AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #1 Skrevet 4. august 2023 Jeg har vært i en romantisk relasjon med en mann i ca 2 år nå. Vi oppfører oss som kjærester, men begge er enige om at vi ikke er det. Han kommer fra en annen kultur og familien forventer at han gifter seg med noen de velger, så det er helt urealistisk at det blir noe mer mellom oss. Vi har det veldig fint sammen, er veldig glad i hverandre og er enig om at vi ikke skal date andre. Vi har gjort det slutt en gang tidligere, noe som gjorde meg helt knust. De siste ukene har jeg blitt bedre kjent med en kollega. Jeg har tolket denne relasjonen som vennskapelig, men begynner nå å skjønne at kollega muligens ønsker noe mer. Jeg syns han er sjarmerende og er interessert i å bli bedre kjent, men er veldig usikker på om det er verdt å ødelegge med situationship for en kollega jeg nesten ikke kjenner og ikke aner hva han vil videre. For å gjøre det hele mer komplisert så har situationship bodd hos meg de siste månedene mens han leter etter et sted for seg selv, men det er minimalt med leting og vi trives godt i samme hus. Jeg er veldig i tvil om hva jeg skal gjøre videre. Det er uvisst om situationship kan vare noen måneder til eller flere år til. Jeg er over 30 og er ganske sikker på at jeg ikke vil ha barn, så føler ikke det er noe som haster, men tenker også det er synd og ikke gi kollega en sjanse dersom det kunne blitt noe varig. Men jeg er også bekymret for at relasjonen med kollega blir kortvarig, at det blir rart på jobben og at jeg da også mister situationship for "ingenting". Er det noen som har noen gode råd her? Anonymkode: 8bfc0...0b7
Miranda Bailey Skrevet 4. august 2023 #2 Skrevet 4. august 2023 Sånn som du beskriver situasjonen, så kommer jo "situationshippet" ditt til å forlate deg så fort familien hans finner en kone til han? Jeg skjønner at du har blitt knyttet til han og ikke ønsker å gjøre det slutt, men samtidig tror jeg du gjør deg selv en bjørnetjeneste ved å fortsette å være med en mann som har vært tydelig på at det ikke kommer til å bli en framtid for dere. 6 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #3 Skrevet 4. august 2023 Miranda Bailey skrev (22 minutter siden): Sånn som du beskriver situasjonen, så kommer jo "situationshippet" ditt til å forlate deg så fort familien hans finner en kone til han? Jeg skjønner at du har blitt knyttet til han og ikke ønsker å gjøre det slutt, men samtidig tror jeg du gjør deg selv en bjørnetjeneste ved å fortsette å være med en mann som har vært tydelig på at det ikke kommer til å bli en framtid for dere. Ja det stemmer. Han har en eldre bror som ikke er gift enda, så det blir mest sannsynlig noen år til, men merker at det blir ikke akkurat lettere å gi slipp på han heller... Og tenker det kan være lettere å gi slipp dersom jeg kan utforske relasjonen med kollega videre, samtidig som det sunneste sikkert hadde vært å gi slipp og fokusere på meg selv en stund men den tanken gir meg enda mer panikk.. Anonymkode: 8bfc0...0b7
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #4 Skrevet 4. august 2023 26 minutter siden, Miranda Bailey said: Sånn som du beskriver situasjonen, så kommer jo "situationshippet" ditt til å forlate deg så fort familien hans finner en kone til han? Jeg skjønner at du har blitt knyttet til han og ikke ønsker å gjøre det slutt, men samtidig tror jeg du gjør deg selv en bjørnetjeneste ved å fortsette å være med en mann som har vært tydelig på at det ikke kommer til å bli en framtid for dere. What Miranda said. Du kan ikke la ditt situationship vøre et hinder for å møte folk som potensielt kan være en langvarig relasjon. Særlig når du vet at situationshipet vil ta slutt en dag. Det er bedre at du avslutter det og kanskje finner sammen med en kollega, enn at det blir avsluttet fordi familien til situationshipet har funnet noen han skal gifte seg med. Anonymkode: be053...0c6 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #5 Skrevet 4. august 2023 Situationship er ikke det du beskriver, det er en relasjon som deres ja, men som man ikke aner hvor går, men håper på mer. Det er vanskelig fordi det er uavklart. Dere ER avklart, det blir aldri noe mer. Gå for kollegaen, du ødelegger ingenting med elskeren din,for det er ingenting der. Anonymkode: 3f75e...d87 6
Gjest diddums Skrevet 4. august 2023 #6 Skrevet 4. august 2023 Ikke invester tiden din i noen som ikke vil investere i deg. Skjønner ikke hvorfor du vil være noen sitt tidsfordriv, som sier rett ut at du ikke er bra nok til å gifte deg med.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #7 Skrevet 4. august 2023 Det er ikke noe å lure på en gang, kvitt deg med det som aldri kan bli noe. Lev livet videre. Anonymkode: 1bdc5...72d 5
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #8 Skrevet 4. august 2023 Pass på å informere din nye om at du har holdt på med "en sånn" en da. Basert på det alene så ville du vært utelukket for min del iallfall. Anonymkode: 1baea...6ca 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #9 Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Pass på å informere din nye om at du har holdt på med "en sånn" en da. Basert på det alene så ville du vært utelukket for min del iallfall. Anonymkode: 1baea...6ca Hvorfor? Anonymkode: 3f75e...d87
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #10 Skrevet 4. august 2023 Don shit where you eat. helt greit å møte noen andre, men særs dårlig ide å inngå romantisk hva som helst med en kollega, men mindre du er villig til å bytte jobb hvis det skjærer seg mellom dere. Anonymkode: 7dcea...23e 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #11 Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Pass på å informere din nye om at du har holdt på med "en sånn" en da. Basert på det alene så ville du vært utelukket for min del iallfall. Anonymkode: 1baea...6ca Hæ? Hva er en sånn en? Anonymkode: 7dcea...23e 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #12 Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hvorfor? Anonymkode: 3f75e...d87 Jomfrujegere. Det finnes en flust av dem på KG. Anonymkode: cf2af...d42
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #13 Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har vært i en romantisk relasjon med en mann i ca 2 år nå. Vi oppfører oss som kjærester, men begge er enige om at vi ikke er det. Han kommer fra en annen kultur og familien forventer at han gifter seg med noen de velger, så det er helt urealistisk at det blir noe mer mellom oss. Vi har det veldig fint sammen, er veldig glad i hverandre og er enig om at vi ikke skal date andre. Vi har gjort det slutt en gang tidligere, noe som gjorde meg helt knust. De siste ukene har jeg blitt bedre kjent med en kollega. Jeg har tolket denne relasjonen som vennskapelig, men begynner nå å skjønne at kollega muligens ønsker noe mer. Jeg syns han er sjarmerende og er interessert i å bli bedre kjent, men er veldig usikker på om det er verdt å ødelegge med situationship for en kollega jeg nesten ikke kjenner og ikke aner hva han vil videre. For å gjøre det hele mer komplisert så har situationship bodd hos meg de siste månedene mens han leter etter et sted for seg selv, men det er minimalt med leting og vi trives godt i samme hus. Jeg er veldig i tvil om hva jeg skal gjøre videre. Det er uvisst om situationship kan vare noen måneder til eller flere år til. Jeg er over 30 og er ganske sikker på at jeg ikke vil ha barn, så føler ikke det er noe som haster, men tenker også det er synd og ikke gi kollega en sjanse dersom det kunne blitt noe varig. Men jeg er også bekymret for at relasjonen med kollega blir kortvarig, at det blir rart på jobben og at jeg da også mister situationship for "ingenting". Er det noen som har noen gode råd her? Anonymkode: 8bfc0...0b7 Gjort det slutt, men ikke kjærester? Hvem prøver du å lure Anonymkode: 80c01...a64 3 1
Miaiai Skrevet 4. august 2023 #14 Skrevet 4. august 2023 Og være med han en del år til er og bare utsette seg for ennå verre sorg, og da er man ennå mere knyttet til denne personene. Det vil jo ikke bli dere to, med mindre han setter ned foten for dere. Ofte velger dem en kone fra sin egen kultur, når det er på tide og stifte familie uansett. Da det er forventet av dem. Finnes noen unnatak, men da har gjerne personen konvertert og blitt godtatt av familien. Det med kollegaen kunne være en fin flørt først, men skal dere inn i noe seriøs bør dørene for han andre være lukket og låst. Men hvor lurt det er og innlede med en kollega kan jo også diskutereres. Men om det er en fin mann, så er det verdt og satse 4
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #15 Skrevet 4. august 2023 Betaler elskeren din leie og tar sin del av utgifter hos deg og gjør sin del av husarbeid osv.? Ikke kast bort livet på en mann som bare vil ha en fast elskerinne inntil mamma og pappa velger hvem han skal gifte seg med... Slutt å leke familie/forhold med en mann som kun har deg som elskerinne! Blir selvstendig, sett grenser for deg selv. Ut og møt andre personer! Anonymkode: e014b...24c 4 3
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #16 Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jomfrujegere. Det finnes en flust av dem på KG. Anonymkode: cf2af...d42 Kjennetegn: dårlig kvinnesyn og evig singel. Anonymkode: 1bdc5...72d
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #17 Skrevet 4. august 2023 For en komplett uinteressant problemstilling. Anonymkode: 7a5cc...63d 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #18 Skrevet 4. august 2023 Du blir utnytta. Så nå lurer du på om du skal fortsette å bli utnytta? Anonymkode: 2292f...933 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #19 Skrevet 4. august 2023 Bare det at dem faktisk har denna tanken der i norge er nok til at du bør gå. Detta kan dem praktisere nedi rasstappistan dem kommer fra. Anonymkode: e9ff0...61d
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #20 Skrevet 5. august 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Betaler elskeren din leie og tar sin del av utgifter hos deg og gjør sin del av husarbeid osv.? Ikke kast bort livet på en mann som bare vil ha en fast elskerinne inntil mamma og pappa velger hvem han skal gifte seg med... Slutt å leke familie/forhold med en mann som kun har deg som elskerinne! Blir selvstendig, sett grenser for deg selv. Ut og møt andre personer! Anonymkode: e014b...24c Han betaler husleie, gjør mye av husarbeidet, og er den som handler mest og lager mest mat. Jeg har også to hunder som han er veldig glad i og hjelper meg mye med. Jeg jobber turnus så det han bidrar med i hjemmet er veldig verdifullt. I tillegg til at han er en god partner på alle måter. Bortsett fra at det ikke kan bli varig.. Ellers er jeg enig i det dere skriver. "Sett grenser" er veldig on point, det er noe jeg alltid har slitt med. Ts Anonymkode: 8bfc0...0b7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå