Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

jeg har bodd snart 15 mnd i rekkehuset mitt, men av personlige grunner liker jeg meg ikke her og vurderer seriøst å flytte til en tomannsbolig.  Jeg elsker huset, men er mye rundt alt som gjør at jeg ikke klarer å slå meg til ro her. Ikke økonomisk gunstig å flytte, men føler at jeg må gjøre det for å få ro i sinnet. 
Må jeg opplyse om ting i takstrapporten som var da, siden det er så kort tid siden? Dvs ting jeg ikke har gjort noe med, tg2 som måtte følges med på? 
eller er det ny takstmann som da skal gjelde og oppdatere alt? 

takk!

Anonymkode: 0e66d...528

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må gi all informasjon du har, du kan ikke skjule noe.

Anonymkode: d0d96...22e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ny takst og tilstandsrapport. Ellers er det vel ikke så mye å tilføye annet enn det du vet om.

Anonymkode: 3fed0...fb2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du må gi all informasjon du har, du kan ikke skjule noe.

Anonymkode: d0d96...22e

Jeg skjuler jo ingen ting, er jo ikke noe feil her. Selvom man får ting man må følge med på, som takstmann har påpekt

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg skjuler jo ingen ting, er jo ikke noe feil her. Selvom man får ting man må følge med på, som takstmann har påpekt

Men hvis noe var TG2 for 18 måneder siden, og ikke er rettet opp i, så er det vel TG2 nå og? Og da kommer det med i ny rapport? 

Det dummeste du gjør er å holde tilbake opplysninger som kan få økonomiske følger for kjøper og som er helt opplagt at du kjente til. Er noen år siden jeg fylte inn egenerklæring sist, men mener å huske at det var et spørsmål som lød noenlunde slik "Kjenner du til om det er utarbeidet takstrapporter eller lignende siste X år?" Mener det var siste 5 år? Da faller jo nødvendigvis den rapporten du har fra da du kjøpte inn under dette.

Anonymkode: 5ac37...adb

AnonymBruker
Skrevet

Du må selvfølgelig inn med ny takstmann.

Anonymkode: d7dda...f58

AnonymBruker
Skrevet

Takstmenn er ulike og. Vårt kjøkken gikk fra tg2 til tg1 når vi skulle selge det seks år etter kjøpet. Vi hadde ikke gjort annet enn å male selve kjøkkenveggene. Innredningen etc var ikke rørt.

Anonymkode: 9d5d6...ab4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Takstmenn er ulike og. Vårt kjøkken gikk fra tg2 til tg1 når vi skulle selge det seks år etter kjøpet. Vi hadde ikke gjort annet enn å male selve kjøkkenveggene. Innredningen etc var ikke rørt.

Anonymkode: 9d5d6...ab4

Kjøkken er sikkert noe de vurderer utifra eget kjønn. Men enkelte rom har de nok en mer fastsatt sjekkliste på, f eks bad. Hvis et bad er 10 år gammelt, så hjelper ikke et strøk med maling på veggene. Badet er fortsatt 10 år gammelt med de svakheter det kan føre med seg.

Anonymkode: 5ac37...adb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...