situasjon var det noen som spurte om veien til ei gate i byen jeg bor i men jeg dummet meg ut og sendte de feil vei. Det er til og med i en middels liten by som jeg har bodd i hele livet. Følte meg som den dusten. Men altså, shit happens. Så lenge man har gode intensjoner og prøvde sitt beste så tenker jeg man er unnskyldt. Anonymkode: e2530...daa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå